Hei!
Jeg slet litt med å finne ut av hvor/hvordan jeg skulle skrive et innlegg. Jeg er helt ny, derfor er sikkert ikke dette måten. Jeg har to utfordringer som jeg kunne tenkt meg noen kloke innspill på.
1. Pumpetrøbbel: Jeg har nå forsøkt å pumpe meg, både med manuell og elektrisk pumpe. Jeg føler ikke jeg får helt dreisen på dette, jeg bruker 1 - 3 timer på å få ut noen stusslige 20(ca) ml med melk, dette til tross for at jeg har en hel masse der inne. Jeg har forsøkt med dusj, med amming ved siden av, titting på barne, drukket masse,,,bla,,bla,,,bla. Kan det være at brystene er for store for punmpen? legger jeg til pumpen feil? jeg har rett og slett ingen aning. Datteren vår er nå 6 og en halv mnd, og jeg kunne tenkt meg å være borte noen timer i forbindelse med studier og nå på lørdag et 30.årslag..men tørr ikke grunnet at lillemor trenger melk.
2. Min lille datter vil ikke ha grøt. Vi har forsøkt med alle sorter, med og uten smak, tilsatt frukt og helt nøytralt, med vann og med morsmelk, hun brekker seg og spyr av grøt. Jeg føler ikke jeg har så lyst til å presse henne til å ta grøten. Samtidig sier samtlige helsesøtre jeg har snakket med at grøt er så utrolig viktig...Hun spiser masse frukt(2 - 3 ganger hver dag) og nesten et helt middagsglass til middag. Samtidig ammer jeg henne ca hver trredje time. Beg. å lure på om jeg skal gi henne brød med leverposteig, siden dette kanskje kan gi jern... Noen som har tips? liker erfaringer osv?
Takker så mye på forhånd.
Sosiale Bokmerker