+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: ...og så dette med når og hvor ofte pumpe seg for å "lagre" litt til senere bruk?

...og så dette med når og hvor ofte pumpe seg for å "lagre" litt til senere bruk?

Det kommer noen spm herfra altså

Det jeg lurer på er når og hvor ofte pumpe seg for å kunen lagre litt ekstra i frysen?

Sist gjorde jeg ikke dette, siden jeg ikke fikk dreisen på håndpumpa. Denne gangen føles det ut som om jeg har dobbelt så mye melk (slapper en smule mer av også..), jeg har fått en elektrisk pumpe som jeg har prøvekjørt og den er jo bare HELT fantastisk!

Er det sånn at når jeg ammer "tom" den ene puppen, så kan jeg tømme den andre og lagre den melken? Eller skal dette gjøre på noen annen måte? Jeg er IKKE redd for å øke melkemengden litt til, siden jeg denne gangen har ambisjoner om (..og hvis hun vil ha) å amme ihvertfall frem til hun er 1 år.

Føler meg grønn på mye altså, selv om dette er nr 2

2.  

Sv: ...og så dette med når og hvor ofte pumpe seg for å "lagre" litt til senere bruk?

jeg pumpet meg når jeg hadde tid og anledning jeg. feks når mini var fornøyd med 1 pupp så pumpet jeg den andre. Om det gikk lenge før han ville ha pumpet jeg også.Om han skulle bli akutt sulten og jeg nettopp hadde pumpet meg så hadde jeg uansett fersk melk tilgjengelig tilfelle krise.

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    6

Sv: ...og så dette med når og hvor ofte pumpe seg for å "lagre" litt til senere bruk?

Abonnerer her, lurer på det samme

Jeg pumper ganske sjelden jeg, og helst bare når jeg må (spreng pga baby som ikke vil ha akkurat da osv.). Fikk en drøy liter i løpet av de første dagene, da puppene gikk bananas, og har bare pumpet en gang etter det. Det er jo gjerne grenser for hvor stort lager man trenger.

Forrige gang skulle jeg være smart og pumpet i vei for å ha god produksjon og stort lager, men brant meg på overproduksjon. Sprell fikk alt for mye formelk og for lite fet ettermelk, og det ga mageknip fant jeg ut. :P Merket det på melka jeg hadde pumpet ut også, at han fikk vondt i magen av den når han fikk den senere.

Tenkte å kjøpe sånne oppsamlere denne gangen, det lekker jo gjerne litt fra den andre puppen mens man ammer, og det er en fin måte å lagre på, siden man bare kan helle den lille skvetten rett i en større oppsamlingskopp i fryseren.

For å svare på spørsmålet: Ja, du kan pumpe tom den puppen som er igjen etter amming (bedre det enn å bare ta av trykket), men jeg vil anbefale deg å ikke overdrive hyppigheten.

Takk for svar, jenter

Jeg har pumpet den ene puppen mens vesla spiste av den andre, en gang. Da tok det ca 15 min å få ut 110 ml. Så ville så klart hu lille ha litt mer og da la jeg henne til den puppen jeg hadde pumpet og lot henne ligge der å kose seg leeeeenge. Jeg synes melka jeg pumpet ut hadde en "mørkere" farge enn sist, med storesøster....kan det være at den har et bedre næringsinnhold enn sist?

Jeg kan ikke pumpe mye kjenner jeg. Får kjempe pupper og spreng med en gang og vesla klarer ikke spise alt det. Det blir nok heller til at jeg innimellom pumper den ene puppen tom og fryser ned, slik at pappan kan gi med flaske etterhvert.

Jeg pumpet aldri for å ha til senere med de to første. Først og fremst fordi jeg er tungpumpet. Er jeg heldig får jeg ut 50ml tilsammen. Og snuppa skulle ha pupp hele tiden, så jeg følte ikke jeg hadde tid eller ork til å pumpe. Så de fikk MME de få gangene jeg ikke var der og kunne gi pupp. Tilslutt tok ikke snuppa flaske lenger heller...
    Pumper pga melkespreng de første dagene tilbake på jobb.
    Sigurd f. 16.11.05
    Sunniva f. 20.04.08
    Siv f. 25.04.11

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Hvor ofte er det "normalt" at en baby kaster opp?
      Av Stinemor1 i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 12
      Siste melding: 24-03-2014, 23:19
    2. Hvor ofte bør jeg pumpe? Noen som har "fullpumpet"?
      Av Quito i forum Amming og flaske
      Svar: 9
      Siste melding: 10-06-2010, 11:00
    3. Svar: 11
      Siste melding: 02-01-2008, 21:26
    4. Hvor ofte kan man bruke "sykt barn" ?
      Av lex i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 3
      Siste melding: 25-10-2007, 06:50
    5. hvor ofte sier du"jeg er glad/elsker deg" til barnet ditt?
      Av Unregistered i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 66
      Siste melding: 18-12-2003, 15:15

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine