+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 8 av 8

Diskusjon: Bæsjer i buksen..

sofus
    Gjest

Bæsjer i buksen..

Vet at det er mange sånne tråder om bleieslutt, men jeg trenger sårt råd!

Har en gutt på snart 3,5 år som har sluttet med bleier. Men problemet er at han bæsjer på seg. Dette har han holdt på med hele tiden siden vi sluttet. Han kjenner at han må, det ser jeg når jeg lar ham gå uten truse hjemme. Har han på truse bæsjer han ofte på seg.
    Nå har han vært "flink" i en uke, men i går kom han hjem fra hbg og hadde bæsjet seg ut 3 ganger, og i dag bæsjet han på seg to ganger før jeg leverte ham.

Har ved et par anledninger blitt så irritert og oppgitt at jeg bare har satt på ham bleie, men da blir han så lei seg, for han vil ikke være baby som han sier. Har prøvd med klistremerker, ros, nye fine truser han har vært med og valgt selv, premie for så så mange dager uten å bæsje på seg.
    Vi spør ham jevnlig om han må på do hjemme, spes de tidene vi vet at han ofte må stort.

Hva gjør vi feil? Skal vi bare sette på bleie? De gangene vi har gjort det gidder han ikke gå på do i det hele tatt, da gjør han alt i bleien.

Dette ble langt, håper noen orker og lese alt og svare

2.  
    Ninen
    Gjest

Sv: Bæsjer i buksen..

Har akkuratt vært igjennom det samme med min 3-åring... hun sluttet med bleie i våres, men har hatt på seg bleie for å bæsje etter det... når vi fikk ny baby i juli bestemte jeg meg for at det var nok med én bleieunge, og sa til henne at hun måtte gå på enten do eller potta. Det var et par uker med bæsj i trusa, tilslutt gadd jeg ikke bry meg lenger, jeg lot henne bæsje på seg og gå med det til jeg hadde mulighet til å vaske henne (hun måtte værsågod å vente til jeg hadde ammet babyen ferdig).. I begynnelsen ble jeg jo irritert og fortalte henne at det bare var små babyer som gjorde i trusa, men tilslutt sluttet jeg å si noe.
    Mulig det var oppmerksomheten hun var ute etter, for nå bæsjer hun i do hver eneste gang Hver gang hun gjør i do forteller vi henne hvor stor jente hun er og hun blir såå stolt

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    vicci sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    4,942

Jeg har en nabo som hadde problem med at gutten bæsjet på seg, han tisset på do. Men problemet deres var at gutten ikke kjente at han måtte, så de var hos fysioterapeut eller noe lignende og da masserte hun han på de rette steder. Og etter det ble han frisk, det var noen muskler i klem, så han ikke kjente at han måtte før det kom.
    fra vicci og gutta

fjellrypa
    Gjest

Det er nok mange som har det samme problemet. Snuppa vår har bærsjet på seg i perioder etter hun sluttet med bleie rett før hun fylte tre. Hos henne var det rett og slett en motvilje mot å besje "aktivt". Prøvde å holde igjen så lenge som mulig - til hun måtte, og da gikk det i trusa. Hun hadde fast avføring så det var ikke noe stort problem. Jeg gjorde ingenting med det, bare skiftet truse når uhellet var ute. Det holdt vi på med fram til hun var ca. 3,5 - i perioder. Dette går seg til. Hvis man ikke med sikkerhet hvorfor det skjer tror jeg det er best å ta tiden til hjelp - ikke gjøre noe nummer ut av det - bare skifte klær. Bruk av klistremerker i denne sammenheng kan være negativt for barnet dersom det ikke har god kontroll med dette selv.

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    neet sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    mellom bakka og berg
    Meldinger
    3,592

et tips som hjelper for noen iallefall er å la dem bæsje på potte. Det er veldig vanskelig å trykke ut bæsj når man er barn og sitter på et do som er altfor høyt. Man trenger å "sparke fra" med føttene for å få det skikkelig til. Det er ofte mye enklere på en potte.
    Vet ikke om dere har prøvd det, men det kan være verd et forsøk dersom dere fremdeles sliter
    Storebror 2003, Mellombror 2007 & Lillebror 2010

My26
    Gjest

Jeg har hatt samme problem med min sønn.. Men jeg orka til slutt ikke mase mer om det. Så fikk han finne ut selv at det var ekkelt å gå med det. Og når han da ville ha rene klær var det litt vondt når jeg vasket siden det da var tørket litt inn. Og da forklarte jeg helt rolig at sånn var det å besje i trusa, men hvis vi besjer på do er det mye bedre. Etter en stund sluttet han og nå går han alltid på do. Det er herlig.

Uregistrert
    Gjest

noia Sv: Bæsjer i buksen..

jeg har også samme problem med sønnen min HAN BÆSJER PÅ SEG DAGLIG. Jeg har prøvd å snakke med ham om hvorfor det er at han bæsjer på seg og han svarer at han ikke rekker doen før det er for sent da sa jeg bare at hvis han ikke klarer å holde seg må han begynne med bleier igjen men det nekter han hva skal jeg gjøre? jeg er så lei av å vaske skittne bæsjetruser hver dag

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    jeg har også samme problem med sønnen min HAN BÆSJER PÅ SEG DAGLIG. Jeg har prøvd å snakke med ham om hvorfor det er at han bæsjer på seg og han svarer at han ikke rekker doen før det er for sent da sa jeg bare at hvis han ikke klarer å holde seg må han begynne med bleier igjen men det nekter han hva skal jeg gjøre? jeg er så lei av å vaske skittne bæsjetruser hver dag
    hvor gammel er sønnen din

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine