+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Babyen snakker!

;) Babyen snakker!

Her er en link til forklaring av den lille babyens "ord", babyen sier nemlig fra hva den plages med, slik at vi lettere kan hjelpe den.

På youtube er det også flere videoer med eksempler på hvordan disse ordene kan høres ut, babyer er jo forskjellige, og har litt forskjellig "dialekt". Her er en slik video.

Nå har jeg sittet og hørt på disse lydene noen ganger, og er veldig spent på om jeg skjønner noe mer av hva frøkna egentlig vil når hun våkner neste gang.

Flere som har prøvd eller vil prøve?

2.  

Sv: Babyen snakker!

Skulle visst om det var "jeg vil ha pupp" hun sa. For det er det jeg tolker det til. Og det at hun febrilsk søker etter puppen når jeg prøver å bare bysse henne. Tror snuppa (og jeg) bruker puppen som en løsning på alle små og store plager. Hadde vært greit noen ganger å bregrense puppinga til når hun faktisk er sulten......
    Sigurd f. 16.11.05
    Sunniva f. 20.04.08
    Siv f. 25.04.11

Tror nok det er veldig begrenset hva de formidler i alle fall... Tror ikke det blir helt de store diskusjonene. Noe som er greit. Kjenner at min intelektuelle evne synker med økende mangel på søvn...
    Sigurd f. 16.11.05
    Sunniva f. 20.04.08
    Siv f. 25.04.11

Så dette på Oprah for ei stund siden, virka veldig bra den gangen! Men nå synes jeg at lillegutt bare sier "eh" uansett jeg.. og han kan vel ikke ville rapes SÅ ofte eller? Går forøvrig fra 0 -> 100 (les: masse volum og sinna skriking) på et nanosekund, så mulig jeg ikke klarer å registere hva han sier fort nok..

Fisk: Det er litt derfor jeg syntes dette er interessant, for med Sprell ble puppen brukt som svar på alt, og det var nok ikke alltid det var til hjelp.

Samme her Evalita, hører Eh mesteparten av tiden. Men med litt godvilje klarer jeg å høre når det er en nesten stum N foran. Eh-delen er også litt ulik ettersom det er mat eller rap hun vil ha. Owh og Heh har jeg ikke hørt noe til i det hele tatt, kanskje hun aldri har ubehag og bare sovner når hun er trøtt? Men altså; Eh, Neh og Eairh begynner jeg å få fatt i. Heldigvis lite av den siste, i hvert fall i dag. Tror faktisk jeg skal klare å tyde henne etterhvert, men har det problemet at hun oftest bare stønner, piper og grynter, det blir sjelden noe volum i det hele tatt, og uten lyd blir det jo ingen "ord" heller. Uansett artig!

Kanskje litt vell lettvint av meg å bare prøve puppen om han sier "eh" eller noe lignende, det kan jo like ofte være rap på vei eller noe annet han vil Morsomt at du synes du klarer å høre forskjell, at det faktisk er noe i dette! Tenk så deilig for babisene om vi hadde skjønt hva de sier! Det må jo være frustrerende om han sier "Har LUFT mamma!!! LUFT!" og så legger jeg bare til puppen..

Ja det er vel ikke bare lett å tolke småpiping eller knirking nei. Men om du venter, vil hun ikke si ifra tydeligere da tro? Her er det motsatt som sagt, vanskelig å tolke når det er full hals fra starten. Lille søtingen

Må tenke litt på dette ved neste "samtale" med mini

Hun i videoen forklarer jo hvorfor de lager en lyd for hver kroppsfunksjon, det er ikke sånn at de små skjønner selv hva de sier, men forklaringen hennes er jo veldig logisk. Sulten baby løfter tungen mot ganen i leting etter pupp, og dermed blir det automatisk en N-lyd først i skriket osv. Jeg synes det hjelper å høre mange eksempler på andre babyer som lager de enkelte lydene, for variasjonene er store. Det ligger flere videoer med eksempler på youtube.

Evalita: Jo, hun skriker da til slutt, men klarer å vise misnøye ganske lenge før det kommer så langt. Foreløpig er hun ikke så veldig bestemt når hun vil noe, men det endrer seg nok ganske snart.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Babyen snakker til deg.
      Av 88modell i forum Oktober
      Svar: 8
      Siste melding: 07-11-2010, 18:38
    2. Babyen snakker til deg.
      Av 88modell i forum Juni
      Svar: 11
      Siste melding: 03-11-2010, 11:22
    3. De snakker om meg..