Huff... Jeg veit ikke hva som skjer, egentlig... Greia er at jeg har "sprukket". Klarte ikke å holde fasaden lenger, og var og snakket med ei jeg kjenner ganske godt. Prøver å sette litt ord på det som egentlig skjer i livet mitt akkuratt nå. Problemene mine tårner seg opp...
Jobben...
Jeg har akkuratt begynnt å jobbe igjen etter at jeg er ferdig med fødselspermisjon. Nå har jeg begynnt å bli allergisk for jobben min... I tillegg har det vært internt oppryk når jeg var borte. det var en hel stilling, som skjefen delte i to og ga til noen helt nyansatte... i stedet for å gi en stakkar full jobb. Føler meg ikke veldig vel med å være der. Både psykisk og fysisk. klarer rett og slett ikke å være der. Føler meg så dolka i ryggen.
Hjemme....
Føler meg skikkelig illojal og at jeg utleverer sambo når jeg skriver detteher, men det må ut.
Han setter høye, og i mine øyne ofte uoppnålige krav.
F.eks. Middagen skal stå klar når han kommer hjem. Potetene skal være passe kokt. Er de ikke det får jeg en kommentar på at de er rå... for mye kokt...
Og da kan jeg ha hatt en hylende unge på armen, stått og grått, og lagd mat i en time. Og allikevel er det ikke bra nok. Han pirker og pirker. I hans øyne er han perfekt, Og når han klager da.. potetene er for rå, det er for mye salt, dette går ikke ann å spise. Når jeg da forklarer situasjonen, er lei meg, gråter, da sier han at det bare er til opplysning, sånn at jeg ikke skal gjøre det samme neste gang.
Han gir meg en konstant følelse av at ingen ting er bra nok. Jeg går på nåler. Hva har du gjort i dag? Hvorfor står tallerknen på bordet fra i går? Hvorfor har du ikke tatt oppvaska? Hvorfor har dere ikke vært ute og gått tur i dag? Hvorfor har du ikke lagd middag? Hvorfor har du ikke kjøpt den juicen jeg liker?
Han skal på død og liv være så forbanna ærlig hele tida. Blåser i hva jeg føler for noe.
Alt det jeg gjør er feil. Det jeg kjøper, at jeg ikke har full jobb..
Juicen jeg kjøpte forrige uke var ikke noe god. Barnesetet jeg kjøpte til datteren min var i følge han umulig å montere, og tar alt for stor plass.
Det barnesetet brukte jeg masse tid på å velge, og det kosta mange penger, jeg brukte mine egne penger som jeg ikke har så mange av...
Han synes at jeg tar på vei for ingen ting, og at jeg gir opp alt for fort. Jeg føler at jeg ikke er sånn...
Jeg får dårlig samvittighet for alt mulig... middagen... at jeg ikke tok oppvaska... at jeg ikke gikk tur, Veien vi bor ved er 80-km grense, og ingen gangvei. Har gått der mang en gang med hjertet i halsen for at han ikke skal ha noe å si på meg...
Han tar skjelden hensyn 0g har lite forståelse for meg. Jeg hadde en spontanabort, og han skjønnte ikke hvorfor jeg tok så på vei... og hvorfor jeg lå i senga hele dagen... Han forsto ikke at jeg var lei meg, og at det var fryktelig vondt.
Han snakker hele tiden nedsettende om familien min. De tar seg selv for selvhøytidelig, de kan ingen ting... gjør ting feil ect. Jeg blir lei meg. Har slutta å svare han når han begynner å krittisere. Er redd for hvordan dette påvirker datteren vår. hun er 9 mnd nå, og forstår ikke så mye, men jeg er redd for at en dag er det for sent, hun forstår hva som blir sagt, og han forstår ikke hva som er feil med å være ærlig.
Han har en tendens til å bli eitrande sinna. Han mener at så lenge han ikke slår eller ødelegger noe så er det greit å bli sinna. Jeg har aldri gjort deg noe sier han. Men jeg blir kjemeredd når han er sinnt. jeg veit ikke hva jeg blir redd for. Jeg bar er det. Han forstår ikke...
Han er veldig lite kjærlig og oppmerksom. Kosing er i hans øyne det samme som sex. Han gjør meg noen ganger også vondt. De gangene jeg stopper han fordi det er vond blir han sinna på meg. Noen ganger lar jeg han fortsette, fordi jeg er så utsulta på nærhet. Jeg vil ikke at han skal bli sinna på meg.
Han forstår ikke hvorfor vi har få venner, at det ikke kommer noen på besøk. I hans øyne er alle andre usosiale.
Han latterliggjør meg. Spesiellt når det da endelig kommer noen. Forteller hva jeg har gjort... osv...
Han ser ikke forskjellen på det å være sur og lei seg.
Jeg er så sliten. Jeg vil kaste han ut. Jeg vil ha eneomsorg for datteren vår.
Men jeg har ikke mot nok. Klarer ikke....
Har sagt fra skikkelig en gang før. Hatt en skikkelig konfrontasjon, og ting ble bedre da. Det er vel ca 4-5 mnd siden, men nå er det uttforbakke igjen.
Han har dårlige og gode perioder.
Noen som har noen tanker?
Sosiale Bokmerker