+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Diskusjon: Jippi! Bryllup i Roma!

clementin
    Gjest

hyper Jippi! Bryllup i Roma!

Hurra hurra! Det ordnet seg! Vi ville så gjerne gifte oss i Roma og ble kjempe- lei oss da vi ikke fikk plass ved ambassaden den datoen vi ønsket oss. Men det har ordnet seg! Kom i kontakt med ei svensk dame som hjelper med å arrangere borgerlige vielser utenom ambassaden. Vielsen blir da i en eldgammel klosterruin som er pusset opp til dette formålet - tror det blir kjempefint! Men - er det noen her inne som har vært i Roma og som kan anbefale hotell/overnattingsteder? Trenger ikke være veldig fint og flott altså, men sentralt hadde vært fint .

2.  
    teff74
    Gjest

Sv: Jippi! Bryllup i Roma!

Så spennende!!! Hvilken dame er dette? Noe på nett?

clementin
    Gjest

Monika Marta heter hun svenske damen. Hun bor i Roma. Har mailadr til henne hvis du er interessert! Veldig hyggelig og hjelpsom.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    turid sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    2,205

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt.
    Men jeg lurer på om du kan fortelle hvor mye hun tar for å arrangere et bryllup for dere og hva som evnt er med i prisen?
    Hilsen Turid
    og trollbarna

clementin
    Gjest

Hun tar 480 euro,så det er vel i underkant av 4000 kr. Og da innbefatter det vielsen/vielseslokale,papirarbeid og tolk. Det er da hun som er tolken og oversetter fra italiensk,som seremonien da går på. Man kan velge mellom to vielseslokaler. Det ene er dette tempelet,det andre er i rådhuset/Capitolium. Sistnevnte kan kun gjøres på lørdager tror jeg,og koster da et par hundre euro mer....

Supermedlem
    lineej sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    1,069

Har ikke svar på spørsmålet ditt vile bare gratulere. Høres superfint ut. Noen bilder av lokalene kanskje???
    "lineej, Lynette på SM, mars04 gutten, mars08 jenta og juni 10 gutten"

kiddo
    Gjest

Jeg har det perfekte hotellet for en romantisk bryllupstur til Roma Vi bodde der i fjor sommer og var superfornøyd. Hotellet heter Villa San Pio og ligger litt utenfor bykjernen, men ikke verre enn ca 15 min rolig gange fra Colosseum eller noen euro for taxi. Det beste er utsikten fra takterrassene til rommene i øverste etasje (detkan du be om å få) og de rolige omgivelsene.

Legger ved en link til tripadvisor.com, uvurderlig side for reiselystne. Her er en rekke innlegg fra turister som har bodd på hotellet

http://rome-hotels.tripadvisor.com/H...ome_Lazio.html

Lurer du på noe, bare send en pm. Vi bestilte forresten via www.venere.com og sparte litt penger på det.

God tur og lykke til

Seniormedlem
    turid sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    2,205

Når skal dere forresten gifte dere da?

Hvor mye måtte dere betale på det hotellet?

Fant en link til et hotell som så fint ut også, men aner jo ikke hvordan det er der da.
    http://www.hotelveneto.com/norwegian/

Forresten så vil jeg gjerne ha adressen til damen og ville gjeeerne sett bilder dersom du har...
    Sist endret av turid; 18-10-2005 kl 09:10
    Hilsen Turid
    og trollbarna

clementin
    Gjest

Vi gifter oss 28.april . Begge hotellene som har blitt foreslått her ser kjempefine ut . Det sistnevnte har vi faktisk sett på fra før. Problemet med å reise i april/mai er prisene på hotellene! De går jo opp på den tiden, høysesongen starter visst da.... Og jammen er det dyrt med hotell i Roma! Vi hadde egentlig ikke tenkt å betale mer enn 1200 kr natta for hotell,men det spørs om vi får til det. Flere tips taes imot med takknemlighet!

Seniormedlem
    turid sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    2,205

Sitat Opprinnelig postet av clementin
    Vi gifter oss 28.april . Begge hotellene som har blitt foreslått her ser kjempefine ut . Det sistnevnte har vi faktisk sett på fra før. Problemet med å reise i april/mai er prisene på hotellene! De går jo opp på den tiden, høysesongen starter visst da.... Og jammen er det dyrt med hotell i Roma! Vi hadde egentlig ikke tenkt å betale mer enn 1200 kr natta for hotell,men det spørs om vi får til det. Flere tips taes imot med takknemlighet!
    Når er det høysesong?
    Sender du meg mailadressen på en pm så blir jeg glad
    Hilsen Turid
    og trollbarna

clementin
    Gjest

Skal nå gjøre et forsøk på å legge inn bilde av klosteret Santa Maria in Tempulo. Spørs om jeg får det til altså...
    Vedlagte miniatyrbilder roma_06s.jpg  

Seniormedlem
    turid sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    2,205

Kom frem bilde... *venter*
    Hilsen Turid
    og trollbarna

Hei!
    Jeg var i et bryllup i Roma i sommer. Borgerlig vielse. Tror faktisk det var på samme stedet dere skal gifte dere. Det var et fint og stemningsfult lokale.. Angående hotell ville jeg i hvert fall valgt et hotell i nærheten av piazza Navona eller "Fiore" plassen.(husker ikke helt hva det heter, men den plassen der det er blomstersalg på dagtid)Lykke til med planleggingen!
    xJuliane og jentene.
    feb -03
    ,mars -07, mai-09

Marianne
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av clementin
    Hurra hurra! Det ordnet seg! Vi ville så gjerne gifte oss i Roma og ble kjempe- lei oss da vi ikke fikk plass ved ambassaden den datoen vi ønsket oss. Men det har ordnet seg! Kom i kontakt med ei svensk dame som hjelper med å arrangere borgerlige vielser utenom ambassaden. Vielsen blir da i en eldgammel klosterruin som er pusset opp til dette formålet - tror det blir kjempefint! Men - er det noen her inne som har vært i Roma og som kan anbefale hotell/overnattingsteder? Trenger ikke være veldig fint og flott altså, men sentralt hadde vært fint .

ÅH stilig

det hørtes kjempekoselig ut.

lykke til

clementin
    Gjest

Turid,har sendt deg en pm!

clementin
    Gjest

Hvorfor blir ikke bildet mitt godkjent???

Kaos
    Gjest

Gratulerer! Høres veldig romantisk ut!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    3barnsmamma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    60

Åååå heldiggriser Vi har i mange år snakket om å gifte oss i Roma..men det blir visst med snakken.Jeg vil ikke ha et vanlig bryllup her hjemme med hele familien.Bekymrer alt for mye om at gjestene skal ha det bra,er så redd for at det ikke blir bra..(har en særdeles usosial familie..) Vi vil egentlig reise bort bare vi to,men det blir kanskje litt stusselig...Hvordan gjør dere det? er det mange familiemedlemmer som er villige til å betale så mye for å gå i bryllup?? Sambo og jeg var i Roma i august,kjempe koselig.Jeg vil også anbefale dere å bo i nærheten av P Nova,det er der det skjer om kveldene...
    Lykkelig 3barnsmamma

clementin
    Gjest

Jeg er som deg, redd for hva alle andre skal synes om bryllupsfesten o.l., og det var en av grunnene til at vi gjør det på denne måten. Vi har bedt med forloverne (som vi betaler flyturen for) med partnere,og ellers har vi et annet vennepar som skal være med for egen regning. Vi har ikke råd til å sponse mange med på tur,da reiser vi heller alene .

Seniormedlem
    turid sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    2,205

clementin, det ser flott ut der.
    Hvor mye tenker dere å bruke på bryllupet?
    Hilsen Turid
    og trollbarna

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg