+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17

Diskusjon: gravid med høy puls...

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    -telo- sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    sunnmøre
    Meldinger
    258

gravid med høy puls...

er det noen andre som har fått høy puls når dere har vert gravide??
    jeg er gravid nå,og er plaget med høy puls og hjertebank. har 90-100 i puls selv om jeg har sittet helt still over 30 min. lurer på hva det kommer av, og om det er noe som kan hjelpe mot det. har vert med legen, men han sier det ikke er noe galt, må bare ta det med ro....

2.  
    vaffel
    Gjest

Sv: gravid med høy puls...

Kropppen din jobber på høygir og hjertet ditt banker rett og slett for to kropper.
    Så det er helt normalt.
    Jeg og ble sånn.
    det sies at et svangerskap er en eneste 9 mnd lang treningsøkt.
    Hjertebanken kan komme av hormonelle endringer.

Medlem
    -telo- sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    sunnmøre
    Meldinger
    258

jepp, det er nok det det kommer av. men er skikklig travelt, og føler meg hele tiden sliten. har ikke hatt det slik de andre agngene jeg har vært gravid. mne det er kanskje mer travelt nå når jeg har to små i tillegg.

vaffel
    Gjest

Klart det gjør det.
    Ting utenom påvirker også masse vettu
    Jeg hadde det sånn særlig i første svangerskap, hadde masse hjertebank og var i det hele tatt ganske plaga med det.
    Gikk bedre i 2.sv.skap.
    Men i 1.hadde jeg jo og så fødselsangst at jeg gikk med konstant panikk fra jeg fikk den positive testen. Sånt virker inn vettu.

Når du får hjertebank sier du...
    Er det sånn at du kjenner et HARDT DUNK liksom da?
    Er det det du mener?
    Sånne får jeg mange av til stadig, og det er IRRITERENDE!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    alice83 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    På en øy i Nord.
    Meldinger
    844

Synd å si det, men gu hvor godt det var å høre at andre også plages med dette. Hadde det slik i første savngerskap, og nå merker jeg de samme tendensene .

Da jeg hadde det sist derv de og tok ekg og sånn, men fant aldri noe unormalt. Ble også sendt til sykehuset for en ekstra sjekk, ekg og ultralyd, men de fant heller ikke noe. Ble bare verre etter den turen, siden jeg bor så langt fra sykehuset brukte jeg hele dagen på å komme meg til og fra. Det var vedlig tungt å gjøre ting den siste del av svangerskapet, fikk høy puls av ingenting.

Vet ikke hva det kommer av, må jo være at kroppen jobber ekstra tungt. Ønsker deg i hvertfall lykke til vidre
    Storebror des 04
    Lillesøster nov 07

Jeg sliten med det samme!har også vert å tatt ekg og ultralyd av hjertet,men alt var bare bra! han sa det var vanli med høy puls under graviditeten men at jeg skulle be fastlegen ta stoffskifte prøver igjen.. som viste seg å være høy.. venter på en spesialist som skal se på prøvene nå!

Nete
    Gjest

Det er nok normalt ja. Jeg hadde det, og flere jeg kjenner. Uten at det var noe farlig. Hjertet ditt pumper jo mye mer blod rundt i kroppen enn normalt nå.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elis@beth sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Hokksund.
    Meldinger
    3,684

Jeg hadde det også sånn, og fikk skikkelig åndenød når det stod på. Skikkelig slitsomt, men normalt
    Mamma til 3 små apekatter!

Medlem
    -telo- sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    sunnmøre
    Meldinger
    258

Sitat Opprinnelig postet av vaffel
    Klart det gjør det.
    Ting utenom påvirker også masse vettu
    Jeg hadde det sånn særlig i første svangerskap, hadde masse hjertebank og var i det hele tatt ganske plaga med det.
    Gikk bedre i 2.sv.skap.
    Men i 1.hadde jeg jo og så fødselsangst at jeg gikk med konstant panikk fra jeg fikk den positive testen. Sånt virker inn vettu.

Når du får hjertebank sier du...
    Er det sånn at du kjenner et HARDT DUNK liksom da?
    Er det det du mener?
    Sånne får jeg mange av til stadig, og det er IRRITERENDE!
    ja, får 1 eller 2 harde dunk. litt ekkelt.

Medlem
    -telo- sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    sunnmøre
    Meldinger
    258

greit å høre att flere og har det når de er gravide. legen jeg var hos, hadde ikke høre om att dette var noe som gikk igjenn hos gravide.
    dere som har hatt det, jobbet dere vanlig og slikt, eller var dere sykmeldt og tok det med ro pga det?? ble det bedre når dere tok det med ro? jeg har vært hjemme en stund nå, og føler att det roer seg ned når jeg slapper av noen dager....

vaffel
    Gjest

Jeg har bare gått hjemme og latet meg de siste årene jeg altså, så det hadde ikke noe med det å gjøre her....
    Bruker hele dager på å komme meg jeg og.
    Og de ekstraslagene som du forteller om, ett og to harde dunk, de har jeg hatt hele tida de siste 10 årene...uten at noe er feil.
    Men ekkelt og slitsomt ja.
    Men jeg har hormonforstyrrelser så legen mener det kan komme av det.

Fairytale
    Gjest

Jeg hadde det også sånn, hjertet slo fort og hardt, ofte også ujevnt.
    Ble også bekymret og ekstra sliten.
    Men det var ikke noe å bekymre seg for, alt var bare bra med meg og lillemor. Det slutta etter fødselen.
    Tok det mer med ro resten av svangerskapet.

Håper du føler deg bedre snart!
    Sist endret av Fairytale; 09-07-2007 kl 20:03

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Asker
    Meldinger
    568

Hadde det også under begge svangerskap, skikkelig ubehagelig. Ble sjekket godt første gang, men fant ikke noe galt heldigvis. Er nok lurt å ta det litt med ro !

Lykke til !

Storesøster 1998

Medlem
    -telo- sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    sunnmøre
    Meldinger
    258

takk for svar alle sammen har netopp vært på ultralyd nå, og alt var bare bra. fikk også vite att vi får en liten jente rett før jul

L.M.S.a
    Gjest

sendte ut den andre meld litt før jeg var ferdig .he he!!!ang høy puls å merker det dunker opp i hode. Har tatt på meg puls klokke å sett åt den har vårt helt opp i150 når jeg har gått fra senga til badet. nar jeg setter meg kommer den ned til rundt 65-80 på natta har den vårt nede i 55. men går veldig fort opp til 80 hvis jeg rører på meg bitte litt. snakket med legen, å hun at det er helt vanlig..... ikke noe å bry seg om. mn det er helt grusomt....

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bergensis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Ikkje i Bergen
    Meldinger
    4,715

Dette var eg plaga av i begge svangerskap. Enormt slitsomt. Legane hadde ingen god forklaring på det, men eg var til ekstra kontrollar og nokre kontrollar av blodgjennomstrømning i navlestreng.

Det var noko betre i andre svangerskap, truleg pga. at eg hadde mulighet til å ta det rolegare da.
    Bergensis
    Storesøster 2002
    Lillebror 2007

Uregistrert
    Gjest

Hei. Eg trur eg er 3 + 2 uker på vei, veldig sår i brøsta, svimmel og pulsen går i ett? Er det fortidlig å ta ein graviditets test? Har ei jente på 4.5 år. Men har glemt korleis det var å være gravid.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine