Hvilken energidrikk bør jeg ha med meg på sykehuset?
Har hørt at kjeks er godt å ha med og.
No annet?
Hvilken energidrikk bør jeg ha med meg på sykehuset?
Har hørt at kjeks er godt å ha med og.
No annet?
Mamma til to fantastiske jenter født april 2006 og juli 2010
Selv så drakk jeg bare iskald imsdal fra flaske med tut, dvs mannen sprutet det inn i munnen, så slapp jeg å drikke og bruke krefter på det. De gir deg saft på sykehuset, men jeg syntes det var helt forferdelig, men det var deilig med kaldt vann.Opprinnelig postet av Kine79
Tror det lureste er å ha nok sukker og næring innabords før en fødsel, for under fødselen så er man gjerne opptatt med andre ting
Etter fødselen får du jo og mat og drikke, så såfremt ikke det drar ut i tid, trenger du ikke så mye energidrikk, men heller væske generelt.
Jeg hadde vann og aquarius. Er ikke så veldig glad i saft, også var det godt å ha noe annet å drikke enn bare vann. Kjøpte det inn noe uker før termin, også stod de i kjøleskapet og var kalde og gode da vi dro (ikke fullt så kalde da vi var på sykhuset ), sambo kjøpte også inn fra kiosken på sykehuset slik at jeg skulle få kald drikke, for fytti det var varmt å føde
Hadde også kjøpt inn kjeks, men den pakken ble bare liggende, sambo ble jaget ned i kiosken etter saftis og smil
april-05 & okt-07
Jeg hadde med en "6-pack" med Kuli appelsinleskedrikk. Og vann selvfølgelig. Kuli'ene hadde stått klar i kjøleskapet i mange uker og var skikkelig iskalde. Syntes det var greit med sugerør + at de var så små at de ikke rakk å bli daffe før jeg hadde tømt en. I tillegg var jeg jo så heldig å føde i førjulstida, så jeg klarte å trykke i meg en sånn stor marsipangris mellom riene. Nam nam! Vet at du ikke spurte om det men du bare må ha med leppepomade - anbefaler Savex med skru! Ble så tørr rundt munnen og på leppene av sykehusluft + lystgass at dette var et must for meg! Lykke til!
Hadde ikke med noe - snuppa kom en mnd før tiden så ingenting var pakket klart på forhånd (bare hastet avgårde med papirene i hånda...)
På sykehuset fikk jeg vann og eplejuice i glass med sugerør, fungerte greit for meg.
Snuppa 1.aug 2005
Knerten 3.des 2007
Det viktigste er å ha med noe du liker godt! Det du liker aller best liksom. Ikke ta en energidrikk du ikke er så glad i, da er det bedre med brus. Det viktigste er å få i seg NOE. Jeg hadde med Solo som jeg elsker, men sjelden drikker, det var kjempebra. Ellers hadde jeg med meg sjokolade. Orket ikke noe før fødselen, men var veldig greit med sjokoladebiter etterpå for å komme seg litt ovenpå igjen.
Sugerør er fint! Men det fikk jeg på sykehuset. Tror ikke jeg hadde klart å drikke noe på vanlig måte da det stod på som verst.
Opprinnelig postet av a9ta
Jeg drakk kun et glass med springvann jeg, av sugerør.
Fikk beskjed om å spise minst mulig når fødselen var i gang, for det kom mest sannsynlig opp igjen Det eneste jeg spiste fra vannet gikk kl. 5:30 om morgenen, og til gullet var ute 12:53 var et kvart eple.
Opprinnelig postet av cfa
Hadde ikke med hverken vått eller tørt jeg. Fikk vann og saft om jeg ville ha, og mat når det hele var over.
Abritta has left the building...
Vet du...jeg tror ærlig talt du ikke vil ha overskudd til å drikke eller spise stort. Dersom du skal ha epidural ønsker de heller ikke at du spiser noe særlig. Av egen erfaring var jeg så opptatt av riene at det å drikke noe ble en utfordring i seg selv. Jeg spiste isbiter som bare det, og det var godt å ha dem å suge på. Noen egentlig tørst / sultfølelse fikk jeg først da fødselen var godt overstått, ca døgnet etter. De har saft, vann o.l på føden, så ikke stress med å pakke mange ting i sekken du kanskje ikke får bruk for.Opprinnelig postet av Kine79
august 2010
Det siste jeg tenkte på i fødselen var mat og drikke! Syntes det var et pes å drikke energidrikken som JM kom med, mye vondere å ta vekk lystgassen for å få drikke enn å ikke drikke i det heletatt..men jeg hadde ikke pauser mellom riene jeg da..
Storesøster - august 05
Lillebror - april 07
Lillesøster - juli 08
Det viktigste er at du har en sportsflaske med deg, så du klarer å drikke overhode. Og helst noe skikkelig søtt på den, for å gi deg energi. Jeg drakk masse ramsterk husholdningssaft jeg.
Mamma til tre herlige unger,
Storebror april 02, lillesøster juni 05, bittelillesøster mai 12.
Jeg fikk et akutt behov for Cola (noe jeg aldri drikker til vanlig) og ellers tenkte jeg ikke på mat - men da jeg var ferdig tok det sikkert 10 minutter før jeg begynte å snakke om middag...
Vi hadde med cola, farris og banan.
Marsipangris mellom riene?!? *sjokk*
Jeg har ikke drukket eller spist noe under fødslene mine, annet enn muligens noen slurker vann. Det føltes helt uaktuelt.
Høres helt normalt ut. Jeg spiste full middag tre timer før Poden ble født. (Og kastet den opp igjen en time før han kom...)Opprinnelig postet av Maximillia
Energidrikk var en veldig god idé for meg som holdt på å sulte ihjel på barsel sist. Takk for tipset!
Jeg hadde med 3 flasker aquarius i bagen min jeg
Drakk ikke så mye hverken før eller under fødselen (kanskje 1/3 av ei flaske under fødselen) men GUD så godt det var ETTERPÅ. Tømte den flaska jeg hadde begynt på pluss en til da jeg hadde fått summe meg litt etter fødselen. Det var deilig med noe energigivende åsså var jeg innmari tørst. Vann fristet ikke.
Når det gjelder spiselig så spiste jeg hjemmebakt pizza til kvelds kvelden før fødselen. Etter det spiste jeg null og niks før jeg var ferdig (kl 14.06), men da var det godt med "nyttårsmiddag" (BiffStroganoff med ris og MASSE rosenkål, jeg slukte både min og s rosenkål jeg....ikke rart lillepia ikke ville ha pupp...
Mine fødsler har vart i 3 dager og da har det vært viktig å forsøke å spise og drikke. Særlig etter 2 døgn med rier hvert 5. minutt maste jordmødrene om at jeg måtte få i meg noe skikkelig sånn at jeg hadde energi til å føde.Opprinnelig postet av Maximillia
Jeg har fått omvendt beskjeder enn deg, jeg da. Men nå gikk det jo bare 6 timer fra vannet ditt gikk til barnet var ute. Mulig jeg fikk høre noe annet siden jeg holder på så lenge.Opprinnelig postet av Renate
Jeg foretrakk å drikke vann med isbiter eller tynn, kald appelsinsaft som de hadde på føden.
- Happy -
Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)
Jeg er helt gal etter marsipan skjønner du. I tillegg syntes jeg ikke riene var så ille jeg da - heldigvis - så da fikk jeg trykka i meg. Og ingenting kom opp igjen!Opprinnelig postet av Maximillia
Sosiale Bokmerker