+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41

Diskusjon: Belegg i toalettet

Uregistrert
    Gjest

Belegg i toalettet

Vi har altså fått et brunt belegg i toalettet, og jeg får det ikke vekk samme hvor mye jeg skurer med toalettbørsten. Belegget ligger altså under vannoverflaten, og jeg aaaner ikke hvordan det har kommet dit.. Har vi ikke vært nøye nok med å vaske toalettet? Jeg vasker det ofte, men er kanskje nøyere med ringen, lokket og øverst på toalettskålen enn jeg er helt neddi..
    Så spørsmålet er: Finnes det en vidunderkur som får vekk dette? For det ser jo ganske ekkelt ut.. Vurderer å skifte hele toalettet om jeg ikke får det vekk, men det er jo dyrt for et nytt..

2.  
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

Sv: Belegg i toalettet

Vet ikke om klor kan være bra?

Har forøvrig hørt at cola tar det meste av flekker, men vet ikke om jeg ville tatt sjansen.....men om du likevel vurderer å kaste toalettet så kan det jo være verdt å prøve?
    05
    08

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Langt borte
    Meldinger
    4,243

Hell oppi en dæsj klor og la det stå en stund før du skrubber og skyller. Det burde fjerne det meste.

Sier som de andre her, ha oppi klor og la det stå litt før du vasker over med toalettbørsten og skyller ned
    Klem fra
    Berit

Mamma'n til
    Edvard-04 & Augusta-06

Han handy-mannen på tv2, husker ikke hva han heter, helte opp i 1 liter coca cola og lot det stå en stund. Det var visst veldig effektivt.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

Hmm..kanskje vi ikke snakker om samme type belegg, men når det kommer slikt hos oss (de gangene det tar litt tid mellom hver badvask ) så er det bare å bruke vanlig WCrens og dokost?
    Bitteliten kom Januar 2010

Lille skatt 2006

Uregistrert
    Gjest

Jeg har prøvd både cola og klor. Har fremdeles belegget. Skikkelig ekkelt. Ser skittent ut.
    Syns det ble litt lysere etter kloren, men det er langt fra borte.
    Både colaen og kloren fikk stå å virke en stund. Hvor lenge kan egentlig klor stå, før det begynner å skade, tror dere?

Vi er i oppussingsplaner, så jeg kommer til å beholde "belegg-doen" fram til vi pusser opp, men det hadde vært kjekt å fått den ren uansett.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    E-78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,433

Har d selv og klor tar d IKKE. Hadde prøvd alt av wc rens jeg og ingenting tok d. Så sa mamma at de pleide å tømme ut vannet i do. (svamp) Ja vet d er ekkelt.
    Så helte de eddik. Den blanke oppi. Dette må stå en stund altså. Helst dagen over. Så skrubber du m oppvask kosten. Dette fjernet det belegget men ser nå at d er kommet tilbake hos oss.
    f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.

Veteranmedlem
    E-78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,433

Jada har en egen oppvask kost til dass.
    f.01 f.02 f.05

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

Hva i alle dager er det for slaks driting dere driver med da? Nei, fra spøk til alvor - kanskje det er noe spesiell sammensetning av vann hos enkelte da? Siden noen er veldig plaget, og andre aldri har sett det?
    Bitteliten kom Januar 2010

Lille skatt 2006

Uregistrert
    Gjest

Vi er plaget med mye kalk i vannet, noe som forårsaker slikt belegg hoss oss. Vanskelig å få bort! Jeg bruker noe som heter TD-rent som du får kjøpt på maxbo o.l. Virker som fy.

Supermedlem
    *Tina sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    505

Truleg er det ein form for algevekst og har ingenting med driting å gjere . Du kan også sjå at det kjem lett i håndvask og dusjkabinett på plassar der du ikkje kjem lett til med reigjeringa. Klor skal ta det, men det finnast andre meir miljøvennlige alternativ som skal ta det og, men hugsar ikkje kva dei heiter akkuratt no.
    Mamma til godgutten april 08

Supermedlem
    Mex sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    1,456

Har du prøvd med domestos? Og latt det stå natta over?
    Storebror des 06, lillebror nov 10

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Det går vekk med kalkløser.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Seniormedlem
    Rykte
    Reggius sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    2,247

CillitBang dorens, sleng opp i en god dæsj og la stå i et par timer.. Det fungerer her på kalkbelegg. Eller så heller jeg raskt oppi en 10 literbøtte med vann, da forsvinner noe av vannet i skåla, ca. halvparten står igjen. Så heller jeg oppi en kvart flaske (eller til det er fullt - ikke mer) 32% eddikk. Lar det stå døgnet over. Deretter bruker jeg kosten, da blir det raskt borte.
    Lykke til!

MVH Reggius

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Nurken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    121

Pulver til oppvaskmaskin bør også ta knekken på det
    To a Child, Love is Spelled "T-I-M-E".

MiniNurk mars 2010
    NydeLiten juni 2008

VIP-Medlem
    busymum sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    5,891

bakepulver kan kanskje ta det, det tar hvertfall kalkbelegg i kaffekanner og lignende.

Veteranmedlem
    E-78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,433

Eddik.
    f.01 f.02 f.05

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    cala sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,808

Å skjønner hva du mener. Sånt syns jeg er helt vemmelig når jeg ser på offentlie toaletter. Selv er jeg nøye med å vaske godt nedi med dobørsta hver eneste uke for å unngå å få sånt belegg. Så våre do er gullende rene
    Det mest effektive er vel kanskje å tømme doen for vann ja slik at belegget ikke ligger under vann. Og så skure med et eller annet effektivt.
    Mamma til vesla (mar 04) og småen (aug 08)

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Marry sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    2,846

Sitat Opprinnelig postet av cala Vis post
    Det mest effektive er vel kanskje å tømme doen for vann ja slik at belegget ikke ligger under vann. Og så skure med et eller annet effektivt.
    Hvordan tømmer man do for vann?
    Jeg har nemlig det samme belegget i en av doene i huset. Jeg har prøvd alt, cola, bakepulver, 32% eddik, klor, alle typer dorens known to man, jeg har stått med gummihansker og skrubbet rett på flekken. Den har blitt noe blekere men er fortsatt plagsomt synlig. Har tenkt på å tømme do men jeg vet ikke hvordan.
    -04, -01, -97.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg