+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Diskusjon: Ordinær UL og kjønn

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Madre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Sted
    Hjemme
    Meldinger
    1,165

Ordinær UL og kjønn

Jeg var på Ul i går og fikk vite at jeg venter en liten jente, gleden er stor da vi har 2 herlige gutter fra før.

MEN jeg tør liksom ikke å tru på det, er redd at jordmor har tatt "feil" og bli kjempeskuffet.
    Hun sa at det var 95 % jente, og hun viste meg noen streker og fant ingen tut... Og ga meg klarsignal på å handle rosa..

Men jeg trur det liksom ikke før jeg får se det...sikkert fordi jeg har 2 gutter fra før.
    Leser jo mye på nett om at de tar ofte feil med jenter.

hva sier dere?
    Madre og 12. november.01
    Mellombror 18. februar 2009
    Lillesøster 10. mars 2011

2.  

Sv: Ordinær UL og kjønn

Jeg fikk samme beskjed på ordinær UL, de kan nok aldri si helt 100 % sikkert om det er jenter pga av og til har de nok tatt feil. Jeg skjønner hva du mener med at du ikke tror det før du ser det, men når det ser ut som det er jente så er det nok det. Jeg fikk ihvertfall en jente etter å fått samme beskjed som deg, så sett igang med rosa handlinga du! Skulle det alikevel vise seg at det blir en gutt, så går jo klær ann og bytte gratulerer så mye med en liten jente i vente!!
    Stolt mamma til verdens skjønneste august 2010

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ra-punzel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    1,690

Det vil nok alltid finnes historier om der jordmor eller lege bommer på kjønn, for det kan faktisk skje. Men, i de aller fleste tilfeller så stemmer det. Jeg har fått beskjed om jente alle gangene jeg har vært på ul, og det stemte det
    Mamma til 5 jenter -99 -01 -02 -04 -06

Veteranmedlem
    Rykte
    Bolette sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Utenfor Bergen
    Meldinger
    3,779

Jeg fikk beskjed på ordinær UL at det var vanskelig å si (lille lå veldig vanskelig til for sånt, måtte inn to ganger fordi hun ikke var interessert i å turne noe særlig, så de fikk ikke tatt alle målingene de skulle) men hun TRODDE hun så de tre strekene, og så ikke noe annet. Hun antydet en riktighetsprosent på over 50 Vi følte oss såpass usikker på den prognosen at vi holdt det for oss selv, jeg og mannen.

På 3D-UL to måneder senere var jordmor veldig sikker på at, joda, dette var ei lita jente, og vi fikk 3D-bilde av kjønnsleppene og alt, men LIKEVEL var jeg litt sånn som deg; tror det ikke før jeg får se det

Men ei jente var det, altså
    Bolette skolegutten (2002) og lillesøster (2010)

Medlem

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    252

Vi fikk vite i uke 16 at det var ei jente.
    Dette trodde jeg ikke noe på siden det er 3 generasjons gutter på farsiden...altså ingen jenter....

Hadde en del gutteklær etter storebror, så jeg handlet den minste størrelsen i nøytrale farger - for jeg trodde ikke noe på at det var ei jente.

Men ut kom kom det altså en jente, måtte sjekke et par ganger før jeg trodde på dette også Da ble det en del jenteklærshopping etter fødselen. Fikk mye fint i barselsgaver og .

Man trenger ikke kjøpe alt FØR barnet kommer
    Sist endret av Solikk; 30-10-2010 kl 07:47

Seniormedlem
    Rykte
    annka sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    nordnorge
    Meldinger
    2,915

I siste svangerskap sa de at dette var nok en jente...jeg trodde ikke på de siden jeg fra før hadde 4 gutter stemmer nok ikke tenkte jeg...Fikk samme beskjed neste ultralyd også..Var mange ganger på ultralyd deretter pga komplikasjoner, jente sa de da også så jeg begynte sånn smått og tro de...
    Da snuppa var født først trodde jeg på det...
    Mye skjedde etter keisersnittet og jeg ble mer eller mindre borte i ett døgn etter dette, dagen etter fødsel når jeg våknet og så på den lysblå bylten ved siden av meg tenkte jeg mens jeg smilte, det var det jeg visste, det var en gutt...Tok en stund før jeg husket hva de sa dagen før, da måtte jeg kle av for og sjekke om jeg var helt surrete....Joda en liten PIKE i blått teppe, de kunne lurt meg der for så sikker var jeg på at jeg bare kunne få gutter....

Var på rosa shopping 2 dager etter, ikke helt i form,men jenta skulle ikke gå i lyseblått det var helt sikkert...
    Stolt mamma til 4 gutter og ei lita prinsesse..

Supermedlem
    Kes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Vest-Agder
    Meldinger
    1,101

Stemte på meg også !
    Fikk vite det med alle 3 og det stemte jo når de kom ut

Husker imidlertid følelsen med at "en kan jo ikke vite 100 %"....

Tror de er blitt myyyye flinkere å se kjønn nå i forhold til før...! Har ikke hørt så mange sånne "feil-kjønn" historier nå til dags...
    Mamma til;
    Nikolai - 07.11.03
    Rebekka - 27.08.08
    Viktoria - 24.03.10

( Også kjent som Ingeniøren ... )

Supermedlem
    Madre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Sted
    Hjemme
    Meldinger
    1,165

Takk for tilbakemeldinger alle sammen
    Madre og 12. november.01
    Mellombror 18. februar 2009
    Lillesøster 10. mars 2011

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,154

Stemte på begge mine jenter også!
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

Supermedlem
    Mizzy sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Norge
    Meldinger
    650

Jeg fikk vite på ord UL at jeg ventet en gutt.. På en senere UL var de sikker på jente... Men ut kom en gutt.. Så ord.UL stemte... Men gjorde meg selvfølgelig usikker. Og dermed ble det lite shopping før fødsel...

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    c3po sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,989

I de mange årene jeg har vært her inne har jeg bare vært bort i to tilfeller der de har bommet på kjønnet. Så ja, det kan skje, men det er temmelig sjeldent.

Jeg har jo selv 2 gutter og fått beskjed at vi venter ei jente i mars 2011.
    MEN jeg klarer HELLER ikke å slå meg til ro med at det FAKTISK ER ei jente i magen.

Så her venter vi bare på 3D ultralyd. HÅPER virkelig de klarer å se no
    VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Brusglass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    I det hvite hus...
    Meldinger
    603

Jeg har fire jenter,og med de to eldste ville jeg ikke vite hva det var,mens med de yngste tok nysgjerrigheten overhånd Jeg fikk vite at de var jenter,og det stemte på begge,så jeg tror nok man kan stole på det,som regel. De har jo fått såpass gode apparater nå til dags at det er vel sjelden de tar feil,selv om det skjer av og til,ja
    Stolt mamma til '90,'92,'99 og '00

Medlem
    Flubby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    115

Jeg gikk til en veldig flink og erfaren lege i forbindelse med et forskningsprosjekt hele svangerskapet, og hun sa allerede i uke 12 at det mest sannsynlig ikke var en gutt der inne. Godt utstyr og erfarne leger/jordmødre gjør at UL blir bedre og bedre. Jeg fikk jente, noe som ble bekreftet på ordinær UL. Jeg ville stolt på den ordinære ultralyden.
    juli-95 og april-09
    blogg

Tidl. bruker
    Gjest

Det er sjelden man tar feil på guttene, det er oftere man tar feil på jentene.

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    xtina sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hjemme
    Meldinger
    1,898

Jeg tror det er ganske vanlig å ikke tro på det når en har to gutter fra før! Jeg trodde heller ikke at det kunne stemme, enda flere ultralyder bekreftet det, og jeg fikk bilde som var så klart at det tilogmed ble sensurert på SM Men det første jeg spurte om når hun var ute var " er det ei jente?"

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Mariposamamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslobygda
    Meldinger
    2,019

Vi har fått beskjed om jente alle tre gangene vi har vært på ordinær ultralyd. De to første gangene stemte det, og den siste gangen føler jeg meg veldig overbevist om også stemmer. Jeg så selv tydelig de "tre strekene", og ingen tut. Vi er gyselig god på søste, små jenter!

Jeg har hørt om de som har fått opplyst feil kjønn på ordinær ultralyd, men kjenner selv ingen som dette har skjedd med. Det er nok litt oftere det blir tippet feil kjønn når det er jenter det er snakk om (altså de sier jenter, men ut kommer en gutt. Tror ikke jeg har hørt om noen som har vært andre veien), men likvel ikke spesielt vanlig som sagt. De fleste i vår omgangskrets har ville vite kjønn på ul, og de har stemt så langt i alle fall.

Vi handler ull til ei lita jente i alle fall.

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg husker godt et medlem her inne som for noen år siden ventet en jente og hadde med rosa i alle bauger og kanter - og ut kom det en gutt

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,154

Sitat Opprinnelig postet av Mariposamamma Vis post
    Jeg har hørt om de som har fått opplyst feil kjønn på ordinær ultralyd, men kjenner selv ingen som dette har skjedd med. Det er nok litt oftere det blir tippet feil kjønn når det er jenter det er snakk om (altså de sier jenter, men ut kommer en gutt. Tror ikke jeg har hørt om noen som har vært andre veien), men likvel ikke spesielt vanlig som sagt. De fleste i vår omgangskrets har ville vite kjønn på ul, og de har stemt så langt i alle fall.
    Min venninne opplevde dette. De ventet en attpåklatt og hadde en av hver fra før. De fikk beskjed om gutt og tenkte ikke særlig mer over det, men jammen kom det en liten jente.. Noe de synes var veldig morsomt og overraskende!
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

Supermedlem
    escada sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    582
    Blogginnlegg
    1

Vi fikk også samme beskjed,og tenkte vel litt det samme som du,men vi fikk jente . Noen få ganger tar de feil,men de kan stort sett sakene sine,så slapp av du og gratulerer så mye med jenta!!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Hvor sikre er de på kjønn på ordinær UL?
      Av LatinoBaby i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 26
      Siste melding: 16-10-2009, 18:33
    2. Ordinær kvote og ordinær primærvitnemålskvote?
      Av Tidl. bruker i forum Arbeidsliv og utdanning
      Svar: 2
      Siste melding: 18-07-2006, 19:05
    3. Ordinær UL i dag
      Av Maria78 i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 20
      Siste melding: 29-04-2006, 14:23
    4. Var på ordinær UL i går!
      Av Wynja i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 15
      Siste melding: 19-04-2006, 19:44
    5. Bestevenner, med en av motsatt kjønn kontra en med samme kjønn...
      Av Tidligere bruker i forum Seksualitet og samliv
      Svar: 3
      Siste melding: 16-06-2005, 22:02

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine