Hei!
Dette er kanskje helt feil av meg å sitte å bekymre meg over så tidlig, føler meg fæl som gjør det, men jeg klarer ikke la være.
Jenta mi var 4400 gram og 54 cm da hun kom til verden. Altså en stor baby. Hun har vokst godt og når hun var 8 mnd var hun 74 cm og 9,3 kg. Hun er større en stort sett alle babyer jeg vet om, vet vel av noen guttebabyer som er større da. Får bestandig høre at vi har en STOR baby, at hun ser stor ut, ser gamlere ut osv.
Da vi var på kontroll sa helsesøstra at vi måtte være obs på at folk kunne tro hun er sein i utviklinga, fordi hun ser gamlere ut enn hun er. Hun mente vi måtte begynne å si i fra om hvor gamel hun faktisk er på en måte. (Hun krabber i full fart, setter seg opp selv, har begynt å reise seg, veldig flink med hendene, god konsentrasjon, sier mamama og papapa pluss annen småbabbling, viser også tegn til å begynne å klappe.) Det stakk litt i meg da hun sa dette, jeg ble på en måte litt såret tror jeg. Så ble jeg veldig bekymret.
Har vi en kjempebaby?! Kommer hun altid til å være stor? Vil hun bli missforstått av folk hun møter fordi hun er stor? Så er jeg allerede nå (helt utrolig, men sant, sikkert fordi jeg selv altid har gjort det) bekymret for at hun skal slite med selvbildet.
Hva tenker dere om alt dette?
Sosiale Bokmerker