+ Svar på diskusjon
Side 1 av 6
1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 116

Diskusjon: Operere indre kjønnslepper - HASTER

Flau
    Gjest

Operere indre kjønnslepper - HASTER

Jeg har lange indre kjønnslepper som har plaget meg i alle år egentlig, nå har jeg endelig bestilt time til legen for dette, og skal dit imorgen. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si. Man får dekket denne operasjonen eller? Må legen se meg nedentil?
    Og ikke minst, hvordan er inngrepet? Dagkirurgi? Vondt etterpå? Ser for meg at det må være et mareritt å tisse de første dagene etterpå iallefall!
    Tar det lang tid fra legen henviser til man får operasjon? Må man til forundersøkelse? Lokalbedøvelse eller narkose?

Håper noen som har gjort dette eller kjenner noen som har gjort dette kan svare meg fort!

2.  
    Uregistrert
    Gjest

Sv: Operere indre kjønnslepper - HASTER

si at de gnager eller kommer i klem når du f eks sykler. Det har jeg hørt er grunn nok til å gjøre noe med saken.

Er det kun kosmetisk er det ikke sikkert det går igjennom.

Go\jenta
    Gjest

En venninne av meg gjorde det for noen år siden i Askim, og jeg var faktisk med på konsultasjonen, før operasjonen.

Legen måtte titte nedentil, men det gikk veldig fort og greit. Min venninne betalte alt selv, men ønsket ikke vente på å søke via det offentlige. Hun gjorde det mest av kosmetiske grunner, men det var jo plagsomt fysisk også.

Mener å huske at hun fikk narkose, men dro hjem samme dag, med tlf til klinikken og legene tilgjengelig. Det var vondt i noen dager, og jeg tror hun pådro seg infeksjon i såret etterpå også. Men da alt var grodd var hun kjempefornøyd, og har aldri angret en dag!

Flau
    Gjest

Takk for svar alle sammen!
    Håper inderlig jeg får dekket det, og at ventetiden ikke er for lang.... Noen som vet hvor lang ventetiden er på off.sykehus? Hva koster operasjonen om man betaler selv?

Håper inderlig at dette går iorden, det er en plage. Og flaut siden jeg har møtt en ny mann

Flau
    Gjest

Skal ikke til legen før kl 15 om flere har innspill til meg....
    Mener da bestemt at det er noen her inne som har skrevet om, og utført dette inngrepet?

pinlig ja....
    Gjest

Kan dessverre ikke gi deg noen svar, men håper du oppdaterer her inne etterpå. Dette er noe jeg også sliter veldig med, men som jeg enda ikke har tørt å ta tak i.

Uregistrert
    Gjest

Jeg sliter også med dette, har én stor og en liten indre kjønnsleppe! Har time til legen om en uke, så jeg har tenkt å ta det opp da..
    Jeg vil operere pga kosmetiske grunner... noen som vet hva det koster??

Vil gjerne høre hva legen sin sa, HI.

Hovedinnlegger!
    Gjest

Ja da har jeg vært hos legen og han undersøkte meg ikke engang, men henviser meg direkte til gynokolog på sykehuset. Siden han ikke undersøkte meg så kunne han ikke uttale seg om jeg får dekket dette eller ikke, men ifølge han så var det litt opp til meg hva jeg sa var mitt problem med dette her. Om det er fysisk, og jeg tilfredsstiller kravene de har satt til hvor stort problemet skal være så får jeg det dekket. Om jeg ikke får det så kunne jeg helt tilslutt snakke med de om et sånt kosmetisk inngrep, og han forklarte at det er endel klinikker som utfører dette og at det er dagkirurgi. Men på legen hørtes det sjelden ut av jenter gjør noe med dette?!?!?! Men ikke sikkert han sitter på oversikten over dette. Det bør jo ikke være noe mer uvanlig enn å operere bort løst skinn over øynene f.eks?

Så nå venter jeg bare på time på sykehuset så får jeg høre hva de sier der *spent* Håper bare ikke det tar lang tid, hater å gå å vente på slike ting!

Uregistrert
    Gjest

Jeg også sliter med det samme som deg hovedinnlegger, men har ikke klart å gått videre med dette. Har problemer med å si hva jeg syns er rart/styggt/unormalt "der nede" til typen min, så jaja Skjønner liksom ikke hvordan jeg skal klare å fotelle en evt lege om dette, og i så fall, tenk om han aviser meg totalt og sier at det bare er hode mitt det er noe galt med. Men eg synst du er modig som tørr å gjør noe med det, det skal du ha Håper du kan oppdatere denne tråden, slik at du kanskje kan hjelpe andre som er i samme situvasjon

Hi igjen!
    Gjest

Skal prøve å holde denne tråden aktiv jeg til jeg finner ut mer, eller får brev fra sykehuset og har vært der.

Og de som har gjennomført dette eller kjenner noen som har gjort det kan gjerne svare så jeg er litt forberedt!

Til siste ureg: Skjønner tankegangen din veldig godt, men jeg fant ut at jeg hopper likså godt i det jeg. Og legen var veldig fin. Jeg sa på forhånd at dette var pinlig og at jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle si dette, og han ga meg tid på en fin måte!
    Det er nok helt sikkert at dette sitter i vårt eget hode. Ingen av de mannfolkene jeg har vært sammen med har noengang sagt noe på dette. Ikke da jeg har spurt heller, og enkelte av de hadde nok svart om dette plaget de på noen måte. Men for meg er det viktigste at jeg har det bra og min selvtillig kan øke. Det føles flaut å dusje i offentlig rom, redd andre skal se på meg der nede og le for seg selv

HI her!
    Gjest

Ok, nå skjer ting fort, kanskje litt for fort
    Fikk tlf fra sykehuset nå, de har fått en avlysning på gyn.poliklinikk imorgen og lurte på om jeg kunne ta den timen. Så da skal jeg til undersøkelse på sykehuset imorgen.

HJELP nå ble jeg nervøs ass....

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009

Lykke til, det er vel greit å bli ferdig med det også først som sist?
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Uregistrert
    Gjest

Svar meg på dette, jeg lurer veldig.
    Jeg har også indre kjønnslepper som er større enn de ytre kjønnleppene. Det har jeg forstått er helt normalt. Hva regnes da som store indre kjønnslepper? Kan du si noe om f.eks. lengden som henger ned under de ytre kjønnsleppene? Mine er ca 0.5 cm utenfor de ytre kjønnsleppene. Har jeg store indre kjønnslepper da? Hva har du/dere?

Bare undrer jeg. Og lykke til med operasjon HI

Hi igjen!
    Gjest

Takk for det, og jo det er vel greit å få det unnagjort, ble bare litt brått. Håper da ikke jeg skal opereres imorgen?????

Jeg aner ikke hva som regnes som store indre kjønnslepper ureg, det får jeg kanskje svar på imorgen. Mine henger iallefall 1-2 cm utenfor de ytre leppene. Og kan strekkes til over det dobbelte
    Vurderer du å gjøre noe med dette?

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Hi igjen! Vis post
    Takk for det, og jo det er vel greit å få det unnagjort, ble bare litt brått. Håper da ikke jeg skal opereres imorgen?????

Jeg aner ikke hva som regnes som store indre kjønnslepper ureg, det får jeg kanskje svar på imorgen. Mine henger iallefall 1-2 cm utenfor de ytre leppene. Og kan strekkes til over det dobbelte
    Vurderer du å gjøre noe med dette?
    Nei, har ikke akkurat tenkt så mye på det. Hadde vært lekkert med finere stell der nede..hehe, men legger meg ikke under kniven av den grunn. Hvis de hadde vært større så kanskje. Masse lykke til!

Uregistrert
    Gjest

Eg har skreve innlegget nr 9# i denna diskusjonen

Hovedinnlegger: Så fint det blir fortgang i det da Kanskje like greit å bli ferdig med det?=) Ønsker deg iallefall lykke til.

Og jeg også lurer på hvor "store eller lange" de indre kjønnsleppene må være for å kunne få en operasjon. Hadde vært greit å vite, slik at jeg slepper å dra til legen og gynokolog for å få vite at jeg ser helt normal ut, liksom... Men jeg syns mine er helt grelle, æsj. Huff..

HI her!
    Gjest

Jeg kan høre litt med de idag jeg, si at jeg kjenner noen som lurer på dette. Så legger jeg ut svar her senere til dere
    Huff nå er det ikke lenge til jeg skal dit, bare en liten time. Gruer meg litt jeg. Føles litt flaut å skulle blottlegge seg på denne måten. Men håper da jeg får svar idag iallefall om jeg kan få noen operasjon!

Hi igjen!
    Gjest

Da er jeg ferdig på sykehuset og møtte den koselige utenlandske legen som snakket masse med meg før han undersøkte meg. Han forklarte at dette er ikke noe å være flau over, og at det faktisk er endel som velger å ta dette inngrepet.
    Han spurte meg hvorfor jeg ønsker å gjøre det, og jeg forklarte hvorfor som at dette er en psykisk greie, at leppene følger med inn i underlivet ved sex, at det av og til kan gnage litt der nede osv. Han synes dette var mer enn god nok grunn. Han var veldig opptatt av at om dette er viktig for meg så er det riktig å gjøre noe med det.

Han undersøkte meg nedentil og var enig i at de var noe lange, men han synes det var forholdsvis normalt, men som han sa selv, men kan fint skjære av 1-2 cm down there. Det er ingen mal på hvor lange leppene må være for operasjon, dette må hver og en føle på. Og som han sa, det kommer an på hvilken lege du møter også med tanke på om de anbefaler å gjennomføre inngrepet. Men han hadde ingen betenkeligheter med å henvise meg til operasjon dersom jeg ønsket dette selv, og det gjør jeg jo.

Han fortalte også fint om at det KAN oppstå komplikasjoner som ved alle kirurgiske inngrep. Komplikasjonene her kan da bestå i infeksjoner i ettertid, blødninger og noe nedsatt førlighet. Men som han sa, med de fleste så går dette bra.

Etter operasjonen vil det naturligvis være ømt og vondt, spesielt ved vannlating. Men man får med bedøvelseskrem, ellers anbefalte han å tisse i dusjen med vannstråler i underlivet for å unngå mest mulig surhet.

Så nå er det bare å vente på time. Det er dagkirurgi med narkose og lokalbedøvelse.

Tidl. bruker
    Gjest

Høres ut som en alle tiders, flott lege! Godt du fikk en positiv opplevelse!
    Tiden etter operasjon blir vel omtrent som etter en fødsel med en del revn/klipp.

Uregistrert
    Gjest

Så bra at du kom til en koslig og så flink lege

Men fekk du dekket hele operasjonen, eller? Og når du får dekket en slik operasjon må du betale noe i egenandel?

På en måte kan det jo være dumt at det ikke finnes noen mal på hvor lange de indre kjønnsleppene for å kunne få operasjon, da blir det jo opp til hver enkelt lege hva han velger å gjøre. Men det var veldig bra at legen tok deg på alvor=)

Jeg tror nok jeg egentlig har grunn nok til dette inngrepet, mine er jo dobbelt så lange så dine hovedinnlegger, og plager meg faktisk mer langt mer fysisk enn psykisk. Men tror vel det er lurest å vente til man er ferdig med babylaging:-P Sa legen noe om det, eller?

Litt mange spørsmål, men håper du kan svare på det du vett/har fått vite Og håper du fortsetter å oppdatere tråden Og igjen, masse lykke til

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 6
    1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine