+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: Mage

Mage

Hvordan er magene deres? Jeg synes min fortsatt er ganske stor.

Før jeg fødte kjøpte jeg meg en rockering som jeg tenkte å bruke etter fødsel, men hvor lenge må man vente med det?

2.  
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    beth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Meldinger
    2,583

Sv: Mage

Her har magen raskt gått tilbake, men så hadde jeg lagt på meg lite under svangerskapet. Har alltid brukt å ha kraftige etterrier, og er vant til at magen raskt er borte. Enda er den jo littegrann slappere enn før da, men det må jeg jo regne med en stund fremover antar jeg.

Vet ikke når man kan begynne å trene med rockering, jeg. Her i byen kan man få veiledning til trening av magemusklene av fysioterapeuter på sykehuset- har dere noe sånt tilbud så kan du jo få råd der. Ellers fikk vi utdelt en brosjyre på barsel ang trening av magen og sånt- men den har jeg ikke sett så mye på
    Bittelillebror ble født 09. februar

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

Jeg vet faktisk ikke. Vi kan vel trenge de skrå magemusklene med en gang men de rette skal man vente med til det har gått 6 uker tror jeg. Vi fikk også et sånt skriv men jeg husker ikke eksakt hva det stod der

Her er magen borte, jeg gikk opp 2 kg i svangerskapet og har til nå gått ned totalt 7 kg så jeg er slankere nå enn jeg var i utgangspunktet men magen er ganske slapp da
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

Min side: Sikring av barn i bil.

Uff, nå blir jeg jo redd magen min aldri blir borte siden deres har forsvunnet allerede. Jeg husker jo ikke fra sist når den forsvant.

Nå er det jo bare 6 dager siden jeg hadde keisersnitt, men jeg ser fortsatt ut som at jeg er gravid i uke 25-30...

Dette er første keisersnittet mitt. Tar det vanligvis lenger tid for magen å trekke seg sammen etter keisersnitt? Får jo ikke sovet på magen slik jeg har gjort de andre gangene for å få livmoren til å trekke seg sammen...

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

Ann-Christin: Det er jo veldig individuelt så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det enda Jeg er i hvert fall ingen målestokk i og med at jeg i begge mine svangerskap har gått opp veldig lite. Prinsessen veide jo mer enn det jeg hadde lagt på meg og da er det jo ikke så rart at magen har gått ned allerede
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

Min side: Sikring av barn i bil.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,487

Jeg har stor mage fra før, tror den er omtrent derden var før svangerskapet nå, 3 uker etter KS.
    Jeg synes forresten magen varstørre lenger nå etter KS enn etter vaginal fødsel.
    Stolt mamma til tre;
    Jente f '08, Gutt f/d '09 og Jente f '11

Supermedlem
    Therese78 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    1,099

Nå er det 13 dager siden jeg fødte med KS, og magen blir mindre for hver dag som går syntes jeg, men helt nede er den ikke. Med jentene gikk den ned veldig raskt, men da var jeg jo ikke så stor med de heller da..
    Therese78 med jentene Eline 21.06.99 (uke 29) , Thea 04.08.04(uke27) og lillegutt Jonas som ble født 10.02.11 (uke 39+0)

(Tøysejenta78 på sm)

Seniormedlem

Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,700

Tror den er tilbake til normalen, men litt slapp ja.... he he..skal bli fint å komme igang med trening igjen... Vekta er ikke gått ned like fort denne gangen, satser på at det i alle fall går nedover hele iden, selv om det tar litt tid..
    Klem fra Sofie og 0507: feb 11

Tidl. bruker
    Gjest

Alle kiloene fra svangerskapet er borte, og magen er ikke så verst til å være tøyd en smule for langt..
    Den er slapp, men ikke verre enn at hvis det hadde vært sommer, så hadde jeg gått i bikini. Satser på at det strammer seg mer etterhvert, det hadde vel vært smart å trene magen også..

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. rygg->mage eller mage->rygg først?
      Av (-: i forum November
      Svar: 10
      Siste melding: 02-03-2008, 16:18
    2. Mage-mot-mage soving - er dette farlig?
      Av MammaFryd i forum Søvn
      Svar: 6
      Siste melding: 23-11-2007, 14:14
    3. Flat mage/henge mage
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 1
      Siste melding: 05-04-2007, 10:52
    4. Svar: 30
      Siste melding: 04-12-2006, 08:55
    5. Svar: 0
      Siste melding: 30-11-2006, 22:10

Sosiale Bokmerker