+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 8 av 8

Diskusjon: Trenger veiledning ved bytte fra baby til barnesete

Gry76
    Gjest

hm Trenger veiledning ved bytte fra baby til barnesete

Har sittet og tittet rundt på nettet og føler meg mer forvirret enn noen gang... Har følgende ønsker for bilsetet når vi skal bytte ut babysetet, og håper noen kan gi meg noen gode tips på gode stoler

- Helst kunne brukes begge veier (viktist bakovervent)
    - Ikke være for lavt (greit at snuppa kan se litt ut av vinduet)
    - Jeg har en Skoda Octavia som ikke er av de største og setet bør derfor ikke være alt for plasskrevende
    - Det er selvfølgelig viktig at det er et bra setet som har kommet godt ut i tester

Enyone ???

2.  
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

Sv: Trenger veiledning ved bytte fra baby til barnesete

Mitt beste tips: Ta med bilen til forhandler og prøv forskjellige bakovervendte seter, finn det som passer i deres bil. Velger dere et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent skal dere kunne føle dere trygge på at dere har gjort et godt valg.

Det er utrolig vanskelig å anbefale et konkret sete. At vi(eller andre) er fornøyd med våre seter betyr ikke at dere blir det. Kanskje setene ikke sitter godt i bilen deres? Kanskje blir det veldig bratt?

Her er noen forslag til seter dere kan se på:
    Ville kanskje valgt et sete som går opp til 25 kg så har dere sete lenge. Noen forslag:

# Britax Secura
    # Britax MultiTech
    # Britax Hi-Way
    # Britax Two Way Elite
    # Brio Zento
    # MaxiCosi Mobi
    # Akta Graco Cosmic

Jeg ville ikke lagt vekt på å kjøpe et kombisete. Skal barnet sitte fremovervendt er det tryggeste alternativet en beltestol med god sidestøtte og rygg, IKKE fremovervendt barnesete. En beltestol kan brukes fra min. 15 kg og helst ikke før de er 4 år gamle. Det tryggeste er å ha de bakovervendt så lenge man har muligheten til det.

Selv har vi Britax Two Way Elite og Akta Graco DuoLogic som vi er veldig fornøyde med, men TWE setet tok vi ikke i bruk før han var 20 mnd. Før det kan setet virke veldig stort med et lite barn i, de forsvinner liksom litt i setet, men det er fra 9 - 25 kg, og man kan bruke det lenge(så sant de er ikke veier over 25 kg eller har hodet ved ørene over kanten på setet).

Skal du vektlegge tester vil jeg sett på hvordan setene har gjort det under kategorien sikkerhet.

Lykke til
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

Min side: Sikring av barn i bil.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rebekk@ sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    935

Vi kjøpte Akta Graco Cosmic. Ho sitter veldig bra i det. Ble en smule bekymra da hodet datt framover første turen. Men har ikke skjedd siden. Vi har en Audi A6, forholdsvis god plass bak. Ho sitter høyt og godt, og har ikke vært så misfornøyd som ho etterhvert ble i babystolen. God hodestøtte i dette setet. Ser når ho sover så hviler ofte (alltid) hodet inntil støtta.

Jeg er veldig sugen på det nye til Britax. Det så hvertfall veldig bra ut da jeg fikk komme inn på lageret og se det her forleden dag! Multi-tech heter det. Angrer litt på at jeg ikke venta til det kom ut i butikken.

Vi prøvde både Britax TWE (for romsligt til så liten baby mener da jeg). Brio Zento (helt greitt, men falt ikke helt i smak), Besafe Izi (helt ok), Duologic og Mobi til Maxi-cosi (falt heller ikke i smak). Men smaken er vel som baken. Vi satte ho oppi setene for å se hvordan det så ut...

Men det viktigste er hvertfall å prøve det, og se at det ikke blir for bratt.

Lykke til med valget! Mitt tips er å bruke GOD tid

vi har nettopp kjøpt Brio Zento og er kjempefornøyd
    juni 07

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Hts Izi Combi/kid er vel det sete de sitter høyest i - vi har to slike og er veldig fornøyd. De tar litt plass. TWE tar en del mindre plass og kan brukes lengre, men synes ikke de sitter fult så godt i det sete...
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

Sitat Opprinnelig postet av Maika Vis post
    Hts Izi Combi/kid er vel det sete de sitter høyest i - vi har to slike og er veldig fornøyd. De tar litt plass. TWE tar en del mindre plass og kan brukes lengre, men synes ikke de sitter fult så godt i det sete...
    I vår bil satt de like høyt i Secura. Secura går til 25 kg og har derfor lengre brukstid.
    Det er kun bakovervendt. Da går man over på beltestol når man skal snu.
    ...

Sitat Opprinnelig postet av lykkeliten84 Vis post
    vi har nettopp kjøpt Brio Zento og er kjempefornøyd
    Sitter de "høyt" i dette setet?
    Takknemlig mamma til Lillegutt januar -07 Lillesøster februar -09

han sitter høyt i våres bil ihvertfall! sitter å titter ut
    juni 07

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker