+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Tette tårekanaler

Tette tårekanaler

Lillebror har helt siden han ble født rent i øynene og de har vært gult puss innerst i kroken.
    På helsestasjonen sa de han hadde tette tårekanaler og at jeg bare skulle fortsette og vaske øynene enten med saltvann (sånne pipetter) eller lunket vann.
    Noen andre som har barn med dette?
    Jeg prøver også å massere tåresekken, men det er jo lettere sagt enn gjort - noen som har et godt tips?

2.  
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7

Sv: Tette tårekanaler

Lillegutt hadde også puss fra øynene første halvannen uken. Jeg dryppet først morsmelk i øynene, og så brukte vi saltvannspipetter et par dager. Nå er det borte... Høres bedre ut med saltvann enn bare vanlig lunkent vann... ;-)
    Lillemann født 21. mai 2011

Vi sliter med det samme, jeg drypper litt morsmelk i øyet og maserte tårekanalen og så forsvant det ett par dager for så å komme tilbake igjen. Jeg har ikke prøvd saltvannspipetter men ble tipset om det tidligere idag så det skal prøves når hun våkner for siste stellet
    Våre små prøverørsmirakler

Englejente f/d i uke 28
    Prinsen født 08

Leste en plass at en ikke skulle dryppe morsmelk for det var så søtt og ga enda større grobunn for bakterier, så jeg sluttet med det.
    (Ikke at jeg var så flink til å treffe heller, hehe, stakkars Lillebror hadde jo både pannen og nesen full av melkedråper )

I dag har han faktisk ikke rent noenting, puh, så kanskje det allerede har åpnet seg? *krysser fingrene for at det ikke kommer tilbake*

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    saki78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,840

Har også fått råd om å holde meg unna morsmelk i øyet for det gir grobunn for bakteriene.. jeg bruker sånne små gassbidfirkanter og tar sterilt saltvann på og tørker fra øyekroken (innerst mot nesen) og utover. Masserer litt når det er som verst. Alle mine tre har hatt det og de to eldste gikk det kjapt over med (husker ikke om de var noen mnd da alt var helt fint)
    Gard 31.05.06 Brage 14.07.08 Jarand 28.04.11

Re: Sv: Tette tårekanaler

Jeg renser øyet med sterilisert vann og masserer øyekroken.

Men hvorfor kaller de det tette tårekanaler? Her renner det som bare det innimellom.

Hadde samme greia med mine to eldste, men da fikk vi salve som skulle dryppes på øyet. Da ble det bra i løpet av 1-2 dager. Nå fikk jeg beskjed om at dette ikke blir behandlet på noe måte, men at det skulle gå over av seg selv.
    - Customized -

2005 - 2007 - 2011

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Tette tårekanaler
      Av Puspersille i forum September
      Svar: 13
      Siste melding: 08-10-2009, 11:04
    2. Tette tårekanaler?
      Av Gulrotklara i forum Juni
      Svar: 19