Dette har eg alltid lurt på ! Noen som vet hva bitch egentlig betyr ?
Dette har eg alltid lurt på ! Noen som vet hva bitch egentlig betyr ?
Tispe. Altså som i hund.
Bitch er tispe på engelsk
Eller hore...
Alle mennesker, bortsett fra foreldre, vet hvordan man skal oppdra barn.
Storesøster 02 og lillesøster aug 06
Det er ikke den opprinnelige betydningen.Opprinnelig postet av connie
bitch er IKKE hore.
Man bruker bitch til en hun-hund
Det betyr absolutt ikke hore
Mannen min er engelsk og han forteller meg: I remember my bitch.(hunden)
Engelske veterinærer sier det samme,de sier: This is a 8 months old bitch
Sist endret av mamsen 28; 06-05-2004 kl 23:01
Opprinnelig postet av mamsen 28
Joda, men det brukes jo også som et skjellsord. Jeg mener bestemt at dette ordet har flere betydninger.
Alle mennesker, bortsett fra foreldre, vet hvordan man skal oppdra barn.
Storesøster 02 og lillesøster aug 06
NEI
DET BETYR IKKE HORE.
Mange i Norge tror det.
Men tror du at min mann som er engelsk ikke vet eller?
BITCH er en HUND!
Opprinnelig postet av connie
Ja det brukes som skjellsord også, men oversettes fortsatt som tispe. I Norge har man brukt ordet tispe fra gammelt av på damer som er litt "løse på tråden" og gjerne litt småfrekke. Grunnen til det er at en tispe i hundeverdenen har seg med flere hanner og gjør seg til på alle vis. Vi finner ofte beskrivende ord fra dyreriket: purke, kylling, hingst, stut osv. Så enkelt er det.
Så ordet kan egentlig ikke oversettes til hore, men det er det vi i dag forbinder med tispe som ble mer brukt før. Du hadde jo ord som tøs og tøyte før det igjen. I USA blir jo ordet bitch også brukt på sterke kvinner som vet hva de vil her i livet og kjører over andre for å få det.
JaOpprinnelig postet av mamsen 28
Opprinnelig postet av Bokormen
Og purke betyr hunngris, ikke sant? Men hvis jeg kaller deg en purke ville du blitt ganske sur på meg, ikke sant? Fordi du automatisk ser for deg en feit dame som grynter i sofaen, slik som purka i bingen. Dette kommer jo av at vi bruker sammenligninger fra dyreriket pga deres adferd. Sånn blir det også med ordet bitch. Hvis mannen til mamsen 28 forteller kollegaer på jobben om hunden sin vil han referere til den som bitch fordi det er en tispe/hunn-hund. Hadde han referert til kona som bitch, så tror jeg hun hadde blitt litt sur ja. Det hadde i hvertfall jeg blitt. Så altså hvis du bruker ordet på et dyr, så er det kun en beskrivelse av dyret. Men bruker du det på et menneske så har du plutselig et skjellsord. Var det en bedre forklaring?
Jeg har tre tisper, og vet godt hvorfor sterke kvinner som er litt skarpe i kantene kalles bitch! Makan til hurpete gjeng når det kommer en ung hanne som ikke har helt styring på hormonene og nesen sin! De er rett og slett bitchete
Emh .. jeg mener liksom hva betyr " bitch " på sånn frekk måte ikke HUND dette er ikke engelsk jeg lurer på det er NORSK !
Og vitsen med å dra opp igjen denne tråden var...?
Stolt mamma til '90,'92,'99 og '00
VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11
Verdens heldigste mamma til de vakreste i min verden
Sosiale Bokmerker