+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Diskusjon: Veldig flokete hår

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *isa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    121

Veldig flokete hår

6-åringen min har langt fint hår, men med veldig mye floker..
    Har prøvd dr.greve leave-in-balsam og natusan balsamspray - ingen av dem virker noe særlig!
    Vurderer å prøve Tigi Bedhead "Control Freak", men tenkte å høre om noen her har bedre forslag før jeg kjøper..??
    2005 & 2011

2.  
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Catharina sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Bergens området
    Meldinger
    4,158
    Blogginnlegg
    2

Sv: Veldig flokete hår

Har du prøvd balsam for voksne?
    Kanskje det kan fungere.

Den sprayen var noe drit syns jeg å,gjorde håret fett og ekkelt.

Dr Greve shampoo og balsam bruker vi nå på eldste, og den funker fint på henne.
    Storesøster født 2005
    Lillesøster født 2007

Hjemmeside

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ritamor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Finnmark
    Meldinger
    4,874
    Blogginnlegg
    1

Det beste tipset jeg kan gi deg er å bruke voksen shampoo og balsam.
    Snuppa mi som straks blir 7 år har brukt voksen shampoo og balsam i et år allerede, hun har tykt langt hår og uten balsam så blir håret veldig flokete...
    Ritamor
    Hestejenta -99 og Prinsessa -04

Veteranmedlem
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

Vi har samme problem, men balsam funker ikke her. Så henger meg på for tips.
    April-04 August-07 : 03.06.10

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    smbr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Bergen! :-D
    Meldinger
    3,208

Min snart 7-åring bruker en spray-balsam fra Biosilk; silk therapy 17. Den fungerer på hennes hår i hvertfall. Jeg sprayer håret med denne hver gang jeg skal børste det. Den kjøpes på frisørsalonger og er litt dyr (i hvertfall i Norge), men jeg pleier å bestille den fra utlandet...........

Jeg kjenner også noen som har kjøpt en Tangle Teezer i England som de skryter uhemmet av:

Seniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    2,572

hvis det er på morgenen du sliter med å få børstet henne så bør du flette håret hennes før hun legger seg og la henne ligge med det på natta. da blir det ikke floker. og når du vasker håret hennes ha i balsam og ikke skyll ut alt.

sprayer med balsam er bra men spray først med vann så sprayer du med balsam der det er ille. hold i håret når du børster det.

børste for flokete hår er naturbørste, de er best.
    MCP

"The past cannot be changed,the future is still in your power."

Seniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    2,572

hvis det er på morgenen du sliter med å få børstet henne så bør du flette håret hennes før hun legger seg og la henne ligge med det på natta. da blir det ikke floker. og når du vasker håret hennes ha i balsam og ikke skyll ut alt.

sprayer med balsam er bra men spray først med vann så sprayer du med balsam der det er ille. hold i håret når du børster det.

MCP

"The past cannot be changed,the future is still in your power."

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

Denne her har jeg hørt gjør underverker på de med flokete hår, Den er visst utrolig god.
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

Sitat Opprinnelig postet av smbr Vis post
    Min snart 7-åring bruker en spray-balsam fra Biosilk; silk therapy 17. Den fungerer på hennes hår i hvertfall. Jeg sprayer håret med denne hver gang jeg skal børste det. Den kjøpes på frisørsalonger og er litt dyr (i hvertfall i Norge), men jeg pleier å bestille den fra utlandet...........
    Hvor bestiller du den sprayen?
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

Seniormedlem
    Sølva sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,140

Hvor får man kjøpt slike børster?

Veteranmedlem
    smbr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Meldinger
    3,208

Zemoc: Jeg har bestilt fra lookfantastic.com

Jeg ser at man kan kjøpe børsten på samme sted.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *isa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    121

Bruker bare voksen-shampo og balsam (fra Forever Living/ Aloe Vera).. og prøver å la det være igjen litt balsam når jeg skyller ut.
    Det er værst på morgenen, men nesten like ille på kvelden, spes hvis hun ikke har hatt flette eller hestehale i. Bruker alltid flette om natta, og bruker spray før hver børsting (som regel morgen og kveld), og holder et godt tak i håret når jeg børster det, så jeg ikke river av henne hodet

smbr: Hva koster den sprayen fra Biosilk? Godt mulig jeg prøver den ja Tusen takk for tipset!
    Sist endret av *isa; 11-02-2011 kl 23:36
    2005 & 2011

Tidl. bruker
    Gjest

For det første bruker vi alltid vanlig balsam som jeg også bruker (for voksne) og som skal skylles ut. For det andre, har barnet nesten aldri løst hår en hel dag og i alle fall ikke om hun skal ut og leike. Håret børstes morgen og kveld og settes i flette eller strikk om natta. Håret er nesten alltid satt opp hver dag, ellers blir det veldig tuggete.

Veteranmedlem
    smbr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Meldinger
    3,208

Sitat Opprinnelig postet av *isa Vis post
    smbr: Hva koster den sprayen fra Biosilk? Godt mulig jeg prøver den ja Tusen takk for tipset!
    Jeg mener den kostet ca 300 kr på den frisørsalongen vi bruker, men den kommer vel på under 200 inkludert porto på Lookfantastic.

Og i likhet med en som skrev et innlegg tidligere, så sprayer jeg håret hennes med litt vann før jeg sprayer med balsamen.

Snuppa mi har også som regel håret i en eller annen form for flette/oppsats, men hun sover stort sett med håret løst. Særlig underhåret bak i nakken har en tendenes til å bli flokete synes jeg.

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Tangle teezeren er virkelig god! Snuppa sverger til den, og vil ikke ha noe annen børste i håret sitt. BioSilk Silk Therapy har vi også brukt mye, men Redken All Soft serien er det beste. Bruker både shampo og balsamen på sommer halvåret, men Heavy Cream er egentlig det viktigste. Det er en kur, men kan brukes som en balsam (altså ikke la den være i håret i 5 min, men vaske den ut med en gang som vanlig balsam).

Her bruker barna de samme hårproduktene som meg. Snuppas flokeproblemer er heldigvis long gone
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Taina sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    2,259

Sitat Opprinnelig postet av McPhee Vis post

Jeg har et flokehode og skriver under på disse tipsene. Dvs. jeg skylder ut all balsamen og liker ikke spraybalsam. Men når håret flettes før legging holder det seg fint til neste vask. Vinn-vinn-situasjon for hun liker krøllene som kommer da.
    Du, lilla sparvöga, flyg över ängarna
    Dröm dina drömmar så länge du känner liv

Supermedlem
    Eplejenta sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Vindblåste vest
    Meldinger
    746

Signerer Suzy Q og anbefaler Redken all soft -produktene på det varmeste (handle på lookfantastic.com)
    La henne gjerne sove med kuren i håret om natten innimellom, og skyll ut på morgenen!

Seniormedlem

Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    2,281

Må bare abonnere litt - mange gode tips! Skal prøve å bestille en børste. Den eneste hun liker er en mamma har etter sin mamma, en god gammel børste med myk bust.
    05 og 08 11

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

Her sliter vi også med flokete hår. Gikk over til Neutral shampoo og balsam etter å ha lest en test av barneshampoo.
    Sist vi vasket fikk jeg ut endel floker når jeg tok shampooen i. Når vi børstet etterpå (med vanlig børste) var det fremdeles ganske vått, så jeg fikk holdt stramt innerst så jeg kunne børste ordentlig. Litt og litt som vi sier
    Det gikk kjempefint og beste og kjappeste opplevelsen på børsting.

Synes også at håret hennes ser renere ut etter shampoobyttet og det er lettere å børste igjen uten at det er masse floker. Hun går også sjeldent med løst hår. Helst flette.
    Split -07

Veteranmedlem
    smbr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Meldinger
    3,208

Litt på siden: Dere som lar barna sove med flette: er det ikke "klumpete" å ligge på?
    Og er det ikke godt for de å "slå håret ut" innimellom? Husker da jeg var mindre og hadde fletter, så kjentes det godt å ta de ut etter en hel dag. Selv om det ikke føltes stramt å gå med fletter, så merket man at man løsnet de, for å si det sånn.
    Men mannen glemmer ofte å ta ut flettene på datteren vår, og jeg merker jo at håret da er mindre flokete neste dag.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Jenta vår har så flokete hår!
      Av Humlesnurr i forum Helse og velvære
      Svar: 13
      Siste melding: 05-01-2009, 01:48
    2. Fødselsrapport (veldig langt om veldig lite)
      Av blomstermamma i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 35
      Siste melding: 17-11-2006, 12:30
    3. Her deres beste tips for flokete barnehår?
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 27
      Siste melding: 25-08-2006, 19:55
    4. Dagen(e) da Martin kom til verden.... Veldig, veldig langt.
      Av Skytte75 i forum Fødselshistorier
      Svar: 17
      Siste melding: 30-06-2005, 00:26

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine