Vi lurer litt på å bytte ut det ene bilsetet til lillegutt; Besafe Izi Combi-setet som vi bruker i nr. 1 bilen - en VW Passat, 2007modell.
Vi greier rett og slett ikke helt å bli venner med det setet. Synes det er vanskelig å montere (ikke at vi gjør det så ofte da), det er kronglete å få montert ungen i det, og det tar stor plass (men det gjør vel kanskje de fleste seter?).
I nr.2-låne-bilen har vi et Britax TWE. Det setet er vi veldig fornøyd med. Men, det har kanskje ikke like god sidestøtte som det andre, og jeg vil derfor ikke dra på de lengste turene med dette setet (kanskje litt ironisk, det er vel større sannsynlighet for at noe skjer på en kort tur). Jeg føler det er, enn så lenge, et nr.2-bilsete.
Lillegutt er snart 17 måneder, veier vel rundt 12 kilo og skal etter planen bli storebror til sommeren.
Lille arver da hans Britax Babysafe med isofix, som vi ikke greide å selge av sentimentale grunner da tiden var inne for det. Nå er jo ikke det så dumt da, siden det ble så kort avstand mellom dem.
Setet er jo i tipp-topp stand.
Tanken min, hvis dere fremdeles henger med, er at hvis vi får barnehageplass i nærheten, og kun trenger en bil....så hadde det vært greit om det bilsete vi nå kjøper til lillegutt kan arves av lille når den tid kommer. Ergo, at han da bruker TWE i nr. 1 bilen når minsten overtar hans sete.
Hvilket sete bør vi da kjøpe?
Jeg har tenkt Britax Secura (siden det jo virker som jeg er mest fornøyd med Britax sine seter), men er det noe vits? Er dette setet bedre, og vil vi bli mer fornøyd med det enn Izi Combi? Tar det mindre plass og er lettere å buksere ungen inni?
Håper noen kloke damer kan hjelpe meg.
Sosiale Bokmerker