+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36

Diskusjon: Negative erfaringer med Cerazette?

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Timar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    477

Negative erfaringer med Cerazette?

Bare lurer på om andre her har hatt dårlige erfaringer med Cerazette?

Jeg har nå sluttet på dem, for etter å ha lest informasjonen om bivirkinger (dog sjeldne), så begynte jeg å mistenke at det var pillene som var årsaken til mitt ekstremt dårlige humør, enorme vektøkning og store mengder kviser... Noen andre som har hatt lignende plager?

Syns det er vanskelig å vite om p-pillene faktisk kan ha hatt så stor påvirking på kroppen min. Alt kan jo ha andre årsaker også. Men hvis de kan det, så burde jammen bivirkningene vært flagget mye kraftigere!
    '09

2.  
    Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Negative erfaringer med Cerazette?

Dette er ikke p-piller, men minipiller. Jeg har forøvrig vært borti dette som generelle bivirkninger hos mange som bruker hormonprevensjon. Jeg hadde feks en venninne som ble skikkelig deprimert av pillene. Noen kan få store bivirkninger av kombinasjonspreparater (p-piller) men ikke av minipiller, noen får det av bare enkelte merker, mens andre igjen får fint lite bivirkninger. Hvorfor man kan reagerer på et merke kontra et annet er ikke bare mengdene hormoner, men at de kunstige hormonene er litt ulikt fremstilt.

Har du vurdert Conludag minipill enda da? Cerazette er tross alt en høydose minipille og Conuldag har bare en brøkdel av de hormonene Cerazette har.

Når det gjelder Cerazette og bivirkninger, nevnes forventet hyppighet klart.

Hyppige: Gastrointestinale: Kvalme. Hud: Akne. Psykiske: Humørsvingninger, nedsatt libido. Urogenitale: Uregelmessige blødninger, amenoré. Øvrige: Hodepine, vektøkning, brystspenning.

Var lenge veldig fornøgd med desse pillene eg. Men etter jul hadde eg ein blødning på nærare 3 veker. No er eg begynt å blø igjen. Men denne gongen verkar det meir som ein vanleg menstruasjon. Har ikkje slutta enn, men no ammar eg veldig lite, så eg vurderer om eg skal få meg ein resept på vanlege p-piller i staden.

Dei symptoma du nevner kan vel vera vanlege biverknadar på all hormonell prevansjon vil eg tru. Om det heng saman med Cerazette finn du vel fort ut no når du har slutta.

Håpar gjerne på litt betre humør og vektnedgong eg når eg sluttar
    Mamma til
    storesyster aug 2000
    mellomsyster april 2004
    og vetlajenta fødd 17 mars 2009

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ilenna sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    301

For å si det sånn. Jeg har blødd 4 av de 5 siste ukene. Ei uke med opphold midt i.
    Ikke mye, men litt er nok.

Er det noen som vet om dette kan gi seg etterhvert, eller er det bare til å begynne å bruke noe annet?
    Emma-Sophie født 05.10.09

Jeg ble skikkelig kvalm av cerazette, så sluttet etter kort tid. Bruker nå hormonspiral
    PINGU-mamma
    Storeprins 2003 & Lilleprins 2008

Seniormedlem
    Imiles sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,843

Jeg blødde ca.annenhver uke mens jeg gikk på dem.
    Gikk ikke noe opp i vekten og hadde heller ikke andre problemer med dem.

Har kobberspiral nå.
    Klem fra Linn som er stolt mamma til

født september`04
    født februar `07
    født mai `09

Medlem
    Timar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    477

Takk Berta, leste også bivirkningene, og det var først etter det jeg kom på at "alle mine problemer" kunne relateres til en liten, daglig pille Vanskelig å vite om de kan være hele årsaken, litt årsak, eller ikke betyr noe i det hele tatt. Har tidligere ikke reagert noe på yasmin.

Takk for svar alle sammen, det er tydeligvis litt ymse erfaringer ute og går!
    '09

Jeg var veldig fornøyd med dem en stund, før jeg fikk mengder med blødninger og beskjed om å kutte dem ut ASAP !
    Fått beskjed om at jeg må holde meg unna piller fremover.
    Aldri mer, makan til blodmengder a
    VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11

Veteranmedlem
    Rykte
    Arachnida sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    3,163

Jeg har planer om å begynne på disse pillene nå og håper jeg ikke får mye plager av dem.
    Har kobberspiral, men den plager meg så fælt, så orker ikke ha den mer.

Bonus August 2005 i Besafe iziup X3.
    Juli 2006 i Besafe iziup X3
    Bonus September 2007 i
    Besafe iziup X3
    Oktober 2008 i Besafe iziup X3

...og lille bonus som kommer i Mai...

Jeg ble skikkelig sur og passelig deprimert av cerazette. så da jeg kuttet de ut var det jubel i hjemmet. Bruker nå hormonspiral, har bare brukt det i 3 uker, men har ikke merket noenting negativt enda

Juniormedlem
    Rykte
    KarinaMusic sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Sandefjord
    Meldinger
    10

Hei Jeg er fornøyd med dem. Bortsettfra en mengde kviser!
    Har ikke fåttnoen blødnig enda. Gått på dem i over 2 uker nå.
    ENESTE "ulempen" ifjor var at jeg ble gravid på dem, men
    det skal vel heller skyldes at jeg hadde Bulimi den perioden...

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

Ja, det hjelpe rvel neppe på humøret og kvisene (og kvisene og vektøkninga hjelper nå VERTFALL ikke på humøret ). Har ikke reagert sterkt på slikt før, men nå kan jeg ha dager jeg er skikkelig bitchy altså Og kan være sint, sur, glad, trist i løpet av en time - stakkars mannen min Jeg er ikke noe flink å huske pillene, men de dagene jeg tar mange på rad (altså, gjør osm jeg skal - en hver dag) så får jeg slike humørsvingninger.. Nå har jeg ikke tatt på noen dager, og da er humøret stabilt.. *skyndte seg å ta den når jeg ble påminnet* I tillegg har jeg fått en del kviser igjen (brukte Tetracykliner før graviditeten pga. dette, og ble helt bra), noe som nok kommer av dem - siden jeg ikke hadde dem når jeg ikke gikk på pillene (eller Tetracyklingene). Arg altså..

Såå liten pille, ødelegge så mye

Jeg burde finne meg noe annet slik som jeg slurver med den, helt klart..

Ps, aldri blødd noe av dem..! Så det er nok litt forskjellig hvordan man reagerer på dem, ja..
    Bitteliten kom Januar 2010

Lille skatt 2006

Supermedlem
    LeaMarika sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,042

Jeg bare blødde og blødde av de der, så de holder jeg meg laaangt unna!
    Vår lille prinsesse kom juni 09
    ,og vi ble endelig en familie på 3

Lea fra sm

Seniormedlem
    Aimy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Enebakk
    Meldinger
    1,603

Første gangen jeg gikk på de funket de fint.
    Men når jeg begynte på de nå før jul ble jeg skikkelig troll
    Sambo kastet de til slutt han,jeg var skikkelig fæl,og jeg så det gudskjelov selv også.
    Gikk opp i vekt gjorde jeg også..
    Lille G.T. født 06.03.08.Mammas lille-store skatt!

sivd
    Gjest

Fikk ingen bivirkninger av Cerazette, og var kjempefornøyd, men etter en måned fikk jeg småblødninger som fortsatte i flere uker, så da ga jeg de opp... Synd, siden jeg får alle mulige bivirkninger av vanlige p-piller...

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av sivd Vis post
    Fikk ingen bivirkninger av Cerazette, og var kjempefornøyd, men etter en måned fikk jeg småblødninger som fortsatte i flere uker, så da ga jeg de opp... Synd, siden jeg får alle mulige bivirkninger av vanlige p-piller...

Det finnes flere minipiller og ikke bare Cerazette. Conludag er en av dem og de er lavdose. Cerazette er veldig høydose minipiller.

sivd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Det finnes flere minipiller og ikke bare Cerazette. Conludag er en av dem og de er lavdose. Cerazette er veldig høydose minipiller.
    Sitter og vurderer om jeg skal få en resept på de nå faktisk!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

Orker ikek google ( ), kan den brukes når man ammer..?

Mannen mener jeg skal slutte på Cerazetten siden jeg er så deprimert, men tror ikke det er bare pillen altså.. Vet ikke om det ar noe å si og slutte på den..Hmm..
    Bitteliten kom Januar 2010

Lille skatt 2006

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Lita84 Vis post

Mannen mener jeg skal slutte på Cerazetten siden jeg er så deprimert, men tror ikke det er bare pillen altså.. Vet ikke om det ar noe å si og slutte på den..Hmm..

Alle minipiller kan man bruke når man ammer. Alle er Cerazette som er høydose minipille og Conludag som er lavdose minipille. Det trenger ikke være Cerazette som gjør det deprimert, men det kan godt være. Det er en kjent bivirkning og jeg har også en venninne som ble deprimert av å gå på minipiller. Hun sluttet og kom seg heldigvis raskt.

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Lita84 Vis post

Alle minipiller kan man bruke når man ammer. Alle er Cerazette som er høydose minipille og Conludag som er lavdose minipille. Det trenger ikke være Cerazette som gjør det deprimert, men det kan godt være. Det er en kjent bivirkning og jeg har også en venninne som ble deprimert av å gå på minipiller. Hun sluttet og kom seg heldigvis raskt.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Negative erfaringer med pudentalblokade?
      Av Cathie i forum Spørsmål fra SnartMammaer
      Svar: 4
      Siste melding: 22-04-2008, 09:16
    2. Negative erfaringer...
      Av nene80 i forum Barnevogner
      Svar: 1
      Siste melding: 04-01-2008, 17:03
    3. Troll vinterdress, erfaringer, både positive og negative
      Av Tidligere bruker i forum Klær og utstyr
      Svar: 12
      Siste melding: 30-09-2004, 10:45
    4. Minipille - positive og negative erfaringer?
      Av myrna i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 9
      Siste melding: 08-07-2002, 11:14

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine