+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: HTS Izi combi i framsete?

Minasmamma
    Gjest

hm HTS Izi combi i framsete?

Hei hei..

Jeg har et HTS izi combi sete til lillemor som er litt over ett år. Jeg har en helt vanlig Audi 80 uten airbag fremme. I begynnelsen hadde jeg bilsetet i fremsetet, og det fungerte egentlig veldig bra. MEN jeg følte at etter at jeg gikk over til HTS setet så fikk jeg så dårlig sikt.Setet er så stort og står liksom i veine. Prøvde da å sette setet baki, men det liker ikke lillemor noe særlig fordi hun er vant til å ha mamma i nærheten når vi kjører... Dere andre som har bilsete fremme føler dere at dere mister mye av sikten ? Er det like sikkert å ha setet fremme som baki?

Tusen takk for svar!

2.  
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    cathy sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Meldinger
    2,011

Sv: HTS Izi combi i framsete?

jeg ville flyttet setet bak, og prøvd med speil slik at hun kan se deg (antar at hun sitter bakovervendt?) ang. hvor det er sikrest i bilen vil jeg overlate til noen andre Aaron sitter bakovervendt bak passasjersetet

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

Litt om plassering

Hvis dårlig sikt foran, er det i speilen du tenker på? Man kan kjøpe caravanspeil, det kan hjelpe med sikt problemet. Ellers kan man gjøre som cathy sier
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

Min side: Sikring av barn i bil.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mammmamia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    3,362

I Sverige (av Folksam) anbefales det å ha setet foran, i en kollisjon har det null å si hvor setet står, så lenge det er bakovervendt, kanskje det står noe om det i linken til HH (gadd ikke sjekke )..! Så lenge HTS er godkjent for montering i fremsete og det funker for dere ville jeg hatt setet der, og evt kjøpt caravanspeil på den siden, sånn som Autofil har..!
    Sist endret av mammmamia; 13-09-2007 kl 08:31
    Storebror 2003
    Lillesøster 2006

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

Har det samme problemet (samme setet og samme plassering). Skal investere i slikt speil, men det hjelper jo ikke for sikten til høyre (ser jo nesten ingenting uten å hoppe opp og ned, sånn er det når man er stutt selv, og babyen er kraftig og tar opp hele trafikkbilde den veien ).

*gruble mer*
    Bitteliten kom Januar 2010

Lille skatt 2006

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mammmamia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    3,362

Sitat Opprinnelig postet av Lita84
    Har det samme problemet (samme setet og samme plassering). Skal investere i slikt speil, men det hjelper jo ikke for sikten til høyre (ser jo nesten ingenting uten å hoppe opp og ned, sånn er det når man er stutt selv, og babyen er kraftig og tar opp hele trafikkbilde den veien ).

*gruble mer*

Caravanspeil er sånn som du fester utenpå bilen, til sidespeilene, sånn at speilene kommer lenger ut og da ser du dem forbi bilsetet
    Storebror 2003
    Lillesøster 2006

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

Sitat Opprinnelig postet av mammmamia
    Caravanspeil er sånn som du fester utenpå bilen, til sidespeilene, sånn at speilene kommer lenger ut og da ser du dem forbi bilsetet
    Ja, jeg ser bak, men ikke til siden (?) ALdri kjørt med campingvogn så vet ikke hvordan speilet funker, men trodde det så bakover ikke ut til siden.. *blond*

Lille skatt 2006

Veteranmedlem
    mammmamia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    3,362

Sitat Opprinnelig postet av Lita84
    Ja, jeg ser bak, men ikke til siden (?) ALdri kjørt med campingvogn så vet ikke hvordan speilet funker, men trodde det så bakover ikke ut til siden.. *blond*

Ehm, du ser da vel forbi bilsetet..? Om du vrir på hodet..? Caravanspeilet hjelper deg til å se i sidespeilet ja, så du ser blindsonen og sånn... Trodde ikke HTS var sååå digre..!
    Storebror 2003
    Lillesøster 2006

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

Sitat Opprinnelig postet av mammmamia
    Ehm, du ser da vel forbi bilsetet..? Om du vrir på hodet..? Caravanspeilet hjelper deg til å se i sidespeilet ja, så du ser blindsonen og sånn... Trodde ikke HTS var sååå digre..!

Det er nok en kombinasjon av at bilen vår har dype seter (ufrivillig, de er såå nedsunket pga. alderen ) og at jeg er lav, setet er barnesetet er bratt (dermed langt "framoverbøyd" og snuppis i seg selv er ikke sååå liten Ja, og jeg som er kort fra før av).

Men jeg bøyer og tøyer jo for å se, hadde jeg ikke ansett det som forsvarlig hadde jeg jo ikke kjørt så (eller, byttet setet ).

Ja, ikke meningen å kuppe tråden

Lille skatt 2006

Minasmamma
    Gjest

Jeg ser ut i speilet, men liksom ikke høyre del av frontruta... Det er greit at det er lov, men føler selv at jeg ikke ser nok. Savner veldig å ha henne i fremsetet, så tenker litt på om det kansje er et sete som ikke er så høyt? Noen som har noen tips?

Tusen tusen takk for svar

Veteranmedlem
    mammmamia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    3,362

Sitat Opprinnelig postet av Minasmamma
    Jeg ser ut i speilet, men liksom ikke høyre del av frontruta... Det er greit at det er lov, men føler selv at jeg ikke ser nok. Savner veldig å ha henne i fremsetet, så tenker litt på om det kansje er et sete som ikke er så høyt? Noen som har noen tips?

Tusen tusen takk for svar

Britax Two Way Elite er hvertfall ikke så dypt, så det egner seg godt til å bruke i fremsetet, synes jeg Ville sjekket det ut, og be om å få prøve..! Det er laaangt i ryggen (kjempebra, da kan barnet bruke det lenge!), men ungen sitter ikke så høyt opp, så derfor kan det være du ser litt bedre over det..!
    Storebror 2003
    Lillesøster 2006

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

Ettersom jeg har skjønt så er vel kanskje HTS sitt sete et av de høyeste

Ville kanskje byttet til et som går til 25 kg. Har en liste over seter opp til 25 kg i bloggen.
    Sist endret av Helene Harefrøken; 15-09-2007 kl 11:54
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

Min side: Sikring av barn i bil.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine