Jeg er kun 18 år gammel, og skal etter planen begynne å studere til høsten, Kjæresten er utdannet til sommeren og får fast jobb da, og vi skal også kjøpe leilighet til høsten. "Problemet" mitt er at jeg er helt vanvittig babysyk, istedenfor å se Paradise Hotel, surfer jeg på nettet om bilsikring og barnevogner. Istedenfor å bruke pengene mine på alkohol nå i russetiden, kjøper jeg søte babysokker og sparkebukser for å ha på lur. Får jeg velge mellom å gå på fest eller passe kjærestens nevøer, så velger jeg helt klart nevøene.
Mamma er veldig opptatt av at jeg må leve ungdomstiden min og slutter aldri å mase om studietiden som venter meg. Jeg merker jeg ikke er så veldig interessert i den, fordi fest, fyll og fanteri er ikke helt meg. En gang i blant, ja! Men flatfylla hver helg har jeg ingen interesse for.
Selvfølgelig ønsker jeg meg en utdannelse, og vet dette blir tøffere med barn, men jeg er ganske sikker på at jeg ville klart det.
Men det jeg lurer på er, kommer jeg til å angre? vil jeg miste/savne studietiden? Er jo mange som studerer og har barn samtidig.
Siden vi faktisk blir to stykker om dette barnet, så vil det jo være mulighet for meg å ta meg en tur ut i blant, og samme med kjæresten hvis han ønsker det.
Så hva tenker dere, bør vi prøve når vi har fått leilighet? eller bør vi vente? Å vente til jeg er helt ferdig med utdanningen blir uaktuellt uansett for det klarer jeg ikke!
Håper noen av dere unge mødre vil komme med noen synspunkter og tips til meg Trenger å høre erfaringer fra noen som har vært der
Sosiale Bokmerker