+ Svar på diskusjon
Side 1 av 6
1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 103

Diskusjon: Ung mor = alenemor?

  1. #1

    Ung mor = alenemor?

    Starter diskusjonen her også, jeg

    Synes det er lite liv på UM

    La oss blåse litt liv i forumet igjen

  2.  
  3. #2
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,659

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Jeg føler meg ikke spesielt ung lengre nå da, men jeg var 20 år da jeg ble mor for første gang for straks 7 år siden, og jeg og mannen har vært sammen i snart 10 år. Ergo er jeg et eksempel på at ung mor ikke nødvendigvis betyr alenemor.
    emin og ungene Storesøster nov-2001 Lillebror juli-2007 Minstemor april-2010

  4. #3

    Sv: Ung mor = alenemor?

    nei ikke alltid!!
    Vi fikk Store Snuppa da jeg var 19 og han 20.
    I dag har vi enda en snuppe og snart vært ilag i 7 år

  5. #4
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cathie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    3,024
    Blogginnlegg
    14

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Jeg fikk 1. mann når jeg var 22, 2. dame kom nå for 3mnd'er siden... Pappa'n er den samme, vi er gift, og har det supert!
    September 06
    Juli 08

  6. #5
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Stemmer hvertfall ikke her.
    Vi møttes da jeg var 16 og han 22. Fikk vårt første barn da jeg var 18 og vårt andre like før jeg ble 22 år. Vi har straks vært gift i 4 år og sammen i 7 år.

  7. #6
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Dolly sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Tjelta
    Meldinger
    6,098

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Jeg var ikke ung da jeg ble mor (22), men alikever har jeg fått spørsmål om jeg er sammen med faren og sånn... veldig rart
    Dolly
    Elsker jentene mine over alt på denne jord!!
    -05 og -08 Og en liten prins på vei som kommer i Juni 13
    “Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind."




  8. #7
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Sitat Opprinnelig postet av Dolly Vis post
    Jeg var ikke ung da jeg ble mor (22), men alikever har jeg fått spørsmål om jeg er sammen med faren og sånn... veldig rart
    Sånn i forhold til gjennomsnittsalder for førstegangsfødende så er jo 22 år ungt. Jeg var 24 år da jeg var gravid, og selv da fikk jeg kommentarer på at jeg var ung. Jeg synes også at 22 år er relativt ungt med tanke på at man knapt når å fullføre noen utdannelse innen da...

    (Gjenomsnittsalder for førstegangsfødende var over 28 år i 2006. Det skal sies at tallet pleier å være noe lavere for vest/sørlandet.)
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  9. #8
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Dolly sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Tjelta
    Meldinger
    6,098

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Ok er det så høyt som 28 ja..

    Jeg har iallefall aldri følt meg som noen ung mor.. men det er vel forskjellig.. Synes man er ung hvir man er under 18-19 jeg.. Min mor var 19 når hun fikk meg, men har heller aldri sett på henne som noen ung mor..

    Og jeg sa alltid at jeg skulle ha barn når jeg var 16 år sånn at jeg slapp å være så gammel som min mor Heldigvis hadde min daværende kjæreste nok vett til å takk nei til å prøve å bli gravid nå jeg var 15..
    Dolly
    Elsker jentene mine over alt på denne jord!!
    -05 og -08 Og en liten prins på vei som kommer i Juni 13
    “Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind."




  10. #9
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Høns sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,266

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Var 21 når førstemann kom. Han er nå 6 år og vi har fått nr 2. Ung mor er ikke nødvendigvis alenemor. Nå er vel egentlig ikke 21 så ungt heller, men...
    Høns & gutta

    2002
    2008

  11. #10

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Så gøy at dette engasjerer!

    Vi giftet oss som 20-åringer, fikk barn som 23-åringer. I dag er vi 28, tobarnsforeldre og fortsatt gift

  12. #11
    Isa
    Gjest

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Ingen som har svart som er alenemor da

    Men dere som er unge mødre, opplever dere ofte at andre lurer på om dere er alene med barna, eller om kjæreste/sambo er far til barnet/barna.

    Og, hva tror dere det kommer av?
    Er det noe i det, at unge mødre oftere er alenemødre enn eldre mødre?

  13. #12

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Her føler jeg at nærmest alle unge mødre er alenemødre.
    Ikke mange jeg treffer/kjenner som fortsatt er sammen med barnefaren.

    Gjelder ikke meg. Har vært sammen med sambo siden jeg var 17, nå er jeg straks 22 og vi har to små sammen.
    Storesøster 05 - Lillesøster 07 - Lillebror 25.03.11


  14. #13
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    gullli sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    1,982

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Jeg kan svare som aleinemor! Jeg hører egentlig ikke med i denne gruppen, men om man skal følge gjennomsnittet var vel jeg og ung selv om jeg var nesten 24 når jeg fikk snuppa mi

    Jeg tror ikke jeg er aleine fordi jeg fikk barn "ung". Jeg kjenner noen som har fått barn tidlig og er fortsatt sammen mange år senere og jeg kjenner andre som har fått barn sent (30 +) som har gått fra hverandre.
    Jeg tror man aldri har garanti for at et forhold skal vare enten man er ung eller mindre ung (får meg ikke til å si gammel), forholdet endrer seg uansett når man får barn og hvordan man takler dette tror jeg har mye å si I mitt tilfelle glemte vi hverandre og fokuserte bare på barnet, i tillegg har vi forskjellige syn i mange verdispørsmål som ble mer synlig for oss når foroldet gikk fra å være gøy og bekymringsløst til å bli veldig seriøst.

    Støttemedlem av AF's jaktlag

  15. #14
    Isa
    Gjest

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Tenker som deg jeg Gulli!
    Men samtidig, det er kanskje fler unge som i utgangspunktet er alenemor, i forhold til ikke-unge-mødre.
    Men at det er ca like mange som blir alenemor etter hvert.

  16. #15

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Statistisk sett dominerer gruppen enslige mødre med gruppen unge mødre. Skilsmisseprosenten øker også proporsjonalt med ung alder.

    Mannen min og jeg har fått masse kommentarer på at vi giftet oss og fikk barn tidlig, så ja ISA, jeg tror mange forventer at det da skal gå dårlig. Men det ler jeg bare av Vi har jo klart dette helt ypperlig

  17. #16
    Supermedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    MammaAne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    1,002
    Blogginnlegg
    13

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Er skrekkelig mange unge mødre som ender opp eller er alene med barnet..
    Så er det også en del (som de som svarer her) som har funnet mannen i sitt liv og stortrives med familielivet i ung alder


    Prinsesse Sara 16.05.07
    Lynvingen Noah 07.03.09


  18. #17

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Sitat Opprinnelig postet av Isa Vis post
    Men dere som er unge mødre, opplever dere ofte at andre lurer på om dere er alene med barna, eller om kjæreste/sambo er far til barnet/barna
    Det har jeg faktisk aldri noensinne fått et spørsmål om. Men godt mulig at det har vært noen som har lurt på det, men ikke spurt. Isåfall så har de fått svar ganske fort, for vi deltar som oftest på ting sammen som familie - eller jeg snakker fort om "samboeren min/pappaen".

    Både jeg og sambo var forøvrig 19 år da vi ble foreldre, og har vært sammen i over 5 år nå.
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

  19. #18
    Isa
    Gjest

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Er nok mange som lurer på det men som ikke tør å spørre ja.

  20. #19

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Sitat Opprinnelig postet av Isa Vis post
    Er nok mange som lurer på det men som ikke tør å spørre ja.
    ...å? Og hvordan vet du det

  21. #20
    Isa
    Gjest

    Sv: Ung mor = alenemor?

    Sitat Opprinnelig postet av linepetrine Vis post
    ...å? Og hvordan vet du det
    Tja.
    Jeg vet jo med meg selv at jeg lurer på mye rart uten at jeg tør å spørre om det. Men det kan jo bare være meg.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 6
    1 2 3 4 5 ... SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine