Har dere hatt besøk av helsesøster/vært på helsestasjonen?
Vi hadde hyggelig besøk av helsesøster i går Jeg var veldig spent på vektøkningen til lillesøster, har ammet til den store gullmedaljen for hun vil ofte ha mat. Hadde så og si ikke noe besøk i begynnelsen for da barrikaderte vi oss inne på soverommet bare spiste og ammet omtrent. Lillesøster og jeg var litt uenige i hvordan det skulle gjøres i begynnelsen for hun har ikke hatt lyst til å gape skikkelig og jeg ble selvsagt sår da. Det ble mye prøving for å få henne til å koble seg skikkelig på melkekranene men endelig har vi fått skikkelig tak på det og jeg er ikke sår lenger
Den ene oldemoren her syntes jeg ammet veldig ofte og lurte på om vesla egentlig fikk nok mat. Jeg ser jo at hun har rundere kinn og hører at hun svelger når hun spiser så jeg har egentlig aldri vært i tvil. Vel veiingen i går viste at lille bolla har gått opp 305 gram i uken I følge ammebibelen så ligger normalen på et sted mellom 125 og 200 g i uken. Helsesøster mente dette var veldig bra. Denne gangen har vi ikke gitt smokk enda i det hele tatt, kun pupp og det ser ut til å fungere veldig bra her.
Sosiale Bokmerker