+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 16 av 16

Diskusjon: 18 år og vil ha barn

  1. #1

    18 år og vil ha barn

    Jeg er 18 år, og vil ha barn. Og det er ikke bare jeg som har et ønske om dette, men kjæresten min på 20 år vil også. Vi har vært sammen lenge, og har nettopp flyttet sammen. Det er uaktuelt å bli gravid NÅ, da jeg må bli ferdig med videregående. Jeg har lest side opp og side ned med hvor vanskelig det er med en baby i hus, men det har ikke fått meg til å ombestemme meg. Jeg kan ikke vente til jeg er ferdig utdannet, fordi det kan ta over 6 år. Så det jeg lurer på, er om det er det "smarteste" å få barn under utdanning? Eller å ta et friår med jobbing under graviditet, ett år permisjon når barnet er født, for så å begynne på utdanningen? Vi har veldig lyst til å begynne å prøve etter jeg er ferdig på videregående. Da er jeg fortsatt bare 19 år, og mange vil synes dette er sjokkerende ungt, men jeg føler dette er riktig.

    Takk for svar

  2.  
  3. #2
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tash sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    sør/vest
    Meldinger
    3,628

    Sv: 18 år og vil ha barn

    Jeg tror det går kjempe flott og være student samtidig som en blir mamma. En må jo ta høyde for at det blir noen år med lite penger, men samtidig så har du kanskje mer tid til barnet og kan styre dagene dine letter enn om du er i full jobb.

    Jeg ville iallefall ventet med en graviditet til jeg var kommet godt igang med studiene. Kanskje du ikke kommer inn der du vil osv - så for å sikre studieforløpet, så ville jeg altså ventet til jeg var inne og garantert plass videre

    Du er ung, men du er vel gammel nok til å selv bestemme når du skal ha barn. Jeg var selv 22 og nå ser jeg både fordeler og bakdeler med å være så ung mamma.
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
    Alt før du var født, var du elsket -