+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Ansiktet ned mot madrassen.

Juniormedlem
    Rykte
    MammaSkywalker sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    5

Ansiktet ned mot madrassen.

Gutten min på et halvt år har begynt å plante ansiktet ned i sengen når han skal sove/sover. Hjelp! Dette kan da ikke være bra!

Når jeg legger ham (likt ved både dupp og legging for natta) så har vi det gående i minst. 10 min. med at han snur seg på magen og jeg må snu han over på rygg igjen. Han kommer seg ikke tilbake selv og klager etter kort tid på magen eller så planter han ansiktet ned i madrassen. Han planter hode ned i madrassen så godt han kan når han ligger på siden også og det er på siden han pleier å ligge for å sove. Så nå må jeg snu hode også. Han blir tydelig irretert over at han ikke får ligge med ansiktet ned i madrassen, men han kan jo ikke få ligge slik. Har prøvd det selv og man puster ikke godt.
    Jeg prøver å legge kosekluten over ansiktet eller godt på ene siden, i håp om at noe varmt/kosete på kinnet/over ansiktet vil hjelpe, men nei, det fungerer ikke. Han bare drar den ned.

Til å begynne med var dette kun et problem ved legging, men nå våkner jeg av at jeg hører han kaver litt og da ligger han med hode ned. Han legger seg også slik når jeg legger ham etter amming på natten. Noe som resulterer i at han våkner mer når jeg konstant må "rette" på han.

Eneste jeg vet om som jeg tror kan være betryggende må være å anskaffe en pustealarm og bruke den. Så jeg har nå i nattetimene send e-post om en BabySense 2 monitor fra finn (en ubrukt en).Men dette løser jo ikke problemet.
    Jeg skal kjøpe en sovepose i morgen, i håp om at det kan hjelpe, men jeg har lite tro på dette, han snur seg så veldig lett.

Er altså så redd nå at jeg får ikke sove!

Har noen råd og erfaringer på området?
    (Dere trenger ikke fortelle meg hvor farlig dette er! Jeg er redd nok!)

2.  
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    VeroTrollet sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    3,835

Sv: Ansiktet ned mot madrassen.

Har du prøvd å legge han i pose? Da er det ikke så lett for ham å snu seg.
    Her hjalp det vedig godt.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Å fryse madrassen
      Av Ewi i forum Klær og utstyr
      Svar: 5
      Siste melding: 05-01-2009, 11:33
    2. Bæsj på madrassen
      Av Fjordalv i forum Januar
      Svar: 2
      Siste melding: 06-06-2007, 10:15