+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: ønsker å snu igjen - trenger hjelp! *langt*

Frk.Fryd
    Gjest

hm ønsker å snu igjen - trenger hjelp! *langt*

Vi snudde 3åringen i sommer da minsten ble født, og dette er noe vi ikke føler oss fortrolige med.. Har bestemt oss for å gjøre et nytt forsøk på leit etter bilstoler, og håper å kunne ha eldste på 3,5 "riktig vei" igjen.

Grunnen til at vi valgte å snu i sommer, var pga plassmangel. Vi har en Ford Focus stv, og eldtse satt tildigere i en acta cosmic xtp. Knallfornlyd med setet, og eldste stortrivds Da vi skulle kjøpe, endte vi opp med dette fordi det tok minst plass bak passasjersetet foran. Begge oss har nemlig lange bein, og focusen er ikke akkurat bilden med stor kupeplass..
    Men så kom det jo nye monteringsregler, og da ble det helt umulig å ha cosmicen i siden. Vi satte det da i midten der det stord perfekt.

Men så kommer minstemann til verden, og til min store sorg så får vi ikke plass til MC cabriofix ved siden av cosmic. Cosmic må da ut i siden igjen, men vi har jo forts ikke plass til å ha det der.. Enden på visa blir at vi velger å snu eldste (den gang 3 år) og kjøper et MC rodi XR.

Som jeg sa innledingsvis, så har vi forts dårlig samvittighet for dette.. Det var iallefall et år for tidlig..

Nå lurer jeg/vi på om dere har tips til bakovervendte bilstoler som kan passe i siden på en ford focus stv?
    Greit å få noen tips så vi vet hva vi bør prøve ut iallefall

Minsten skal også få nytt etterhvert når cabrio'en bli for liten.. Vi har jo forts cosmicen (skal selge, men har ikke fått det til enda), men er jo ikke lenge han kan sitte i den før den må over kanten og det har vi som sagt ikke plass til..

Vil det nye setet til acta (husker ikke navnet..) ta mindre plass??

Har jo sett på seter til britax og det til brio også, men etter å ha vært vant med acta cosmic så synes jeg de har så dårlig med hodebeskyttelse, - spes til den aller minste da. Går jo greit til eldste...

Dette ble langt, setter stor pris på at du gadd å lese og enda emre pris på å få hjelp

2.  
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Britney sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    2,616

Sv: ønsker å snu igjen - trenger hjelp! *langt*

I og med at dere allikevel må ha nytt sete til minsten ville jeg ha dratt i en butikk og prøvd Akta Graco Duologic ved siden av Cosmicen. Den skal være smal.

Bra at dere vil snu igjen.
    Desember 2003
    August 2007

Så fint at dere bil prøve å snu igjen!

Jeg signerer Britney over her jeg. Prøv Cosmic i midten og DL på siden.

EVt. så er det jo bare å prøve forskjellige når dere er i butikken, bare for å se
    hvilket som gir best benplass til de foran og bak.
    Ville testet Secura også.

Lykke til.
    ...

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Vi har Secura på siden og duologic i midten. Har i tillegg også hatt cabriofix på andre siden igjen.

Vi har "snart5åringen" i secura bak passasjer setet. Jeg har grei plass foran.

Har fortiden også en duologic plassert i en liten Honda Jazz. Bak passasjersetet går det glimrende.

Frk.Fryd
    Gjest

takk for svar!

Har ikke tenkt tanken på å beholde cosmic og prøve et annet på siden men selvsagt kan jo det kanskje gå..

Hvordan er duologic til 3-4årinegr da forøvrig?

Sitat Opprinnelig postet av Mamma Rosa
    EVt. så er det jo bare å prøve forskjellige når dere er i butikken, bare for å se
    hvilket som gir best benplass til de foran og bak.
    Ville testet Secura også.
    ja prøve i butikk og flere må vi jo uansett, har jo erfart tidligere at et sete vi hadde på forhånd bestemt oss for ikke passet

og så er det bare å håpe at butikkene her om (de to..) har liutt å velge blandt.. sånn er det å bo på landet, ikke mest utvalg alltid nei

Supermedlem
    9na sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,018

Vi har et HTS IZI kid som vi har brukt mye i foreldrene mine sin focus stasjonsvogn.
    9na

-99, -01,-05

Det er jo veldig greit med et sete som går til 25 kg.
    Cosmic er godkjent opp til 18 i baksetet og 25 i forsetet.
    ...

Frk.Fryd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av 9na
    Vi har et HTS IZI kid som vi har brukt mye i foreldrene mine sin focus stasjonsvogn.
    det var dette vi i utgangspunktet hadde tenkt da vi endte opp emd cosmicen.. valgte det bort da vi synes det tok mye mere plass...

Det er jo veldig greit med et sete som går til 25 kg.
    Cosmic er godkjent opp til 18 i baksetet og 25 i forsetet.
    ja, 25kg er jo nesten nødvendig.. eldste veier jo 16-17kg alt..

bilstol i fremsetet er uaktuelt pga airbag (kan ikke koble ut).

Frk.Fryd
    Gjest

Sist endret av Frk.Fryd; 27-11-2007 kl 23:34

Frk.Fryd
    Gjest

Sist endret av Frk.Fryd; 27-11-2007 kl 23:34

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

Ville testet ut litt forskjellige seter som går opp til 25 kg, kanskje sammen med DuoLogic det er jo ganske smalt(om det passer i bilen).

Så flott at dere vil prøve å snu

Lykke til!
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

Min side: Sikring av barn i bil.

Frk.Fryd
    Gjest

men hva er egentlig forskjellen på de ulike britaxsetene??

og hvilke av disse fixway/secura/hi-way tar minst plass og passer best også for de minste?? og er brio zento et greit alternativ også til de minste?

tror kanskje de bare har fixway og two-way elite her.. og TWE synes jeg ser litt "enkel" ut om dere skjønner.. (vant til god hode/sidebeskyttelse i cosmic)

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine