Gutten min blir 4 mnd. om 2 uker. Hvor mye søvn skal han ha da, og hvor lenge bør han sove? Jeg sliter ofte med å få han til å sove på dagen. Han kan sovne, men sover da i korte perioder, og er veldig urolig. Når han sover slik får han ikke egentlig den søvnen han trenger føler jeg, fordi han er mye sur og grinete, og til tider bikker det helt over og han blir hysterisk og nekter smokk. Ingenting hjelper for å få han til å sove heller da. Etter mange timer kan han slokna, da gjerne fra 15-17 tiden, men da sover han leeeenge, gjerne til 22 tiden faktisk, men synes han bør få sove når han endelig sovner. Jeg liker ikke å vekke han heller, men noen ganger må jeg det. Vet at hvis jeg vekker han tidligere vil han sove igjen kort tid etter allikevel, så da kan han jo egentlig bare sove, men lurer på om den lange soverunden ødelegger nattsøvnen. Han sovner stort sett med en gang av seg selv uten problem på kvelden, og sover en god stund, selv om han har sovet lenge på ettermiddagen og, men da han våkner for mat sånn ved 4 tiden nekter han å sove igjen. Jeg tror det kan være pga. at det er lyst (bor i Finnmark, begynner å bli lyst tidlig nå), men er redd for at det er pga. ettermiddag/kvelds sovingen også. Noen råd??? Har ikke så lyst til å stå opp 4 hver dag.
Sosiale Bokmerker