+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54

Diskusjon: Mai 2011

;) Mai 2011

Hei.

Ingen aktivitet her ser jeg, så jeg prøver meg på å dra igang barselklubben for mai 2011.

Jeg har en gutt født i november 2009, som er 18 måneder i dag, og så har jeg Lille Oops som er 11 dager gammel, hun ble født 6. mai.

Noen flere med ferske maibarn som vil være med og skravle?

2.  
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Xandra sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    1,801

Re: Mai 2011

Heisann

Veslevips: Grattis med 1 1/2 års dagen til Sprell! Nå har dere stor gutt i hus

Nå er vi vel hjemme etter å ha vært på 17.mai grilling. De to eldste har lagt seg og minsten ligger på pappas fang og får trøst. Han har litt knip i magen stakkars. Jeg synes det er så rart å tenke på at han er 15 dager alt. Vokst masse har han også, og er liksom ikke nyfødt lenger. Stor og hærlig gutt
    Lykkeliten mars 06
    Vesla
    juli 08
    KnirkeKnerten mai 11

Sv: Mai 2011

Takk for det Xandra! Stor gutt ja!

Jeg synes også Oops har blitt større, enda hun bare er 11 dager gammel. Hun har liksom fylt ut kroppen sin mer og er ikke så nyfødt som du sier. Skal prøve å få veid denne uken, er spent på oppgangen. Kan jo evt. ta det på torsdag, da skal Sprell på 18 mnd-kontroll.

Er allerede så utrolig lei av renselsen, og føler meg nesten mer mørbanket der nede nå enn rett etter fødselen. Har ganske vondt nederst i magen/ved eggstokkene også, støl liksom. Håper det snart bedrer seg...

I dag fikk vi avviklet vår første 17. mai som en familie på fire, og det var veldig koselig, selv om vi fløy rundt som hodeløse høner her i morges. Rundet av med krabbeskjell og første episode av Game of thrones nå i kveld. Oops sov på magen min gjennom hele episoden, det føles sååå godt å ha denne lille nye personen i livet mitt.

I morgen starter hverdagen; sambo begynner på jobb igjen og han leverer Sprell tidlig i barnehagen, så jeg må hente innen rimelig tid. Veldig spent på hvordan det går å være alene med mine to små, skjønne barn i noen timer! *amatør*

Tenkte å poste noen nye tråder med ting jeg lurer på, men nå knirker det i vogna, så det får bli litt senere når jeg får tid.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Xandra sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    1,801

Re: Sv: Mai 2011

Sitat Opprinnelig postet av Veslevips Vis post
    Er allerede så utrolig lei av renselsen, og føler meg nesten mer mørbanket der nede nå enn rett etter fødselen. Har ganske vondt nederst i magen/ved eggstokkene også, støl liksom. Håper det snart bedrer seg...
    Me tooOg når er det den 10 dagers blødningen skal avta? Jeg fikk attpåtil symptomer på UVI før helga, så har gumlet tranebærkapsler i noen dager nå. Det hjelper heldigvis!

Sitter med KnirkeKnerten på armen her nå. Han har vondt i lille magen sin stakkars Snart er det på tide med mat, og så håper jeg han vil sove litt, slik at jeg også får sovet. Vi trenger søvnen begge to.

Lykke til med første dag "alene" imorgen Veslevips! Det går nok kjempebra
    Lykkeliten mars 06
    Vesla
    juli 08
    KnirkeKnerten mai 11

Får aldri surret meg i seng jo!

Ja, håper det går bra i morgen. Synes lille storebroren har tatt overgangen så fint så langt og har ikke lyst til å kvele gleden hans ved å ikke klare å håndtere at begge gråter samtidig f.eks., eller at jeg må "skille" dem fordi han er voldsom. Huff, blir helt nervøs jo...

Husker jeg var helt sjokkert over renselsen sist - hvorfor hadde ingen informert meg om dette svineriet? Varte i over fire uker den gangen, og ser ikke ut til å bli noe bedre nå.

Har begynt å merke litt mageknip her også. Håper virkelig det bare er startvansker i systemet, denne gangen vil jeg ha en problemfri sovebaby. Men kjenner igjen det med søvnen, har ikke blitt bortskjemt med det i det siste nei. Hun sover som en engel hele ettermiddagen og kvelden, men fra midnatt til 0400 er det syv retters middag. Ikke for det, nå er klokka nesten ett og hun sover faktisk søtt. Så var det å få flyttet henne til soverommet uten å forstyrre da...

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    saki78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,840

Hei hei
    Saki78 her med Gard som blir 5 i slutten av mai, Brage som blir 3 i juli og lille Jarand som ble født 28.april (holder meg til maiklubben siden jeg hadde termin 10.mai ) Jeg er relativt heldig for jeg blør veldig lite når jeg har mensen og har blødd veldig lite under renselsen også. Var egentlig ferdig med det verste da jeg kom hjem fra KK (var der 4 dager), nå trenger jeg bare å bruke truseinnlegg (har veldig høyt blodplatetall så tror det gjør at jeg blør lite!)

Koser meg masse med Jarand, har egentlig lyst til å ha han på fanget/bære han/ han han i sengen hele tiden.. men vil ikke at han skal bli "bortskjemt" så prøver å legge han ned litt også passer på å legge han litt på magen også når han er våken. Han har allerede forkjærlighet for å ha hodet til en side, så er obs på å snu han mot lyset fra vinduet slik at han må snu hodet til den andre siden. Er også obs på at når jeg har han på skulderen så velger jeg den siden slik at når han snur seg til favoritt siden sin så ser han rett mot halsen min slik at han heller snur hodet andre veien.

Men lurer på en liten ting.. han er fortsatt litt gul på øynene og litt i huden.. hvor lenge sitter gulsot i?
    Gard 31.05.06 Brage 14.07.08 Jarand 28.04.11

Hei hei mai-mammaer

Lillesprell her. Har storesøster på snart 2 år (født juli 2009) og lille luringen min på 5 dager, født fredag 13.mai - føler meg som verdens heldigste

Veslevips, her er det også noen dager uten pappan tilstede. Han dro i går og kommer tilbake på fredagen. Til morran i dag skulle jeg levere i bhg og du/dere skulle sett Håret til alle kanter og et forsøk på å være en rolig og avbalansert tobarnsmor som skal fikse alt aleine for første gang!
    Vel, vi kom oss til barnehagen og storesøster syns det var så stas å vis frem babyen som BARE er HENNES Mamma kommer heldigvis i dag og skal bidra litt. Det blir en rolig innkjøring føra neste uke, da pappan reiser på mandag og blir borte til fredag

Når det gjelder etter fødsel "symptomer", så må jeg si det er forbausende lite denne gangen. Misforstå meg rett- renselse med både lukt, farge og alt som er ekkelt er tilstede...men, blør lite nå 5 dager etterpå (mot den største "mensen" i 2-3 uker sist). Ingen smerter i underetasjen (selv ikke dagen etter fødsel, så jeg slapp cowboygangen). "bommelom" dager etter fødsel, helt smertefritt. Med andre ord, fysisk er jeg helt på topp! Sålangt gjelder det det psykiske også og det er jeg så takknemlig for. Noen tårer kom etter levering i bhg i dag, men barseltårer er hjertlig velkommen her og skal få fritt utløp!

Hvordan går det med ammingen hos dere? Her er det masse melk og jeg lurer på om vesla får litt mye innimellom, for her gulpes det i store mengder. Men så lurer jeg på en ting! jeg er FRYKTELIG sår på brystvortene. Har små blødende sår på begge. Jeg kan amme forde sant? Jeg har sett i gulpet hennes at det noen ganger er noen litt mørkerøde bittesmå klumper der. Tenker det er fra sårene- gjør det noe?? Jeg har liiiiiiiiiite lyst å starte med pumping og flaskemating som følge av dette altså...

Når det gjelder gulsot, Saki, så mins jeg storesøster var gul lenge etter verdiene begynte å gå ned. Jeg mener å huske at legen fortsatt kunne se "spor" i øynene da jeg var hos han da hun var mellom 3-4 uker gammel. Dette er vel veldig individuelt fra barn til barn!

Nei, nå skal jeg drikke en kopp te og få meg et par timer på øyet før handlelilste må skrives og verdens nydeligste storesøster skal hentes i bhg. Beklager mine klisje-utrop, men jeg er så lykkelig og verden er et helt annerledes sted å være denne gangen ifht i juli 2009. Dermed må jeg bare rope det ut og nyte det for alt det er verdt

Hei dere

Spm: er dette en åpen eller lukket forumsside? (hilsen paranoide Evalita

Alt vell her forresten, lillgutt har lagt på seg (kontrollveide på hs i dag. Gått opp med 350 gram på en uke, ok det eller hva?) Amminga er en utfordring synes jeg. Kjedelig du har fått såre brystvorter Lillesprell! Høres ikke godt ut! Harf alt kjøpt en brystvortesalve som ligger på lur men har ikke hatt bruk for den ennå heldigvis. Holdt på å få skikkelig vondt på den ene siden for ei drøy uke siden, men det var tydeligvis noe med taket til lillegutt! Byttet stilling til "undearmen-tillingstilling" på det brystet og siden har det vært helt fint *puh*.

Klem til dere alle!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Dodi sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    332

Sitat Opprinnelig postet av Evalita Vis post
    Hei dere

Spm: er dette en åpen eller lukket forumsside? (hilsen paranoide Evalita

Hei alle sammen. Krissi fra SM her, nybakt 4 barnsmamma.
    Bare kjentfolk hittil. Dårlig aktivitet på NM i forhold til den gang jeg startet i 2003 forstår jeg.

Evalita: det er åpent forum ja.

Lillesprell: du kan godt fortsette amminga selv om du blør litt. Forhåpentligvis herdes brystvortene raskt hvis vesla har godt sugetak.
    Strever litt med mi glupske jente som er litt utålmodig. Hun glefser over det hun ser, og så må det gjerne justeres litt (til hennes store frustrasjon) for å få henne til å gape nok/få ordentlig tak. Men ellers så går amminga veldig bra.
    Hvis vesla di gulper mye kan det hende hun får for mye formelk. Har du prøvd å amme på samme bryst flere ganger etterhverandre før du bytter? Du kan lese om det her. Hjalp mye på nr 3 som var en storgulper i begynnelsen.

Her har jeg også ei lita snuppe som sover mye av formiddagen. Spent på hvor lenge det varer, for er ikke vant med noen sovebabyer akkurat.

Ellers ble vi ganske raskt innhentet av hverdagen. Levering av to hyperaktive gutter om morgenen er alltid like spennende. Heldigvis er personalet flinke til å se om jeg trenger litt hjelp.
    Nå er det middagslaging før roen brytes og resten av banden inntar huset.
    Ha en fin dag!
    Ha en fin dag! Hilsen Dodi og : 02.mai 2009 2005 og 2003

Krissi fra SM

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ke@ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Meldinger
    752

Sitat Opprinnelig postet av saki78 Vis post
    og lille Jarand som ble født 28.april (holder meg til maiklubben siden jeg hadde termin 10.mai )
    Jeg fødte 15.April, men det er jo helt dødt i Aprilklubben...
    2002, 2009, 2011.

Så hyggelig å se dere her inne.

Lillesprell: Jeg er så glad for å høre at du har det så bra nå! Er spent på å høre hvordan fødselen forløp, men skal ikke mase på deg om det altså.

Henting i barnehagen i dag gikk heldigvis ganske greit, med Oops i bæretøy og Sprell i vogn. Jeg fikk barselbesøk av en venninne rett etterpå, og hun hjalp meg når Sprell ble litt krevende samtidig som Oops ville ha mat. Han er sååå søt med Oops, i dag ville han kosee masse, både med panna (en greie han har hehe) og med kinnet. Er overrasket men kjempeglad over at det går så greit altså.

I morgen skal Sprell på 18-månederskontroll på helsestasjonen (sambo tar fri i morgen og drar med ham), og litt senere på dagen kommer helsesøster hjem til oss for barselsamtale. Kunne sikkert slått sammen de to, men er egentlig greit at de får hver sin kontroll med den oppmerksomheten de skal ha. Helsesøster skulle ta med seg vekten sa hun, er spent på hvor mye Oops veier nå etter snart to uker. Synes bleiestørrelse 1 begynner å bli knapp, så antar hun har gått opp en del. Tror vi må over på str. 2.

Ke@: Du må gjerne skravle med oss altså!

Jeg får si hei jeg også. Får ikke skrevet så mye, for lillesnuppa har grodd fast i puppen.....
    Sigurd f. 16.11.05
    Sunniva f. 20.04.08
    Siv f. 25.04.11

Dodi, jeg hadde samme utfordring med dette sist og da gjorde jeg nettopp det du skriver- ammet flere ganger på samme pupp. Det fungerete virkelig godt! Nå er det litt vanskelig for jeg har så ekstremt mye melk. Når vesla har tømt så mye hun klarer, så tar det noen minutter så kjenner jeg at den "fyller" seg opp igjen og 20 minutter senere så er den like stram som den som ikke har blitt tappet. Det er nok kun nå i begynnelsen altså!
    Har funnet en god løsning på dette med blod også. Masse Lanacare på ammeinnlegget forå lett kunne "pille" av skorper føe jge legger henne til. Blør fortsatt litt fra sårene, men det er lite så jeg i dag. Høres jo ekkelt ut, men vi har jo tross alt delt det meste i over 9 mnd
    Takk for svar

Veslevips, jeg skal skrive rapport men kommer til å legge den der vi får privat forum! jeg vil gjerne dele alt med dere, men ikke med hele verden! Alt er bare en eneste solskinnhistorie, tross slit før hun kom og jeg gleder meg sååååå til å fortelle dere!

Å guri jeg gleder meg til helga. Da skal jeg S-H-O-P-P-E til lille jenta og ja, litt til storesøster også. Jeg har blitt litt "tåpelig", men jeg har liiiiitt lyst til å ha noen likt til de skjønne jentene mine

Supermedlem
    Ke@ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Meldinger
    752

Sitat Opprinnelig postet av Veslevips Vis post
    Ke@: Du må gjerne skravle med oss altså!
    Tusen takk!
    2002, 2009, 2011.

Supermedlem
    Ke@ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Meldinger
    752

Sitat Opprinnelig postet av Lillesprell Vis post
    Jeg har blitt litt "tåpelig", men jeg har liiiiitt lyst til å ha noen likt til de skjønne jentene mine
    Det er da ikke tåpelig.
    2002, 2009, 2011.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    saki78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,840

Lillesprell: takk for at du sa fra at hun var litt gul en stund til, kjenner at jeg slapper litt mer av etter det
    Gard 31.05.06 Brage 14.07.08 Jarand 28.04.11

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bootzy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    211

Sitat Opprinnelig postet av saki78 Vis post
    Lillesprell: takk for at du sa fra at hun var litt gul en stund til, kjenner at jeg slapper litt mer av etter det
    Jeg har visst sneket meg inn her selv med Lillebror på innsiden på magen Men jeg er altså Bootzy, Har gutt juni-04, gutt juli-06, englegutt f/d juni-10 og venter nå gutt mai-11

Min nr 2 hadde litt gulsott, men ikke så høye verdier at han trengte lysbehandling. Men jeg ble litt nygjerrig nå, for jeg husker at han var lenge gul, spesielt i øynene. Og jeg ser på bilder når han var 1 mnd at han fremdeles var litt gul på det hvite i øynene, så det kan nok sitte i ganske lenge ja.
    Jesper født 27.06.04
    &
    Oliver født 25.07.06

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bootzy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    211

Moro at det gamle bildet av guttene mine kommer opp som avatar Tenk at de er snart 5 og 7
    Jesper født 27.06.04
    &
    Oliver født 25.07.06

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Dodi sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    332

Sitat Opprinnelig postet av Bootzy Vis post
    Moro at det gamle bildet av guttene mine kommer opp som avatar Tenk at de er snart 5 og 7
    Koselig bilde.
    Her er det nr 3 som pryder avataren fremdeles, har ikke helt ork til å få lagt inn bilder av snuppa nå.
    Ha en fin dag! Hilsen Dodi og : 02.mai 2009 2005 og 2003

Krissi fra SM

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Ny julekalender på NRK 2011
      Av Sukkerrose i forum Utenfor tema
      Svar: 1
      Siste melding: 11-03-2011, 20:25
    2. ~ Bruder i 2011 ~