+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Diskusjon: Noen som har erfaring med Citroën C4 Grand Picasso eller Ford Galaxy?

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Noen som har erfaring med Citroën C4 Grand Picasso eller Ford Galaxy?

Noen som har erfaringer med disse to 7 seterne Er kanskje spesielt interessert i erfaringer med Grand Picasso siden den nok ikke er like populær som Ford Ser den er endel billigere enn Galaxy bl.a., men virker svært romslig inni. Vi kjører ikke spesielt mye bil, så vi er ikke interessert i å bruke mer penger enn nødvendig på det Erfaringer med barneseter inni er alltid velkommen info, selv om jeg vet at bilene har tre separate fullsetestørrelser i 2.rad. Da burde det ikke være stort problem med tre barneseter i bredden.

All erfaring er kjærkommen
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

2.  
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tigerjenta sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    1,207

Sv: Noen som har erfaring med Citroën C4 Grand Picasso eller Ford Galaxy?

3 barneseter i bredden, skal dere ha en til eller? ;-)

Og så til spørsmålet.
    Vi har akkurat kjøpt oss en 2007 mod Galaxy nå, og er storfornøyde! Nå skal det sies at vi er vant til gamle biler, men vi har da prøvd andre nyere biler også. Plassen til setene var hovedgrunnen til at vi valgte en Galaxy. Som du sier, 3 separate seter som kan reguleres (og fjernes) helt uavhengig av hverandre, synes vi er en kjempefordel. Vi har et multitec bakovervendt i midten og to beltestoler på hver side. Har lest flere steder at Galaxyen ikke kan ha barnesete med støtteben på sidene pga. oppbevaringsrom i gulvet. Så spurte selv Fordforhandleren om det, og han mente det falt på sin egen urimelighet. Ford kan ikek lage en familiebil som ikke kan ha barneseter på alle plasser i bilen. Men pga. kort støtteben og at det var mest praktisk ellers også, så endte vi med å sette det bakovervendte i midten.
    Ungene sitter høyt og fint, og trives kjempegodt i bilen.
    Vi voksne trives også godt. Bilen er utrolig god å kjøre. Kvikk og fin, og ligger godt på veien. Jeg er også veldig overrasket over hvor god oversikt jeg har og hvor "nett" bilen er til å være såpass stor. Rygging og parkering på trange plasser går faktisk mye bedre enn jeg så for meg.
    Liker også godt løsningen med nedfellbare seter i gulvet.
    Et annet pluss er at den bakre seteraden ikke står kloss oppi bakruta.
    Uten de bakre setene oppe er det GOD baasjeplass.

Det eneste jeg kanskje savner fra den forrige bilen vår (Chrysler Voyager) er at bakerste seterad kunne gjerne vært enda mer "ordentlig". Finner ikke helt det rette ordet nå midt på natta, men du skjønner sikkert hva jeg mener. På den annen side er vel det noe man må velge bort dersom man skal ha seter som kan felles ned i gulvet.
    Jeg synes dessuten at det fungerte mye bedre å komme til bakre seterad i Chrysleren enn i Galaxyen. I Chrysleren kunne ungene gå mellom setene, i galaxyen må man dra fram setet, og det kan være litt styrete når det står et bilsete i det.
    Men på den annen side så fungerer de tre setene i midtre rad så godt at vi sjelden bruker bakre seterad.

Ellers så går jeg ut i fra at dere skal kjøpe nyere enn 2005 model? Hvis ikke bør dere styre unna Galaxy. De eldre modellene hadde visst veldig mange feil.

Nå vet jeg ikke så mye om de Grand Picasso kontra Galaxy, men dersom Galaxyen er mer populær, så vil den jo også antageligvis holde seg bedre i pris og være letteren å få solgt senere.

Var visst det jeg hadde å bidra med sånn på tidlig lørdags morgenkvisten. Du får bare spørre dersom det er noe mer du lurer på. Jeg er ikke så ofte innom her nå for tiden, men skal prøve å titte innom når jeg er på nattevakt ;-)
    Tigerjenta, M 02, M 04 & Martinius 09.09.09

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

Vi har en galaxy 2005 modell og er superfornøyd I vår bil så har vi 7 separate seter, dvs de to bakerste setene kan ikke felles ned, men må tas ut og inn av bilen ved behov. Den er både fordeler og ulemeper med det. Fordelen er at de to bakerste da også er to skikkelige seter slik at det går an for en voksen å sitte godt der også, ulempen er at du må planlegge når du evt skal ha med noen ekstra om du ikke har de der hele tiden da. Vi kjører alltid med 6 seter i bilen, da kan noen være med hjem fra barnehagen eller skolen uten at det må planlegges først. Og det er god plass til bakovervendte stoler, barnevogn og det man måtte ha behov for. Angrer ikke på at vi kjøpte denne bilen når vi ble 5 stk i familien.

Veteranmedlem
    Plusle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Meldinger
    4,211

Tigerjenta: Man kan visst ha støtteben over disse lukene HVIS man har en forsterkning nede i de. Ellers er de for svake til å ta i mot trykket ved en eventuell kollisjon.
    Jeg forsøkte lenge å få info om dette både fra Ford Norge og lokal forhandler, uten at noen av de virket veldig oppdatert. Men siden det er spesifisert på seteprodusentenes sider at det ikke er anbefalt, så mente jeg at Ford burde kjenne til det. Fikk tilslutt mail fra Ford Norge at man kan bestille sånne forsterkninger, de koster rundt 300kr.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Annba sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    på høyden!
    Meldinger
    1,718

Har hatt citroën c4 grand picasso og kan ikke få fullskrytt den bilden nok.
    Eneste grunnen til at vi byttet var fordi jeg begynte på skole og vi har det litt trangere økonomisk, derfor solgte vi den og kjøpte en bruktbil isteden.
    M var like fornøyd som meg, men han sier at om han skulle kjøpt den igjen ville han hatt den med størst motor. Vår var litt "dau" (I hans øyne, jeg merket ikke stort til det).
    Vi hadde to bakovervendte seter og en beltestol på andre seterad uten problemer. HAUGEVIS av plass i bagasjen var det også.

Jeg skulle gjerne hatt den bilen igjen jeg, men nå har vi firehjulstrekk og jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å kjøpe bil uten 4wd igjen. (Bor litt kronglete til vinterstid).
    Citroën c4 grand picasso er MYE bil for pengene, sammenlignet med konkurrentene i samme klasse.
    Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
    bitttittpassesegboAnnba er endelig Mrs. T
    flyttelittpå denne bortover h

Æresmedlem
    Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,659

Sitat Opprinnelig postet av Plusle Vis post
    Tigerjenta: Man kan visst ha støtteben over disse lukene HVIS man har en forsterkning nede i de. Ellers er de for svake til å ta i mot trykket ved en eventuell kollisjon.
    Jeg forsøkte lenge å få info om dette både fra Ford Norge og lokal forhandler, uten at noen av de virket veldig oppdatert. Men siden det er spesifisert på seteprodusentenes sider at det ikke er anbefalt, så mente jeg at Ford burde kjenne til det. Fikk tilslutt mail fra Ford Norge at man kan bestille sånne forsterkninger, de koster rundt 300kr.
    Vi har allerede de forsterkningene, de fulgte med bilen da vi kjøpte den.

For ordens skyld har jeg S-max da, ikke Galaxy.
    emin og ungene Storesøster nov-2001 Lillebror juli-2007 Minstemor april-2010

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Hjertelig takk for alle erfaringer Veldig spennende å lese! Tar gjerne imot flere også altså
    Sist endret av Suzie Q; 06-11-2011 kl 17:15
    Klem fra Suzie Q

VIP-Medlem
    Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Nå er vi i bilprøvemodus, så lurer på om noen flere har erfaringer med Grand Picasso? Det er den vi sikler mest på nå, men skal teste ut Verso og Peugeot 5008 også. Prøvekjørte C4 GP i forrige uke, og likte den veldig godt. Ble overrasket over hvor god plass det var i 3.rad - går helt fint for voksne å sitte der Legger man ned midterste sete i rad 2 så har man plutselig loungeplass fra 3.rad

Vi prøvde med manuell gir, men hvordan er EMG'en? Leser det tar en mnd å venne seg til den girkassen, men at den alltid vil være litt treg til å reagere i f.eks. rundkjøringer. Er veldig usikre på om vi vil ha EMG... Erfaringer tas imot med takk
    Klem fra Suzie Q

VIP-Medlem
    Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

*dytter*
    Klem fra Suzie Q

Medlem

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    På vestlandet
    Meldinger
    181

Vi har 3 barneseter og grand c4 picasso. Veeeldig fornøyd, både voksne og unger Bruker sjelden de to bakerste setene, de er bare reserve for vår del. Men det funker for voksne å sitte bak ved behov, selv om det er litt trangt. Har ikke hatt andre 7 setere, så har ikke noe å sammenligne med, men syns vi har fått mye bil for pengene og har lite å klage over.
    Mamma til Storesnuppa 04, Lillesnuppa 06 og Lilleprinsen 11

VIP-Medlem
    Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Tusen takk for svar, Idieh Har dere manuell girkasse eller EMG? Føles den stor å kjøre og hvordan er den å parkere? Har en lite stasjonsvogn nå, så regner med at det blir noe annerledes...
    Klem fra Suzie Q

Medlem

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    På vestlandet
    Meldinger
    181

Sitat Opprinnelig postet av Suzie Q Vis post
    Tusen takk for svar, Idieh Har dere manuell girkasse eller EMG? Føles den stor å kjøre og hvordan er den å parkere? Har en lite stasjonsvogn nå, så regner med at det blir noe annerledes...
    Har EMG, første bil med automat og er veldig positivt overrasket. Hadde stasjonsvogn (litt stor) før og denne er mere oversiktelig å kjøre. Vi har ryggesensor så ryggeeparkering er i hvertfall enkelt, men alltid litt uvant med en større bil den første tiden. Syns det var litt rart med automat ved rygging i begynnelsen, sikkert vant med å "slure på clutchen" men det har gått seg til. Har hørt/lest om andre som syns den er litt treig hvis de skal smette inn i en luke etc, men det oppleves ikke som noe problem for oss i hvertfall.
    Mamma til Storesnuppa 04, Lillesnuppa 06 og Lilleprinsen 11

VIP-Medlem
    Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Tusen takk igjen for utfyllende svar, Idieh Ja, har også lest det du skriver om EMG og treghet. Vi må nok prøve med EMG før vi velger endelig tror jeg. Hehe, ja, vant til å slure på clutchen ved rygging ja
    Klem fra Suzie Q

Tidl. bruker
    Gjest

Har dere prøvekjørt Peugeot 5008 nå?

Vi prøvde den for en liten stund siden, og synes C4 og Galaxy var myyye bedre. Mer plass i baksetet, bedre 6. og 7. seter, og ikke så "plastikk-følelse" som Peugeoten.

VIP-Medlem
    Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Hei, Femkløver Nei, vi har ikke fått gjort det ennå, men skal! Jeg liker ikke dash'en på Peugeoten heller, men vi får nå se. Har faktisk hørt flere si at den ikke er så god å kjøre. Synes jeg leser overalt at C4 eiere er utrolig fornøyde og bilen har god kjørekomfort, samtidig som tester sier at bilen er for spesielt interesserte Synes det er rart at den ikke er mer poppis, da det egentlig virker som om den er i toppsjiktet av de flerbruksbilene. Gjør ikke oss noe altså, vi velger gjerne utradisjonelt. Det teller mye at C4 eiere er så fornøyde
    Klem fra Suzie Q

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Connecta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,509

Vi har ikke kommet lenger enn til å prøvekjøre C4 Grand Picasso, og jeg elsket den. Jeg har kjørt litt med vanlig automatgir før, og syns denne EMG-versjonen av automat var helt super. Ikke vanskelig å venne seg til mener jeg. Den dagen vi testet bilen var det det verste uværet på flere år her, så jeg fikk testet både bakkeklaring, fremkommelighet og sikt, og det funket som bare det. Jeg elsket bilen jeg, men mannen min mener vi skal ha 4wd og det er visst slikt at han ikke kan la kjerringa vinne på det feltet...
    Mamma til tre herlige unger,

Storebror april 02, lillesøster juni 05, bittelillesøster mai 12.

VIP-Medlem
    Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Re: Sv: Noen som har erfaring med Citroën C4 Grand Picasso eller Ford Galaxy?

Sitat Opprinnelig postet av Femkløver Vis post
    Har dere prøvekjørt Peugeot 5008 nå?

Vi prøvde den for en liten stund siden, og synes C4 og Galaxy var myyye bedre. Mer plass i baksetet, bedre 6. og 7. seter, og ikke så "plastikk-følelse" som Peugeoten.
    Nå har vi testet 5008 også Og slik vi så var den da ganske så lik C4?!?! Mannen eeelsket dash'en - myyye bedre enn C4 synes han (han likte ikke den sentrerte varianten den har). Han synes også det var mindre plastikkfølelse enn i C4 Jeg merket ikke noe forskjell i forhold til plass i 3. seterad. Setene er jo kliss like som C4? Er de ikke?!

Nå kjørte vi en bil med EMG og det gikk overraskende bra - etter jeg skjønte at venstrebenet ikke skulle på bremsen vel og merke Jeg likte kjøreopplevelsen veldig godt! Desverre var jeg ikke i form da vi kjørte C4, så den fikk ikke jeg testet (kun som passasjer). Men mannen hevdet at selve kjøreopplevelsen er ganske så lik. 5008 var pimpet - det var ikke C4'n vi kjørte, og det er litt dumt - litt feige lag da vil jeg tro Men mannen la sin elsk på 5008. Jeg har ikke sett bilen hos forhandler i fullt 'flomlys' og det må jeg. Må utforske

Toyota Verso var en nedtur. Ikke poeng å kjøpe den som 7 seter, for de setene kan nok kun brukes av barn under tenåringsalder.
    Klem fra Suzie Q

Me kjører Picasso og er veldig fornøgde. Veldig god plass til tre barn, masse bagasjeplass og veldig god bil å køyra. Me har manuell giring, men har prøvd EMG-giring også. EMG er eg ikkje blitt venn med, synes den er treg og lite kontant. Men har ikkje prøvd det over lang tid, og som du seier er det kanskje noko ein blir vane med. Eg ville likevel valgt den manuelle dersom eg skulle velga på nytt (og litt større motor kanskje...sjølv om den eg har fungerer heilt fint til kvardags)

Anbefaler bilen på det sterkaste!!
    Mamma til
    storesyster aug 2000
    mellomsyster april 2004
    og vetlajenta fødd 17 mars 2009

VIP-Medlem
    Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Takk, Idunn Vi så på C4 igjen i går, og nå likte mannen den bedre, men han holder nok en knapp på 5008 allikevel Jeg må se nærmere på 5008 også som sagt, og evt godkjenne selger Vet dere - jeg gidder ikke kjøpe av en sleskete bilselger altså! Mannen bryr seg ikke så mye, men vet dere, vi skal da ha med den forhandleren å gjøre fremover og da orker jeg ikke tanken på å forholde meg til sted som har medarbeidere som lyver og er sånn supersleske selgere Traff på en hos en Ford forhandler i går Nei takk! Da var det særs så hyggelig å titte innom Citroen forhandleren med en flott gjeng med hyggelig, serviceinnstilte og trivlige selgere etterpå
    Klem fra Suzie Q

Sitat Opprinnelig postet av Connecta Vis post
    Jeg elsket bilen jeg, men mannen min mener vi skal ha 4wd og det er visst slikt at han ikke kan la kjerringa vinne på det feltet...
    Har dere sett på VW Sharan? Den er like stor som de andre bilene dere diskuterer, og kan leveres med 4x4. Vi har akkurat bestilt denne, og gleder oss stort til vi får den (bare så veldig synd at det ikke blir før i uke 19 )

Stor (07/02)
    Mindre (07/04)

Minst (06/08)

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. VW Sharan eller Ford Galaxy
      Av Celinemor i forum Utenfor tema
      Svar: 6
      Siste melding: 10-08-2010, 11:21
    2. Citroen Xsara (Picasso) - noen med erfaringer?
      Av Lita84 i forum Familieliv
      Svar: 0
      Siste melding: 11-05-2010, 19:40
    3. forankringsselar i C4 Grand Picasso
      Av Idunn i forum Bilsikring
      Svar: 0
      Siste melding: 15-03-2010, 19:56
    4. Ford Galaxy eller Ford S-max eller....????
      Av LadyGaGa i forum Utenfor tema
      Svar: 13
      Siste melding: 31-10-2009, 20:52
    5. Citroen C4 Picasso -08??
      Av snuppeline i forum Bilsikring
      Svar: 2
      Siste melding: 07-03-2008, 12:26

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner