+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 13 av 13

Diskusjon: Noen som har to bakovervendte seter i en Nissan Micra?

DrBabe
    Gjest

Noen som har to bakovervendte seter i en Nissan Micra?

Jeg vil ha begge ungene bakovervendt (eldste er 3,5) også i mannens "konebil" som brukes til/fra stasjon og barnehage. Mannen tror ikke det går å få plass til noe bakovervendt bak førersetet, men jeg er sikker på at vi kan finne noe. Bak passasjersetet har vi et Cosmic-sete stående "utpå kanten" med støttebein og i det har treåringen har flott beinplass. At vi ikke kan ha annet enn dverger sittende i passasjersetet, driter vi i.

Kan noen hjelpe meg? Barnet som skal i den nye bakovervendte setet er bare 14 mndr, så det er ikke behov for all verdens med beinplass til henne sånn med det første. Men hun kan snart ikke bruke Maxi Cosi Cabriofix'en lenger og må over i neste størrelse sete.

2.  

Sv: Noen som har to bakovervendte seter i en Nissan Micra?

Du kan vel ha et sete i midten? Det vil gi bedre plass til sjåfør.
    ...

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Britax two way elite tar lite plass. Samme med Britax Secura. Evt kan du også ha en cosmic montert oppi bilsetet så lenge lillemor er under 11 kg. Regner med det er en stund til hun blir det?

DrBabe
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av snuppa
    Britax two way elite tar lite plass. Samme med Britax Secura. Evt kan du også ha en cosmic montert oppi bilsetet så lenge lillemor er under 11 kg. Regner med det er en stund til hun blir det?
    Kremt... ja. Lite knøtt, dette.
    Britax Secura har jeg notert meg alt, så den setter jeg opp på "må prøves i bilen-lista" mi. Tusen takk. Vi kan jo teste med våre egne Cosmic-seter om det er plass dersom det står helt inntil seteryggen bak. Jeg har vel tenkt at det ikke vil gå, men kanskje gjør det det likevel. Men jeg er vel ikke sååå glad i Cosmicen, så kanskje Secura er et like bra (bedre) valg, dersom det får plass?

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Sitat Opprinnelig postet av DrBabe
    Kremt... ja. Lite knøtt, dette.
    Britax Secura har jeg notert meg alt, så den setter jeg opp på "må prøves i bilen-lista" mi. Tusen takk. Vi kan jo teste med våre egne Cosmic-seter om det er plass dersom det står helt inntil seteryggen bak. Jeg har vel tenkt at det ikke vil gå, men kanskje gjør det det likevel. Men jeg er vel ikke sååå glad i Cosmicen, så kanskje Secura er et like bra (bedre) valg, dersom det får plass?
    Du kunne vel evt. hatt secura til Daneil bak passasjer setet og cosmic oppi setet til lillesøster. Da tror jeg du ville kommet langt. Vi har Alexander på 4,5 i secura. Lillesøster i duologic i midten. Når det setet står i midten får vi faktisk førersetet helt bak (190 lang mann)

Ludens
    Gjest

Vi har to Britax TWE, begge sitter bakoverlent. Sete har god plass til et barn på 3,5 år. Men vet ikke hvordan de er i deres bil, prøv ut hos forhandler.

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Jeg mener Brio Zento tar mindre plass i vår bil enn TWE. (Og definitivt mindre plass enn Cosmic!)
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

DrBabe
    Gjest

Vi har snakket om at vi også kan la Tina få Cosmicen, så det er helt klart et alternativ å kjøpe Secura til Daniel.

Brio Zento er ganske nytt, er det ikke? Føler vi det er testet noe sted?

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Brio zento har vært på markedet i flere år nå. Et godt sete som desverre kom dårlig ut i sist test. Det skal sies at setet da ble testet fremovervendt.

DrBabe
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av snuppa
    Brio zento har vært på markedet i flere år nå. Et godt sete som desverre kom dårlig ut i sist test. Det skal sies at setet da ble testet fremovervendt.
    Åja den, ja. Derav denne linken her, sant? http://www.sakerhetsbutiken.se/10.html
    Ok, ja men da skal jeg prøve en Zento også.

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

Sitat Opprinnelig postet av DrBabe
    Åja den, ja. Derav denne linken her, sant? http://www.sakerhetsbutiken.se/10.html
    Ok, ja men da skal jeg prøve en Zento også.
    Flink jente Jeg mener i hvert fall at den sier sitt. Godt noen følger med litt i steden for å rope "det kom dårlig ut i test".
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

Min side: Sikring av barn i bil.

Jeg hjalp min svigerinne med å kjøpe sete, og i bilen deres tok Secura mye mindre plass enn Brio.
    De satt setet i midten og trengte derfor ikke flytte på noen av setene foran.
    ...

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mammmamia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    3,362

Kan også anbefale deg å se på Duologic-setet! Vi har både Britax TWE og Duologic, og DL tar klart minst plass...

Ville sett på Brio Zento, TWE, Duologic og Britax Secura jeg, alle disse setene er nette i bilen
    Storebror 2003
    Lillesøster 2006

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine