+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 18 av 18

Diskusjon: Hvilken hormonfri prevensjon finnes?

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

Hvilken hormonfri prevensjon finnes?

Ja, overskriften sier vel sitt Jeg vet jo om kondom, men det er ikke aktuelt. Tok ut spiralen for ca tre uker siden og begynte på p-pillen Loette,men vet ikke om jeg er helt fornøyd, dessuten har jeg ikke lyst til å trappe meg full av hormoner heller
    April-04 August-07 : 03.06.10

2.  
    Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Hvilken hormonfri prevensjon finnes?

Ladycomp er jo genialt om du har regelmessig mens, Slik at den blir til å stole på. Har du ikke regelmessig mens blir den for usikker.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

jeg aner ikke hvordan syklusen min er men tror den er litt uregelmessig, tror det går rundt 6 uker, pluss minus kanskje 4 dager eller noe.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    julibe sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,305

Kobberspiral
    Pessar (brukes det lengre?)
    Kondom
    Storebror f. 2004
    Lillesøster f. 2006

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LynxLynx sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,613

Pessar er vist steike vanskelig å få tak i.

Ellers er det som Julibe sier + avholdenhet, "sikre" perioder og avbrutt samleie. Kjedelig i første tilfelle, og usikker beskyttelse i de to andre...

onlymine
    Gjest

Får jeg spørre hvilken spiral du hadde og hvorfor du tok den ut?

Jeg satt nemlig inn hormon spiralen i dag

Veteranmedlem
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

Sitat Opprinnelig postet av onlymine Vis post
    Får jeg spørre hvilken spiral du hadde og hvorfor du tok den ut?

Jeg satt nemlig inn hormon spiralen i dag
    Jeg hadde hormonspiral. Satt i ett år ca. Hadde masse kviser, konstant pms (var drittsur, hele tiden) og fikk ikke gått ned i vekt. Kviser og vekt sliter jeg fortsatt med, mens humøret har blitt mye bedre! Og det er bra, for det slet på¨forholdet

onlymine
    Gjest

okei skjønner deg godt da

Seniormedlem
    Nikonius sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    2,031

Sitat Opprinnelig postet av Humlesnurr Vis post
    Jeg hadde hormonspiral. Satt i ett år ca. Hadde masse kviser, konstant pms (var drittsur, hele tiden) og fikk ikke gått ned i vekt. Kviser og vekt sliter jeg fortsatt med, mens humøret har blitt mye bedre! Og det er bra, for det slet på¨forholdet
    Så humøret er bedre med p-pillene altså?
    Hilsen en som også sliter med humøret og bruker spiral
    Nikonius og go'ungene!

Tryll-Tryll
    Gjest

Kobberspiral tilhører gruppen minipillepreperater.

Det er enten kondom eller sterilisering som er den sikre prevangsjonen, sterilisering er den sikreste.

Og Ladycomp som noen skriver om her da.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    957

Våre produkter - PFC

Ikke mitt produkt, men kjenner mange som bruker det og kommer nok til å kjøpe dette etter svangerskapet.
    ~oktober 94
    ~ februar 04
    : ~ januar 09

Easy to do - easy not to do ... !

Veteranmedlem
    Ritamor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Finnmark
    Meldinger
    4,874
    Blogginnlegg
    1

Jeg kan ikke bruke p-piller pga hormonene. Men jeg bruker hormonspiral.
    I hormonspiralen er det mye mindre hormoner enn i p-piller så hvis du ikke kan bruke den pga hormonene så er det veldig dumt å begynne på p-piller...
    Ritamor
    Hestejenta -99 og Prinsessa -04

Seniormedlem
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

Som andre sier her Lady comp, men billigere alternativ er å bruke en temp måler med 2 desimaler, føre det inn på Ovulation Calendar and Ovulation Chart - FertilityFriend.com da får du med det samme oversikten over hvordan syklusen din er. Jeg syns det er veldig bra å han den kontrollen selv. Men da må du selvfølgelig tempe noen syklusen for så å se hvordan din syklus er før du bare bruker kondom i de fruktbare periodene dine.

Men hvis det er sånn at du/dere ikke vil bli gravid i det hele å det store nå, så er det vel ikke helt å anbefale. For det er langt i fra 100% trygt.
    februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av julibe Vis post
    Pessar (brukes det lengre?)
    Ja, det finnes og brukes enda. Både det og sæddrepende krem.

Sitat Opprinnelig postet av LynxLynx Vis post
    Pessar er vist steike vanskelig å få tak i.

Nei, dette er slettes ikke steike vanskelig å få tak i om en veit hvordan. Nettopp derfor har jeg skrevet DENNE tråden om pessar og sæddrepende krem som hormonfri prevensjon.

Den ligger forøvrig øverst på lista her, klistra som VIKTIG

Jeg har dette selv.

Sitat Opprinnelig postet av Riina
    men billigere alternativ er å bruke en temp måler med 2 desimaler
    Jeg fant ikke med to desimaler bak komma, så har brukt med kun et desimal bak komma og det fungerer like bra det. Hadde et for noen år siden, men det har ungene til rompetermometer nå, så jeg bruker ikke det i munnen lenger...

Jeg bruker heller ikke noe dataprogram for å føre det inn, men har lasta ned skjema fra www.pernille.info hvor jeg har ført inn selv. Går så det suser, det.
    I begynnelsen testa jeg også for å være helt sikker og ha en dobbelkontroll, men det gjorde jeg vel bare to sykluser før jeg så at tempinga mi var sikker

I usikre perioder brukes pessar med sæddrepende krem.
    Sist endret av Tidl. bruker; 13-11-2008 kl 21:08

Seniormedlem
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Jeg fant ikke med to desimaler bak komma, så har brukt med kun et desimal bak komma og det fungerer like bra det. Hadde et for noen år siden, men det har ungene til rompetermometer nå, så jeg bruker ikke det i munnen lenger...

Jeg bruker heller ikke noe dataprogram for å føre det inn, men har lasta ned skjema fra www.pernille.info hvor jeg har ført inn selv. Går så det suser, det.
    I begynnelsen testa jeg også for å være helt sikker og ha en dobbelkontroll, men det gjorde jeg vel bare to sykluser før jeg så at tempinga mi var sikker

I usikre perioder brukes pessar med sæddrepende krem.
    Her er ikke syklusene mine helt like for hver gang, men vet sånn ca når EL bruker å hver. Så jeg må tempe for hver syklus.

Angående temp måler med to desimaler får man kjøpt det for en billig penge i Danmark over nettet. Husker ikke adressen nå, men bare å søke på Snartgravid.com der har de link.

Jeg prøvde meg først med bare en desimal, men det svinkte sånn at det funket ikke her. Fant ikke EL min da.

Men det er jo også veldig viktig å måle til samme tiden hver dag og at man har sovet i x antall timer. Ellers kan det bli feil temp du får.
    februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg har også målt hver syklus, det var bare de to første jeg testa i tillegg for å kontrollsjekke min tyding av tempinga og skjemaet jeg førte det inn på. Jeg testa da i tillegg i to mnd, altså med EL tester. Tempinga fortsatte selvfølgelig.

Greit å vite hvor en får tak i temp med to tall bak komma på, jeg saumfarte alt her hjemme uten å komme over det enda det var bare få år siden det var standard på apotekene her hjemme.

Veteranmedlem
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

Sitat Opprinnelig postet av Nikonius Vis post
    Så humøret er bedre med p-pillene altså?
    Hilsen en som også sliter med humøret og bruker spiral
    Det er det! sambo sa det i går at han var veldig glad for at jeg byttet Legen mente at det ikke hadde noen sammenheng, og at det kom til å bli verre av p-pillene fordi det er mye mer hormoner (tror det var samme hormonene også), men jeg har merket stor forbedring altså. Har blitt meg selv igjen liksom De siste par dagene har faktisk kvisene blitt bedre også.

Ritamor: Vel, av en eller annen merkelig grunn funker p-pillene bedre her kanskje hormonene virker på en litt annen måte?

Du finner oversikt over hormonfri prevensjon her www.hormonfritt.no Klokt valg at du ikke vil proppe kroppen full av hormoner.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine