+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: 3. fødsel

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

3. fødsel

Jah, belive it or not, så er.min tredje fødsel rett rundt hjørne... jeg gruer meg noe helt vanvittig...

Men jeg lurer på... dere med erfaring med tre eller flere fødsler, om jeg kan forvente meg å få ganske lik de to forrige, siden de var så like... eller kan jeg virkelig få noe Helt annerledes nå?

Av likhetstrekk hadde de to forrige blandt annet, mye maserier før fødsel, begge fødselen starter på natta, begge starter med sinnsykt tette rier og veldig intense fra første ri... er nesten så det er like smertefullt hele veien faktisk... så ikke mye forvarsel før jeg står midt oppi det. Begge fødselene måtte jordmor ta vannet..

Brukte 11 timer første
    4-5 timer på andre..

2.  
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Barn av regnbuen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    63

Sv: 3. fødsel

Du kan få noe helt annet, noe fantastisk!!!

Mine to første var kjennetegnet av rier non stop, forferdelige rier som gjorde meg redd og uten pauser. Første fødsel hadde jeg epidural. og jeg tror den endte med å hemme riene så jeg måtte ha drypp. Og det endte med vakuumforløsning etter 17 timer, ungen stanget og satt skjevt og det ville endt i hastesnitt om hun ikke kom ut da for jeg var så sliten. Jeg mistet også mye blod og revnet mye. Med nr 2 var fødselen greiere, men fortsatt disse ekle riene uten pauser, fødselen tok 5 timer.

Alle gode ting er tre. En nydelig fødsel med korte rier som jeg hadde pause mellom, korte men effektive. Jeg ble ikke redd fordi jeg fikk hente meg inn mellom riene. Jeg satt en stund i badekar, kom så opp i seng, fødselen gikk raskt. 3 timer og 40 min etter første tegn var hun ute. Rene drømmefødselen, og jeg håper på en lik fødsel nå, med nr 4. Nr 3 ga meg troen på at fødsler faktisk kan være magiske og gode, og jeg er ikke bekymret eller redd denne gangen.

4 jenter -05-07-10-12

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

Jeg har født før og etter termin annenhver gang, så der kan jeg ikke hjelpe.

Tredje fødsel gikk dog fortere enn alle de andre fødslene, startet med vannavgang (noe de andre ikke gjorde), kom noe før og var den minste babyen.

Lykke til!!
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

Jeg hører gjerne fra flere jeg altså

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

Min tredje fødsel var i grunnen den verste Den gikk mye fortere når den først kom igang, noe som gjorde at den også var vondere. Men nå klarte ikke jeg å bruke noe smertestillende heller denne gang da, så det hadde nok noe å si I tillegg var pressriene svakere.

På andre siden var jeg i mye bedre form etter tredje enn andre fødsel - nettopp pga varigheten Jeg blødde mindre og livmora trakk seg fortere sammen.
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    E-78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,433

Første fødsel varte i ca 12 timer. Nr 2 varte vel i 4 timer og nr 3 i 3.
    Fødsel nr 1 var helt jæ&%# og jeg fikk epidural som ikke funka. Prøvde også lystgass uten at det funka. Med nr 2 kom vi opp med 8 cm åpning og jeg fikk akupunktur. Mistet masse blod og morkaken satt bom fast. Nr 3 fikk jeg ingen bedøvelse med og kom opp på sykehuset med 8 cm her og. Denne fødselen er den eneste jeg har klart å puste meg gjennom riene på. De 2 første var det masse hyl og skrik
    f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

Jeg har hatt 4 ulike fødsler.

Nummer 3 var den letteste. Ble indusert kl 10, 9 dager over termin. Riene startet med en gang (men jeg trodde det var kynnere for de var ikke spesielt vonde). Fikk reise hjem igjen. Lå på sofaen og chattet på msn mens jeg spiste mat, godteri og drakk kaffe med mannen Dro inn på føden for det jeg trodde var en sjekk kl. 15 og 15.55 var gullegutten ute. Fantastisk opplevelse!
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

VIP-Medlem
    Pearly sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kristiansund
    Meldinger
    6,679

Min første fødsel var litt dramatisk, lå i noen timer med rier og en liten stund der jeg ikke fikk presse og i en time der jeg pressa mens gutten bare stanget og lå litt skeivt. Ble til slutt tatt med vakum og ut kom han heldigvis, 12 timer etter vannet gikk. Ikke 12 timer med vondt altså, men klarte meg fint med bare lystgass. Jormor spurte om jeg ville ha epidural ett par ganger men det blånekta jeg på.

Med minstemann gikk vannet aldri, ingen regelmessige rier eller noe....eneste at jeg følte med litt rar og annerledes så vi dro for en sjekk tidlig på morgen for jeg fikk ikke sove pga av maserier da som hadde hatt sin effekt. Var på føden 05.00 med 3 cm åpning, jeg ville hjem men hun mente vi måtte holde oss der. Fortsatt ingen rier eller noe så vi ble der til jeg fikk rier å dem kom for fult da jeg hadde vært i badekar i 1 time å da tok det bare en time til lillegutt var ute. To helt forskjellige fødsler og den siste ble jo en styrtfødsel og for min del gikk det nesten for fort da det skjedde noe.

Nå kommer nr tre snart å jeg håper det ikke går alt for fort, spent på hvordan det blir ja.....håper du får en flott fødselsopplevelse også

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kreps-77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    2,660

3 ulike fødsler her. Eneste som var likt var at alle var raske.

1.: 5 timer fra første ri.
    2.: 9 timer fra første ri.
    3.: litt under 5 timer fra første ri. (Styrtfødsel)

Lykke til!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Vakuum/tang første fødsel - hvordan var neste fødsel?
      Av Puspersille i forum Spørsmål fra SnartMammaer
      Svar: 38
      Siste melding: 08-02-2008, 01:16
    2. Ny fødsel - etter stort blodtap ved forrige fødsel
      Av Kathinka i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 8
      Siste melding: 07-11-2005, 11:47
    3. Prematur fødsel = rask fødsel???
      Av silva i forum Premature barn
      Svar: 10
      Siste melding: 05-09-2005, 12:51
    4. Var fødsel nr.2 bedre eller hardere enn fødsel nr.1?
      Av Maika i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 29
      Siste melding: 13-07-2005, 14:49
    5. Svar: 3
      Siste melding: 22-02-2005, 11:45

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine