Har prøvd flere typer pannekaker, men ikke funnet favoritten ennå.
Noen som har en som en knakende god
Har prøvd flere typer pannekaker, men ikke funnet favoritten ennå.
Noen som har en som en knakende god
Lukas 16.05.07
Malin 30.10.02
Fosterbarn R 06.06.01
Min beste pannekakeoppskrift;
6 dl melk
3 dl hvetemel
4 egg
1ss sukker
1 krydermål salt
smør til å steke i.....jo mer smør jo bedre.....vel, nesten da!
Trippel guttemamma:
des 99
apr 03
mai 09
Pannekakene mine blir alltid kjempegode men jeg har desverre ingen oppskrift å gi deg. Jeg hiver bare oppi uten å måle opp noe som helst Men jeg syntes de blir bedre med mye egg i (jo mere egg jo tynnere kan du lage dem). Jeg smelter dessuten smøret og har i røra, da blir ikke pannekakene så fettete.:
3-4 egg
1 æsj melk
1 æsj mel
Stekes i olje
Livet må gå videre...
Regal's pannekakemix!
Like vellykket hver gang!
6 dl melk
6 dl mel
4 egg
en god dæsj olje
1 dl vann
saga
Jeg lager også gode pannekaker, men har ingen oppskrift. De inneholder mel, melk, egg, bittelitt sukker og salt, og litt bakepulver (da blir de litt luftigere synes jeg).
Jeg synes de er best når de er tynne og med nok egg i. Lærte et triks av momor: Ett egg i røra pr.pers. som skal spise, da blir pannekakene best.
Og nå skal jeg gå og lage pannekakerøre, vi har det hver tirsdag, for gubben og ungene synes det er så .
Jeg har heller ingen oppskrift, jeg tar det på øyemål.
Et godt tips er å ha en teskje bakepulver i røra, og det er viktig at den får svelle i en halvtimes tid.
Et annet er å bytte ut melk med cultura med jordbær/bringebærsmak. Pannekakene blir lette og luftige, og smaker friskt og godt.
Tusen takk jenter.
Nå skal jeg starte den store pannekake testen
Har cultura i skapet nå, må jo da prøve med det, hørtes skikkelig nam nam ut
Lukas 16.05.07
Malin 30.10.02
Fosterbarn R 06.06.01
Kunsten er å ha nok sukker og salt i
Samme her, men jeg lærte det av farmorOpprinnelig melding fra mina
Jeg synes de er best når de er tynne og med nok egg i. Lærte et triks av momor: Ett egg i røra pr.pers. som skal spise, da blir pannekakene best.
Jeg har heller ingen oppskrift, tar bare litt av hvert - men jeg har bittelitt vaniljesukker oppi også jeg da. Synes de blir så gode da!
Eller så er sprøstekt bacon, rømme og blåbærsyltetøy fast tilbehør
TINE har en flott pannekake oppskrift på sine sider.
Synes i grunn toro sine er de beste, jeg!
Snuppa 04Lillemann 07
Kjenner at jeg fikk rimelig lyst på pannekaker ja...
Er kanskje en viss mulighet for at hun hadde spurt igjen om hun enda ikke hadde funnet den ja
Stolt ikkesånybaktmamma til frk. Fryd f. 04
Sosiale Bokmerker