+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Diskusjon: Noe i halsen

bare meg
    Gjest

Noe i halsen

Bak i halsen er det to hull som jeg antar kommer fra bihuler og kjertler. Noen ganger når jeg gaper ser jeg en stor hvit greie der. Noen ganger kommer den løs og i munnen og jeg spytter den ut. Den lukter veldig vondt.
    Er dette noe som kommer fra kjertler eller? Jeg lurer på hva det er.

2.  
    mina
    Gjest

Sv: Noe i halsen

Det er kanskje en såkalt pusspropp fra mandlene ? Jeg har ihvertfall sånne når jeg har vondt i halsen. Tyder bare på at immunforsvaret/mandlene jobber for å bli kvitt bakteriene.
    Sist endret av mina; 15-03-2005 kl 17:50

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Fluke sin avatar
    Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    4,673

Dette er gammel mat som samler seg i mandlene, jeg har det også, og det er utrolig irriterende. Legen sa at det bare var å klemme det ut med tunga eller en finger, men det er ikke så lett, så jeg har tenkt å søke om å få fjerna hele mandeldritten.
    (Jada, jeg vet at de har en funksjon, men når det samler seg gørr der, gørr som lukter råtten mat, så er det ikke akkurat veldig delikat, og jeg syns det er vanskelig å ha folk inntil meg når det er som verst, for jeg føler jeg får drageånde.)
    -Fluke (Gutt 2002)

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mo9ca sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    2,720

Jeg pleier og få det i sammenheng med vond hals jeg
    Tiden har forandret oss - men ført oss nærmere hverandre. Mor og barn - venner for livet.

12.feb.02
    |
    12.jan.05
    Lillegull ventes 6. oktober

Seniormedlem
    Zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    1,785

De hullene kalles retensjonskanaler om jeg ikke tar helt feil, og går mellom nesa og halsen (correct me if I´m wrong). Du kan prøve å klemme ut "proppene" med en finger, de løsner lett. Jeg får også slike med jevne mellomrom. Noen mennesker produserer mer væske i de kanalene enn andre, det er helt normalt. At det lukter vondt er et tegn på infeksjon. Jeg blir f.eks mer tett i nesa om kanalen har gått tett. Merker forresten at det er noe der for jeg får en slags popcornskallfølelse i halsen

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carrera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trånnheim
    Meldinger
    9,666

De greiene der lukter noe aldeles for jævlig *grøss*

Har dem innimellom jeg også, spesielt ved forkjølelse og halsvondt.
    Abritta has left the building...

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009

Jeg hadde masse sånne pga store hulrom i mandlene (i åresvis hadde jeg bare en og annen, men det utviklet seg til å bli kronisk), og jeg fikk fjernet mandlene pga kronisk betennelse i dem og dermed disse hvite klumpene... Det ble så plagsomt at jeg ikke turte snakke uten å ha hånda foran munn, og enda mindre kysse med noen pga jeg følte det luktet/smakte vondt av munnen min. Heldigvis er jeg kvitt mandlene og klumpene nå.
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Kristin
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Abritta
    De greiene der lukter noe aldeles for jævlig *grøss*

Har dem innimellom jeg også, spesielt ved forkjølelse og halsvondt.
    Jeg også. Får visst ikke fjernet mandlene "bare" pga dette, i følge legen min. Men jeg får bare noen små av og til, særlig når jeg er forkjølt. Det er rimelig ekkelt.

Supermedlem
    Cathrine* sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,397

Jeg er også skikkelig plaget med dette, og det stinker jo døden. Tør nesten ikke kysse mannen min når jeg har disse, skikkelig ekkelt er det.

Nei, man får visst ikke fjernet mandlene "bare" pga av dette. Kan ikke skjønne at det er bare jeg da, men..... Er vel ikke bare når man ikke tør prate med folk uten å holde seg for munnen, og ikke tør kysse mannen sin. Hmmmmm.... mer enn bare for meg det der altså.
    Klem fra Cathrine, Prinsen født november 2003, Prinsessen født november 2004
    Har verdens beste kjæreste og er bonusmamma til to gutter på 12 og 16

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009

Jeg fikk fjernet de "bare" pga dette, men da hadde jeg de mer eller mindre konstant da

Tidligere bruker
    Gjest

Jeg har også sånne i forbindelse med halsvondt, men har aldri opplevd at de lukter

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Silav
    Jeg har også sånne i forbindelse med halsvondt, men har aldri opplevd at de lukter
    Samme her - men det er likevel ekkelt når det kommer sånne små klumper opp fra halsen Funker det å fjerne mandlene, altså?

Polyanna
    Gjest

Kan noen vennligst beskrive litt mer detaljert hvordan man får klemt dem ut? Man kan da vel ikke stikke fingrene nedi halsen heller??

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Polyanna
    Kan noen vennligst beskrive litt mer detaljert hvordan man får klemt dem ut? Man kan da vel ikke stikke fingrene nedi halsen heller??
    Jeg bruker faktisk en tannbørste (ikke den jeg bruker til tannpuss) - og pirker dem løs.. kan være ubehagelig, men de løsner hvertfall...

Veteranmedlem
    Fluke sin avatar
    Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    4,673

Det var det legen sa til meg at jeg skulle gjøre.
    Jeg har lang tunge, og dytter ut det jeg kan med tunga, problemet er at jeg får gangsperr i tunga av det.
    -Fluke (Gutt 2002)

mina
    Gjest

Vanskelig å forklare, men jeg bruker bakerste delen av tunga i kombinasjon med svelgemusklene...Hvis klumpene er ganske løse eller jeg er helt desperat tar jeg en tannpirker og spidder "stinkadoren".

Seniormedlem
    Zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    1,785

Her blir man kvitt dritten ved å klemme med pekefingeren på huden foran kanalen, skjønner? Har opplevd at det er masse inni selve kanalen, ikke bare det som vises Pussig nok brekker jeg meg ikke av å være borti der, det er lengre bak det blir problemer (men der er det heller ingen klumper ).

Seniormedlem
    Mo9ca sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    2,720

Du kan jo prøve med en Q-tips Pirke borti, så løsner det
    Tiden har forandret oss - men ført oss nærmere hverandre. Mor og barn - venner for livet.

12.feb.02
    |
    12.jan.05
    Lillegull ventes 6. oktober

Æresmedlem
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009

Jeg brukte fingrene til å klemme fordi det ofte sitter mer i kanalene enn det man kan se. Ofte har jeg også brukt en q-tips ja, det funker bra!

Uregistrert
    Gjest

Det kan også være kyssesyken / Mononukleose

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kyssesyke.php

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker