+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Forhandlere av aloe vera- forever living products

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    3,005

Forhandlere av aloe vera- forever living products

Noen her inne som er forhandlere av aloe vera, sånn selge hjemmefra opplegg???

Noen som kan svare meg på dette:

Hvor mye tjener man i begynnelsen på å selge dette??

Må man først kjøpe en startpakke, og hvor mye koster evt. denne??

Kan man ta det helt i eget tempo... Til og med om det går to-tre mnd. uten at man har solgt noe??

Kjenner noen som selger, og som vil ha meg til å bli forhandler, men fordi jeg ikke vil risikerer at de begynner å mase på meg om det, så spør jeg heller her... Så får jeg ta avgjørelsen og tenke på det etterpå...
    Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07, Jente 02.01.2009.

2.  
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,659

Sv: Forhandlere av aloe vera- forever living products

Jeg kjøpte startpakke, den kostet 3500,- Hvor mye du tjener avhenger naturlig nok av hvor mye innsats du legger i det, jeg har ikke tjent noe siden jeg ikke har prøvd. Jobb og skole tar mye tid, så jeg kjøper kun til eget forbruk. Stemoren min selger så det ljomer etter, men ikke nok til at hun kan leve av det for å si det sånn.
    emin og ungene Storesøster nov-2001 Lillebror juli-2007 Minstemor april-2010

Veteranmedlem
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    3,005

Okey... Vurderer å begynne, men vil tenke meg godt om først

Men... Hvordan fungerer det med inntjening av pengene?? Betaler man inn det man tjener i et party, til sjefen, som igjen betaler lønn ut fra det vi har fått inn?? Hvem er sjefen min egentlig?? Den som "verver" meg eller??

Og hva med skatt og skattekort?? Hvordan fungerer det??

Æresmedlem
    Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,659

Såvidt jeg har skjønt så betaler du det du har tjent inn til sentralt i FLP, og så betaler de deg lønna di inn på konto. Det er altså ikke de du har blitt vervet av som skal ha pengene, og det er ei heller de som betaler lønna di.

Ang. skattekort så aner jeg ikke. Du må jo registrere et enkeltmannsforetak i Brønnøysundregistreret, og så får du skjema fra Skatteetaten der du skal fylle ut det du forventer å tjene. Jeg fikk det, og snakket bare med dem at jeg ikke forventet å tjene noe, og da trengte jeg ikke å sende inn skjemaet (naturlig nok). Hvem du skal levere skattekortet til aner jeg dessverre ikke.

De som vervet deg er din "sponsor".
    emin og ungene Storesøster nov-2001 Lillebror juli-2007 Minstemor april-2010

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,902

har ikke solgt dette produktet, men har vært home party konsulent.

det vanlige er at du er selvstendig næringsdrivende som forhandler. derfor får du heller ikke "lønn" i vanlig forstand, og de trekker ikke skatt for deg. du skal selvfølgelig betale skatt av det du tjener. da trekker du først fra de utgiftene du har hatt. husk å få kvitteringer på kontormateriell, og husk å føre kjørebok!!! å trekke fra km-godtgjørelse og evt bomavgifter er veldig viktig.

det er bare netto du skal betale skatt av, utgiftene du har på det skal trekkes først. det er derfor viktig at du er nøye med å føre regnskaper. vi fikk hjelp i "mitt" firma, med en skriftlig veiledning hvordan vi gjorde det. når året er omme skal du levere et eget skjema for nærings-biten til skatteetaten. ved en-eller-annen grense blir du også momspliktig, og må levere et eget momsregnskap med eget opplegg og oppgjør. jeg solgte aldri så mye, så det har jeg ikke greie på (tror grensa gikk ved en inntekt på 30 000 for forhandleren?!)

det er en del jobb med å være forhandler. det varierer fra firma til firma hvor mye jobb du har. det må du ta i betraktning når du regner på hva du vil tjene. jeg solgte inn og leverte bestillingsskjemaer, så ordnet firmaet resten - sendte varene i oppkrav direkte til kunden. hvis du i tillegg skal ta inn penger og kjøre ut varer, må det tas i beregning.

min erfaring er vel at det for de fleste er lite å tjene i homeparty-bransjen. man gjør det enten fordi man syns det er gøy, eller fordi man er spesielt interessert i produktene for sin egen del (eller begge deler).

er man ute etter å tjene PENGER ville jeg gått for en vaskejobb, heller.
    hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Veteranmedlem
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    3,005

Sitat Opprinnelig postet av charlie Vis post
    har ikke solgt dette produktet, men har vært home party konsulent.

det vanlige er at du er selvstendig næringsdrivende som forhandler. derfor får du heller ikke "lønn" i vanlig forstand, og de trekker ikke skatt for deg. du skal selvfølgelig betale skatt av det du tjener. da trekker du først fra de utgiftene du har hatt. husk å få kvitteringer på kontormateriell, og husk å føre kjørebok!!! å trekke fra km-godtgjørelse og evt bomavgifter er veldig viktig.

det er bare netto du skal betale skatt av, utgiftene du har på det skal trekkes først. det er derfor viktig at du er nøye med å føre regnskaper. vi fikk hjelp i "mitt" firma, med en skriftlig veiledning hvordan vi gjorde det. når året er omme skal du levere et eget skjema for nærings-biten til skatteetaten. ved en-eller-annen grense blir du også momspliktig, og må levere et eget momsregnskap med eget opplegg og oppgjør. jeg solgte aldri så mye, så det har jeg ikke greie på (tror grensa gikk ved en inntekt på 30 000 for forhandleren?!)

det er en del jobb med å være forhandler. det varierer fra firma til firma hvor mye jobb du har. det må du ta i betraktning når du regner på hva du vil tjene. jeg solgte inn og leverte bestillingsskjemaer, så ordnet firmaet resten - sendte varene i oppkrav direkte til kunden. hvis du i tillegg skal ta inn penger og kjøre ut varer, må det tas i beregning.

min erfaring er vel at det for de fleste er lite å tjene i homeparty-bransjen. man gjør det enten fordi man syns det er gøy, eller fordi man er spesielt interessert i produktene for sin egen del (eller begge deler).

er man ute etter å tjene PENGER ville jeg gått for en vaskejobb, heller.
    Dersom jeg sier ja, er det fordi jeg er fornøyd med disse produktene. Jeg har prøvd flere av produktene, og synes de er bra... Men jeg vet ikke om jeg er en selger og om jeg vil trives med dette.... Det er det som stopper meg. Men jeg får jo ganske bra rabatt osv. dersom jeg begynner som selger. Føler jeg trenger noen av produktene selv...

Men jeg vil jo evt. tjene noe penger også på det i så fall, ellers gidder jeg ikke.
    Vaskejobb er ikke aktuelt for meg, siden jeg har store plager med ryggen, og er gravid osv.

Jeg er forhandler, bare å sende melding hvis du har noen spørsmål

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine