+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Diskusjon: Tviler sånn på meg selv..

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kiera sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Taremareby
    Meldinger
    625

Tviler sånn på meg selv..

Nå kommer enda et syteinnlegg fra meg, jeg må bare få tømt meg, snakker jeg med noen så gråter jeg bare..
    Jeg tviler sånn på meg selv, på alt egentlig.. Jeg føler meg aldeles hjelpesløs.. Og jeg tenker konstant på hva som plager lillegutt.. Har jeg for lite melk? Har jeg for mye melk? Er det nakken? Er det magen? Er det utdrivningsrefleksen? Hvorfor har han begynt å rote på nettene nå? Hvorfor blir huden hans verre selv om jeg bader og smører han hver eneste dag? Hvorfor er han så urolig? Hva plager han? Hvorfor smiler han ikke så mye lengere? Hvorfor ler han ikke? Hvordan kan jeg hjelpe? Hva gjør jeg galt?

Jeg er så sliten, jeg kan ikke gjøre noe som helst annet enn å sitte å trøste han i armene mine fra vi står opp til han legger seg. Amme han hver 1 1/2 time, bruke smokken.. trøste..
    Han kaster opp når han gråter og han vil ikke være med andre..

Nå må jeg avslutte for nå begynner han igjen, hele to minutter med ro..

Maiblomstene

2.  
    Nurke1986
    Gjest

Sv: Tviler sånn på meg selv..

Høreres ikke bra ut kiera vet hvordan det er å ikke vite hva som er galt og hvor vondt det er...
    Vil Bare gi deg en goo
    For at alt blir lettere snart

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frosken sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Askøy
    Meldinger
    1,701

I barseltiden får man lett sånne tanker selv uten spesielle problemer. Og dere har sannelig hatt deres å stri med. Forandring kommer vel ikke over natten så gi tingene litt tid. Vonde tanker hjelper ikke. Lett å si, men ikke så lett i praksis. Håper du har noen "live" rundt deg som du kan prate med også.

Hva er det med huden? Her er litt utslett i fjeset, men det er jo vanlig så vi gjør ikke noe med det. Storesøster fikk atopisk eksem rundt 3mnds alder (november). Det forsvant ikke før til sommeren selv med smøring fire ganger daglig (kortisonkrem og/eller fet krem).

igjen og hold ut så må det bare bli bedre!
    Frosken, Anita (f. 2004.09.10) og Marion (f. 2009.05.27)

(Ori på SM)

Skal de bades hver dag hvis de har hudproblemer? Jeg har ikke snøring på dette altså, men trodde å bade ofte fort kunne gi tørr hud jeg. Så kan jo du kanskje prøve å smøre med noe annet? Vet det er mange som har gode råd angående kremer.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kiera sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Taremareby
    Meldinger
    625

Sitat Opprinnelig postet av supermammasiv Vis post
    Skal de bades hver dag hvis de har hudproblemer? Jeg har ikke snøring på dette altså, men trodde å bade ofte fort kunne gi tørr hud jeg. Så kan jo du kanskje prøve å smøre med noe annet? Vet det er mange som har gode råd angående kremer.

Jeg må bade han hver kveld ja, jeg har sinnsykt med babyolje i vannet og smører med fettkrem (IKKE fuktighetskrem) morgen og kveld. Jeg har prøvd så mange kremer at dere aner ikke, eneste locobase fettkrem som har gitt resultater, helt til nå. Nå blir han tørrere for hver dag.

Frosken; Han har ekstrem tørr hud (iktyose) fra tæriktyosene til toppen av hodet.. Inni ørene også.. SÅ han må smøres morgen og kveld hver dag resten av livet for at huden skal se "normal" ut..

Maiblomstene

ok, nei dette kan du sikkert bedre enn meg, jeg trodde bare at noen babyoljer kunne tørke ut huden.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Aug 2008
    Meldinger
    2,467

Jeg kan lite om babyhud og sånn jeg og, vanskelig det! Du har sikkert snakket med helsesøster etc om det? Hva med helsekost-damer, urtekloke damer? Prøvd kamille feks? Ikke samme problemet, men da Isak ble svært sår på rumpa pga diare var det vanskelig å fikse det med vanlig sinksalve. Så vi la på kamillete-omslag og dagen etter var stumpen helt fin. Du kan jo sikkert mer enn meg siden du har problemer med dette, men jeg får si det likevel, just in case. Helsekost/naturmidler kan ofte fungere mye bedre. Hør evt på apotek/helsekost/google..?

Kan har reagere på noe du spiser da? Bare en tanke det og...

Men huff, du må ikke tvile på deg selv hvertfall! Du er jo hans verdens beste mamma og kjenner han best av alle! Du kan søke alle slags råd, men til syvende og sist er det mammahjertet som gjør det mammahjertet føler for. Og ingen kan erstatte deg, ingen! Hadde en del negative tanker om meg selv i starten jeg og, og det var ikke lett å snakke med noen om det, for tårene lå ikke langt unna! Så sånn sett skal vel ikke jeg komme her og si at du ikke må føle slik om deg selv, men jeg mener det

Håper virkelig det går bedre snart for dere, urettferdig når det skal bli sånn Men vær ikke alene om alt dette, søk råd, snakk med noen Og syt til oss Det har du all rett til!!

Mammalykke2
    Gjest

Huff det hørtes ikke så lett ut. Men det er vel ikke meningen at du skal måtte svare på alle disse spørsmålene alene hvis gutten din har iktyose? Har du pratet med hudlege om dette? Å bade hver kveld hørtes mye ut for en med tørr hud... selv med olje i vannet.

Er ikke sikkert gutten din plages av den tørre huden - kanskje det er noe annet som du sier? Gråter han veldig mye? Har han kolikk?

Husk at han kun er 2-3 mnd da. Er ingen så små babyer som "vil" være sammen med andre. De vil bare ha søvn og mat.

Lykke til - håper ting blir lysere for både deg og gutten.

Supermedlem
    kiera sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Taremareby
    Meldinger
    625

Ja jeg har pratet med helsesøster, fastlege, tre barneleger og hudlege om huden hans.. Det var så forferdelig en stund at det så ut som om noen hadde tatt et rivjern oppover leggene hans Men da jeg begynte å bade han hver kveld og smøre morgen OG kveld ble det mye bedre. Men nå sprer det seg liksom.. Jeg forventer ikke at så mange her kan hjelpe meg med huden hans, det er ikke så vanlig med iktyose.. Måtte bare få ut tanker og spørsmål jeg sitter med

Men Modesty; Jeg skal stikke innom en helsekost i morgen og høre om de har noen råd til meg, man vet jo aldri, kanskje jeg treffer på noen som vet noe om dette!

Kommer med mange lure tips og gode ord du modesty

Maiblomstene

Først en stor
    Så ville jeg ha ringt sykehuset, forklart hele sitasjonen. Hva den gjør med deg og lilegutt. Det er ikke bare han som trenger hjelp, men du også kjære deg
    Da jeg ikke fikk hjelp gjennom helsestasjonen og legen der ringte jeg barneklinikken på Riksen og fortalte alt.Vi fikk komme inn med en gang, og mange observerte gutten vår. Der fikk vi også nødvendig avlastning og svar på mange spm. Det var gull verdt, og helt nødvendig.
    Du kan ikke ha det sånn som nå, det er bare så vondt for mammahjertet. Noen må hjelpe deg og plastre det sammen og gjøre barselstiden bedre.

Det virker som du har prøvd alt, så da bir dette mitt eneste råd.
    Tenker på deg kjære deg, send gjerne pm om du vil prate. Har dessverre god erfaring med barselstid som ikke blir som først tenkt
    store nydlingen,aug 2007-jan 2010
    lille vakre,mai 2009

Seniormedlem
    Frosken sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Askøy
    Meldinger
    1,701

Det hørtes tøffere ut enn atopisk eksem, ja! Locobase brukte vi også. Og Karbaderm i gode perioder for å forebygge, men vet ikke om det er det rette for dere da. Den svir hvis man har sprekker i huden. Locobase repair er jo enda fetere, men verre å smøre på. Vi badet bare to ganger i uken og smurte fire ganger daglig i starten. Det finnes visst noe annet enn olje også som man kan ha i vannet til tørrhud-barn, men vi prøvde det aldri så jeg husker ikke hva

Lykke til med behandligen i alle fall!
    Frosken, Anita (f. 2004.09.10) og Marion (f. 2009.05.27)

(Ori på SM)

L & N
    Gjest

Først vil jeg gi deg en god
    Stakkars deg, jeg syns så synd på deg.....
    Jeg vil anbefale deg en krem som heter miniderm, den anbefalte de til oss på sykehuset. Den er for ektrem tørr hud og sår hud. Den er absolutt verdt å teste! Du skal legge en tykt lag på huden og la den trekke inn selv. Gutten min så grusom ut, men etter to dager med den kremen to ganger om dagen så han mye bedre ut!

Han gråter nok mye pga han klør, det kan ikke være godt for de små med kløe Prøv også å kun kle han med myke klær, 100 % bomull er jo supert. Og la han ligge uten klær på så ofte som mulig.
    Og ikke bruk vaskemiddel og tøymykner med parfyme!
    Nautral er superdupert!

Lykke til...

Klem fra meg

Har dere fått diagnostosert iktyose på han, eller er det noe som bare har blitt nevnt? Hvis han har iktyose så synes jeg virkelig dere skal ta kontakt med hudavdelingen på sykehuset der dere bor (riksen?) Der kan dere få råd og hjelp, og dere bør absolutt få oppfølging der det er spesialister, ikke bare hos fastlegen. Iktyose er en sjelden sykdom, og hudplagene kan absolutt være smertefulle. Men det kommer igjen an på hvor hardt han er rammet selvfølgelig.

Jeg vet det er lett å sitte på sidelinja å så, men prøv å ikke heng deg opp i melkemengden din så lenge han legger på seg som han skal. Mange babyer roter ved puppen i perioder uten at det er noe påviselig galt. Som regel går det seg til av seg selv etter en stund. Vi har selv slitt med kaving og hylig ved puppen, og til tider helt puppenekt. Alt ble prøvd uten bedring,og vi var på ekstra oppfølging på helsestasjonen på grunn av dette. Kiropraktor og manuellterapeut ble også forsøkt, men gutten var frisk og fin selv om han gråt mye.
    Når jeg så at han la på seg til tross for ammeproblemene så greide jeg å stresse ned og slappe av, og ting har ordnet seg av seg selv. Og etter passerte 3 måneder så har vi jammen fått en myyyye blidere og mer fornøyd gutt!! Nå bare koser vi oss!!

Det eneste rådet jeg kan komme med er å kutte ut alle melkeprodukter i kosten din i minst 2 uker, i tilfelle han reagere på melkeproteiner. Men dette har du kanskje prøvd allerede?
    Ellers så vil jeg bare gi deg en stor klem og håpe at ting løser seg når han passerer den "magiske" 3 måneders grensa.
    Martine f. 2002

Magnus f. 27.04.2009

Maggiz
    Gjest

Hei!

Som mange skriver her så må du ikke tvile på deg selv. Du er den beste mammaen for gutten din - og instinktene dine forteller deg hele tiden hva som er best for han. Du kan ikke gjøre noe feil så lenge du gir han mat og kjærlighet.

Du har fått mange tips vedr. hudproblemet, jeg har dessverre ingen erfaring av noe slag så kan ikke komme med flere tips til deg.

Men jeg er sikker på at det vil bli bedre snart. 3-mnd er en milepæl og alt går som regel lettere da! Lykke til!!

En ting jeg glemte å skrive i forrige innlegg er at mannen din må lære seg å ta gutten deres, alene. Ja, kanskje synes han det er skummelt og ekkelt med denne oppkastinga, men han kommer aldri til å synes noe annet med mindre han gjør dette. Og du kjære deg kommer aldri til å føle deg uthvilt.

Jeg ser at du skriver at han bare vil være hos deg, men da må pappaen inn i bildet. Ta deg en tur ut, tigergutt vil få det like bra hos pappaen sin også. Kanskje han trenger litt "trening" i starten, men det vil gå seg til. Og om han kaster opp, ja så gjør han det. Pappaen må lære seg å være sammen med gutten sin i gode og dårlige perioder. Han må ta sin del. Jeg høres kanskje streng ut, men mener bare godt. Tror det vil være godt for deg å få litt fred og ro.

Start forsiktig, så kanskje, etterhvert, kan du være borte flere timer om gangen. Men mannen din MÅ ta han alene, det blir mindre skummelt etterhvert, lover

store nydlingen,aug 2007-jan 2010
    lille vakre,mai 2009

Supermedlem
    kiera sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Taremareby
    Meldinger
    625

Herregud, nå ble jeg helt overveldet her.. Så utrolig godt å komme inn å finne så mange trøstende ord og gode tips/råd

Ang. huden hans så har vi ikke fått gentestet enda, men jeg kjenner igjen huden fra bror min og min onkel- desverre.. Regner med vi skal inn til gentest og slagplan etterhvert, men jeg har ikke overskudd til det nå

I går var vi hos sviger og prøvde å få i oss litt mat, men det endte selvfølgelig i hylskriking samt oppkast.. Så jeg satt meg ned og gråt når vi kom hjem igjen og begynte å tenke nøye etter på alt.. Jeg kom frem til den konklusjonen at jeg kan bare ikke for lite melk, jeg kan barre ikke forstå det.. Jeg tror rett og slett han er så plaget av KISS at det påvirker alt (og selvfølgelig vanlige plager de har fra 0-3 mnd) Og han da vil spise hele tiden for å døyve smertene/plagene noe som resulterer i lav vekt oppgang for han får i seg så mye av tørstemelken..

Vi var hos kiro i dag, og jeg må bare si; for en fantastisk mann!!!¨
    Han la tigergutt på benken og sa her var det en alvorlig låsning og at han burde bli fin etter noen behandlinger Han knakk i nakken hans og da klarte lillegutt plutselig å se til venstre! Han virker litt bedre, men jeg forventer ikke mirakler etter første bahandling.. Vi skal tilbake på onsdag og den manuelterapauten går vi aldri tilbake til!

Nå hyler gullet så jeg får skrive mer etter på

Maiblomstene

Medlem
    Surre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig postet av Maggiz Vis post
    Hei!

Som mange skriver her så må du ikke tvile på deg selv. Du er den beste mammaen for gutten din - og instinktene dine forteller deg hele tiden hva som er best for han. Du kan ikke gjøre noe feil så lenge du gir han mat og kjærlighet.

Du har fått mange tips vedr. hudproblemet, jeg har dessverre ingen erfaring av noe slag så kan ikke komme med flere tips til deg.

Men jeg er sikker på at det vil bli bedre snart. 3-mnd er en milepæl og alt går som regel lettere da! Lykke til!!
    Vi bare signere Maggiz og gi deg en stor !
    To jenter og en gutt

Kirobehandlingen hørtes jo kjempebra ut! Godt å høre at dere får skikkelig hjelp, og hold dere langt unna han andre, tydeligvis ikke det riktige for dere nei.
    Men du burde sikkert finne ut av det med huden hans, for det må jo være skikkelig vondt å være så plaget med det, og å ikke engang kunne klø seg selv.

Sitat Opprinnelig postet av mamman til Jesper Vis post
    En ting jeg glemte å skrive i forrige innlegg er at mannen din må lære seg å ta gutten deres, alene. Ja, kanskje synes han det er skummelt og ekkelt med denne oppkastinga, men han kommer aldri til å synes noe annet med mindre han gjør dette. Og du kjære deg kommer aldri til å føle deg uthvilt.
    Dette synes jeg var et godt råd. Du kan også undersøke om det finnes omsorgsarbeidere i kommmunen eller avlastere i Kirkens bymisjon der du bor, kiera. De er kurset og utdannet til å hjelpe barnefamilier som trenger det. Hjelpen er gratis og omsorgsarbeideren kan komme 3-4 timer et par ganger i uka, slik at man kommer over den verste kneika. Vår familie fikk hjelp etter forrige fødsel fordi jeg hadde bekkenløsning. Denne gangen får vi hjelp til avlastning fordi jeg må gå i traumebehandling.

Det kan hende at babyen blir oppkavet og stresset av at du er så sliten og stresset, så det kan hende at han synes det er godt med en annen person enn deg og pappaen noen stunder også. Det er litt rått å si kanskje, men sånn er det. Noen ganger kaver vi mødre så mye at både vi og babyene har godt av en liten pause. En sånn pause er ikke et nederlag, men en seier som alle tjener på, synes jeg. Gutten din har selvfølgelig sine ekstraproblemer å slite med, og jeg skjønner godt at det er tøft. Men ut over det er han jo som babyer flest!

Det var kjempefint at kiropraktoren fant noe å jobbe med, og at det hjalp så godt med en gang. Stor klem til deg!
    Sist endret av Piona; 07-08-2009 kl 17:17
    Lykkelig gift og mamma til et fint firkløver.

Supermedlem
    kiera sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Taremareby
    Meldinger
    625

Sitat Opprinnelig postet av supermammasiv Vis post
    Kirobehandlingen hørtes jo kjempebra ut! Godt å høre at dere får skikkelig hjelp, og hold dere langt unna han andre, tydeligvis ikke det riktige for dere nei.
    Men du burde sikkert finne ut av det med huden hans, for det må jo være skikkelig vondt å være så plaget med det, og å ikke engang kunne klø seg selv.

Ja SMS, tigergutt har vært en engel i helgen.. Han har sovet, smilt, fliret rett og slett vært fornøyd Jeg tørr ikke å håpe på at kirobehandlingen har virket, jeg takler bare ikke enda en knekk.. Men det ser bra ut.. enda..

Nei vet du, jeg skal ringe kiss/kidd forbundet? (de som legger ut manuelterapauter som behandler kiss/kidd) og spørre hvorfor i H***** de har navnet hans på den listen! Jeg var der på torsdag (skulle avlyse timen, men ble dratt inn dit til behandling og jeg hadde ikke krefter til å krangle ) Og da sa jeg at han har vært så stiv i nakken at han har hatt det helt jævlig. Svaret jeg fikk var: Det er ikke i nakken problemet ligger. Det er atomiske reflekser
    Og bahandlingen kom til å ta maaange måneder
    Hvordan kan han behandle KISS/KIDD når han syns det er bare noe tull??
    Faen for en raring, nei han går vi aldri mer til

Maiblomstene

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg