+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 5 av 5

Diskusjon: Er barna deres forsikret eller er barneforsikring bare tull?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,292

Er barna deres forsikret eller er barneforsikring bare tull?

Hørte på radioen på vei til jobb at kun 3 av 10 barn er forsikret. Vi har fått et tilbud på barneforsikring til storebror som vi vurderer, men får ikke bestemt oss om vi behøver det.

Synes egentlig ikke det tilbudet er særlig bra eller dekkende, men det er visstnok blant markedets beste i følge dinside.no. Blant annet gjelder den ikke for første leveår (og det er jo spekulativt nok i seg selv) samt 3 karensmåneder etter inngåelse av avtale.

Dessuten lever vi i en velferdstat og er relativt godt dekket av diverse trygdeordninger, eller?. Har jo ikke noe personlig erfaring på området, men har hørt at det er stor grad av forskjellsbehandling fra kommune til kommune av barn med handikap og hvilke støtteordninger som gis så helt sikre kan vi vel aldri være på at systemet fungerer.

Likevel liker jeg ikke tanken på at barneforsikring skal bli obligatorisk slik at trygdeetaten kan fraskrive seg ansvaret. Vil ikke ha helseforsikringsordninger som de har i eksempelvis USA, hvor de som har penger kan kjøpe seg gode helsetjenester, mens de som ikke har råd til helseforsikring, går konkurs hvis de eller barna blir syke.

Noen som har noen tanker om dette?
    Sist endret av lollol77; 06-12-2006 kl 10:19
    Storebror juli 2005 og lillesøster januar 2007

2.  
    Myrsnipa
    Gjest

Sv: Er barna deres forsikret eller er barneforsikring bare tull?

Vår barneforsikring gjelder fra den dagen den er tegnet. Vi ville gjerne ha begge barna forsikret, og det koster meg 200 kr i året pr barn, så det tar jeg meg råd til.

Veteranmedlem

Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    3,373

Det er ikke det at trygdeetaten fraskriver seg ansvaret, men jeg unner barnet mitt å leve på noe mer enn minstepensjon hele sitt liv om han skulle bli ufør grunnet sykdom eller ulykke før han ble voksen.

Vår forsikring gjaldt fra og med 3 mnd alder.
    Og den ble tegnet den dagen han ble 3 mnd.

Den koster 1600 året og dekker sykdom OG ulykke. Veldig viktig at begge deler er dekket.

www.gjensidige.no

Supermedlem

Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,292

Det er den fra Gjensidige vi har sett på også!

Stor variasjon i pris her ser jeg...

For øvrig er det ikke slik at jeg ikke ser verdien av å forsikre barna mine, men jeg vil ha et tilbud som er godt nok til at det vil utgjøre en forskjell. Altså mener jeg forsikringsselskapene unner å gi oss foreldre et langt bedre tilbud.

I tilbudet vårt tror jeg maksimum utbetaling ved ulykke/sykdom som medfører 100 % uføre for resten av livet er 1,5 mill kr. Skal det liksom være godt nok til å gi et verdig liv utover trygdeutbetalinger?
    Sist endret av lollol77; 06-12-2006 kl 10:26
    Storebror juli 2005 og lillesøster januar 2007

Veteranmedlem

Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    3,373

Sitat Opprinnelig postet av lollol77
    Det er den fra Gjensidige vi har sett på også!

Stor variasjon i pris her ser jeg...

For øvrig er det ikke slik at jeg ikke ser verdien av å forsikre barna mine, men jeg vil ha et tilbud som er godt nok til at det vil utgjøre en forskjell. Altså mener jeg forsikringsselskapene unner å gi oss foreldre et langt bedre tilbud.

I tilbudet vårt tror jeg maksimum utbetaling ved ulykke/sykdom som medfører 100 % uføre for resten av livet er 1,5 mill kr. Skal det liksom være godt nok til å gi et verdig liv utover trygdeutbetalinger?
    Nå har jeg ikke papirene foran meg, men mener at det er en sum når ulykken først skjer, (til ombygging av hus osv) og så en årlig sum for å heve inntekten. Det var helt ok.

Det JEG ikke liker med forsikringen er at barna må bli minst 50% ufør for å få noen erstatning.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine