+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Lang latensfase/lang modningsfase

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    benja2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    2,301

    Lang latensfase/lang modningsfase

    Hei!
    Jeg er jordmorstudent på andre året og skal skrive min hovedoppgave om langvarig modningsfase. Det jeg i hovedsak skal skrive om er hvordan du opplevde denne fasen. Hvordan informasjon hadde du fått fra jordmor/lege og hvordan taklet du det mentalt? Tok det lang tid før du kom i gang med aktiv fødsel og hadde barnet ditt evt en feilinnstilling? Blir kjempeglad for alle innspill jeg får på dette innlegget

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

    Sv: Lang latensfase/lang modningsfase

    Hva menes med lang modningsfase? Er det noe man kan se på forhånd, eller når burde den informasjonen kommet? Jeg var i fødsel i over et døgn, teller det da (altså det tok mer enn et døgn fra innleggelse på sykehus med 3 cm åpning)? Lurer også på hva aktiv fødsel er... ? (Følte litt nå at jeg burde ha visst disse tingene, men...)
    Lykke kommer i mange størrelser!

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,495

    Re: Sv: Lang latensfase/lang modningsfase

    Jeg brukte 1,5 døgn fra vannavgang til 5 cm og hodet til vesla var feilinnstilt. Send meg gjerne en pm om du vil vite mer
    Stolt mamma til Alva, født 14. april 2008 og Vera, født 24. mars 2011

    "Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage