+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: 2 bakovervendte bilseter

Kalia
    Gjest

2 bakovervendte bilseter

Håper at noen har gode råd. Vi har fått et lite problem og det må løses raskt. Vi har nå BeSafe Izi Combi til storesøster og Maxi Cosi Cabrio til lillebror. Planen var at lillebror skulle overta Izi Combi og storesøster skulle få nytt bakovervendt sete (de som går til 25 kg). Siden hun er veldig høy og har brede skuldre, så falt valget på Britax TWE.
    Problemet er at vi får den ikke montert i bilen. Vi har Opel Vectra sedan og en mann på 2 m. Vi kjører denne bilen begge to, så vi er nødt til å flytte førersetet frem og tilbake. Da vi prøvde BTWE, så klarte han ikke å sette seg inni bilen engang, så det er ikke snakk om å kjøre behagelig eller ei, dette var rett og slett umulig.
    Er det andre seter som vi evt kunne prøve, eller er vi virkelig nødt til å kjøpe ny bil, noe vi egentlig ikke har råd til
    Takk!

2.  
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Little my sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Meldinger
    3,490

Sv: 2 bakovervendte bilseter

hva med secura?
    Snuppene Nov.04 & Mars 08

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Jeg ville nok ha prøvd secura og plassert det i midten, evt kjøpt duologic og ha det i midten. Har selv DL i midten og min 190 lange mann får setet sitt helt bak.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    AnneKristine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kleppe (Stavanger)
    Meldinger
    5,816

Er i grunnen ikke rette til å svare på dette siden jeg ikke har helt peiling.

Men trenger combien støtte i rygg? om den ikke trenger går det ikke da å ha den i midten og btw bak passasjersetet?

Vi har btw bak passasjersetet og en duologic i midten, å mannen på 2meter har ikke problem med å få førersetet langt nok bak da.
    "Det finnes ikke noe vennskap, ingen kjærlighet, som den en mor har til sitt barn"

AnneKristine og gojenta 18.November.04 og lillebror født 09.mai.07

Kalia
    Gjest

Tusen takk for forslag og tips. Når det gjelder Secura, så fant jeg den ikke i butikkene her og siden den er dypere og har mer støtte på siden, så er jeg redd for at det blir det samme som med Brio. Storesøster er ikke fylt 3 år ennå, men allerede nå satt hun nesten trangt i Brio, så jeg er nødt til å prøve sete før jeg kjøper og vil iallfall ikke kjøpe nytt som varer kun i noen måneder.

Det med å plassere Combien i midten var et bra forslag, jeg vurderte det ikke engang, siden jeg ser hvor mye plass dette setet tar og hvor langt fremme passasjersete er MEN hvis man monterer det i midten (dette setet har støtteben ja), kommer da sete mellom setene??og kan man da flytte setene frem og tilbake?

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Kan ikke forstå at brio og secura skal være for små til jenta di.

5 åringen min som straks runder 20 kg og er 110 lang sitter fremdelels greit i secura. Autofil sin gutt satt i Brio Zento til han var nesten 7 år.

Kalia
    Gjest

Jeg vet det, og derfor tenkte jeg at dette setet må da være stort nok, men jeg satte henne oppi på butikken og hun satt trangt. Hun har alltid vært "bred", spesielt i skulderpartiet, har alltid hatt problemer med å finne klær. Så alle er forskjellige. Som sagt, jeg har ikke prøvd Secura, bare Brio Zento.

Ludens
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av snuppa Vis post
    Kan ikke forstå at brio og secura skal være for små til jenta di.

5 åringen min som straks runder 20 kg og er 110 lang sitter fremdelels greit i secura. Autofil sin gutt satt i Brio Zento til han var nesten 7 år.
    Vi har Brio til lillebror og BTWE til storesøster på snart 3 år.
    Kanskje dere skulle kjøpe nytt sete til lillebror og la storesøster beholde sitt sete!?

Kalia
    Gjest

Storesøster kan ikke beholde Combien, siden hun er 18kg nå, så begge to trenger nye seter, derfor må vi kjøpe nytt sete til henne. Det er ikke kun pga lillebror.

Secura ser jo større ut enn Brio, iallfall på bildene. Er det tilfelle, eller er det kun synsbedrag? Jeg skulle gjerne prøve Secura men jeg fant ingen butikk her som har den. Tar imot tips, hvis noen vet om butikker i Bergen som har Secura inne.

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Signerer de over med å ha combi i midten. Vi har to HTS Izi Combi hvor en står i midten og den står veldig bra og stoelen fikk litt mer helning. TWE tar jo veldig liten plass vi har til og med plass til denne i vår carisma sedan og der er det ikke så stor plass fram til forsetet.... så det skal vel litt til å finne stoler som tar så veldig mye mindre plass.
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine