Se her
Siden det ikke er så mye aktivitet her inne så la jeg denne inne på november forumet,men håper noen kan ta en titt og komme med noe vettugt her.Er helt grønn på dette her altså *flau*
Se her
Siden det ikke er så mye aktivitet her inne så la jeg denne inne på november forumet,men håper noen kan ta en titt og komme med noe vettugt her.Er helt grønn på dette her altså *flau*
Vi har valgmuligheter selvom vi ammer vettu =)
Det vanligste er vel østrogenfri p-pille og spiral.........
Var det legen min sa ihvertfall. Er litt usikker på hva jeg skal bruke, men har allerede fått resept på "cezarette" (p-pille) som kan brukes av ammende og skal på 7-8 ukers kontroll hos min gyn og spørre litt ang spiral evt andre ting.
JM spurte meg om jeg stoler så pass på meg selv at jeg husker på å ta piller? og hvis det er sånn at man absolutt ikke ønsker en "obs" så burde jeg vurdere noe annet da..spiral
Huff... Tenker ofte på dette nå. Hva skal jeg begynne med? Står ganske så fritt pga at jeg ikke ammer, men allikevel ikke fordi jeg burde unngå hormonpreparater. I såfall må jeg bruke noen med laaav konsentrasjon. Har hatt god erfaring med microgynon - p-piller, men da helst når jeg hoppet over mensen, fordi syklussvingingene ga meg svingninger i sykdommen og også en slags type migreneanfall jeg har i forbindelse med den. Har også brukt p-ringen med både god og dårlig erfaring. Første gangen funket den veldig bra, dog brukte jeg den ikke lenger enn 2-3 mnd før jeg kutta ut og vi laget storesøster. Andre gangen hadde jeg mye tull med blødninger som startet før ringfri periode, mot slutten jeg brukte den, men bortsett fra det var den veldig grei synes jeg... vel - ikke akkurat prisen vel og merke, men pytt sann. Meeen slitsomt med blødninger i hytt og pine, orker ikke det i lengden. Spiral er utelukket for min del, kondom også - både for min del og sambo sin del - da blir det rett og slett ikke noe, om "regnfrakken" må på... Ja, ja... da står det ikke så mye igjen. Håper legen kan være behjelpelig med å komme med tips når jeg skal på etterkontroll i begynnelsen av februar, men jeg synes liksom jeg ser og hører for meg at han anbefaler kopperspiral eller kondom...
Sosiale Bokmerker