+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Valgets kvaler....

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hetty sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    962

Valgets kvaler....

Vi lurer litt på å bytte ut det ene bilsetet til lillegutt; Besafe Izi Combi-setet som vi bruker i nr. 1 bilen - en VW Passat, 2007modell.
    Vi greier rett og slett ikke helt å bli venner med det setet. Synes det er vanskelig å montere (ikke at vi gjør det så ofte da), det er kronglete å få montert ungen i det, og det tar stor plass (men det gjør vel kanskje de fleste seter?).

I nr.2-låne-bilen har vi et Britax TWE. Det setet er vi veldig fornøyd med. Men, det har kanskje ikke like god sidestøtte som det andre, og jeg vil derfor ikke dra på de lengste turene med dette setet (kanskje litt ironisk, det er vel større sannsynlighet for at noe skjer på en kort tur). Jeg føler det er, enn så lenge, et nr.2-bilsete.

Lillegutt er snart 17 måneder, veier vel rundt 12 kilo og skal etter planen bli storebror til sommeren.
    Lille arver da hans Britax Babysafe med isofix, som vi ikke greide å selge av sentimentale grunner da tiden var inne for det. Nå er jo ikke det så dumt da, siden det ble så kort avstand mellom dem.
    Setet er jo i tipp-topp stand.

Tanken min, hvis dere fremdeles henger med, er at hvis vi får barnehageplass i nærheten, og kun trenger en bil....så hadde det vært greit om det bilsete vi nå kjøper til lillegutt kan arves av lille når den tid kommer. Ergo, at han da bruker TWE i nr. 1 bilen når minsten overtar hans sete.

Hvilket sete bør vi da kjøpe?
    Jeg har tenkt Britax Secura (siden det jo virker som jeg er mest fornøyd med Britax sine seter), men er det noe vits? Er dette setet bedre, og vil vi bli mer fornøyd med det enn Izi Combi? Tar det mindre plass og er lettere å buksere ungen inni?

Håper noen kloke damer kan hjelpe meg.
    Hetty
    juli 2006 juni 2008 oktober 2011

2.  
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    5,581

Sv: Valgets kvaler....

Nå prøvde jeg alt jeg kunne å henge med i innlegget ditt ... ( har litt dårlig tid, barna leker og herjer rundt føttene mine )

Men det jeg vi si ang sidestøtten på TWE..., dette setet har gjort det veldig bra på sidebeskyttelsen i tester. Den kan se litt "åpen" og litt lite "polstret" ut, men det er et veldig bra sete.

Om du tenker på et tilsvarende sete, MEN som bygger mere på sidene, så er Brio Zento en fin stol. Den minner mye om TWE mtp montering og bruk. Denne går også til 25 kg. Men er dypere og virker mere polstret enn TWE.

Britax Secura har jeg aldri sett IRL, men jeg er nyskerrig på det

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. valgets kvaler...
      Av riina i forum Barnevogner
      Svar: 61
      Siste melding: 26-02-2007, 17:06
    2. Valgets kvaler - kjole!
      Av clementin i forum Juli
      Svar: 44
      Siste melding: 20-04-2006, 16:57
    3. Valgets kvaler
      Av Geo i forum Januar
      Svar: 7
      Siste melding: 02-04-2006, 19:28
    4. Svar: 19
      Siste melding: 16-02-2006, 18:23
    5. Valgets kvaler: Teutonia Mistral eller S3?
      Av Munin33 i forum Barnevogner
      Svar: 19
      Siste melding: 03-02-2006, 00:23

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine