Isåfall: På hvilken måte?
Isåfall: På hvilken måte?
Klem fra Fortuna
og 2004
født 05.03.2011
Nei, ikke her iallfall. Fødte min 3. forrige uke, og det gikk enda raskere enn nr 2. Jeg har hatt tre veldig spesielle fødsler:
- nr 1: lang og tung, ca. Et døgn fra første rie, ca 12 timer fra 4 cm. Lang og grusom utdrivingstid. Men denne banet visst veien for de neste to...
- nr 2: våknet av vannavgang kl 06, og kl 07 (en time etter!) var gutten født hjemme på sofaen med far som jordmor.
- nr 3: våknet av vannavgang kl 05.15, fikk første ri 05.40, kl 06.10 var jenta født på badegulvet med far som jordmor.
Ble lurt et par ganger i dagene før fødselen, men det skjedde også med andremann.
: 2007
2009- født hjemme
: 2012- født hjemme
JA!!
For det første var han annet kjønn enn de to andre da Det gjør ham forsåvidt ikke til en luring, men JEG ble veldig overrasket.
Ellers fikk jeg de to første før termin(hhv 1 uke og 2 uker), mens nr 3 kom ei uke OVER termin
De to første fødslene startet med vannavgang, mens nr 3 med rier.
Det er de to tingene som mest gjorde at han ble en luring for meg, jeg var veeeldig forberedt på at fødselen skulle starte med vannavgang en stund før termin - siden det hadde vært sånn de to første gangene.
I tillegg hadde jeg veldig mye maserier de 4-6 siste ukene før fødsel med tredjemann, det hadde jeg ikke med de andre.
T mar-09
R jan-06
O okt-03
For verden er dere tre i mengden
For meg er dere alt
Nei, det var hun ikke.
2002, 2009, 2011.
Nei det var han ikke.
Lykkelige Guttem@mm@ med
02 04 07 11
Tja, han kom 4 dager før termin med vannavgang. Fødselen tok 14 timer fra første rie.
De 2 første begynte med rier og var ute 7 og 9 timer etter. De også rett før termin.
Stolt mamma til Mikkel april 06, Kian juli 08 og Eliah september 11
Nei, ingen luring her.
Nå var min tredje fødsel igangsatt tre uker før terminen (de to andre kom ca 2 og 1 uke før terminen), men fødselen gikk veldig fint til tross for at den var igangsatt, og fra den var "igang" fulgte den boka etter hva jeg forventa av fremdrift osv. Størrelsen var også som forventa ifht når tredje barnet ble født ifht terminen, oppførte seg også som sine søsken etter å ha blitt født. Vannet gikk heller ikke av seg selv (vannet ble tatt mot slutten på første, andre kom ut i vannposen og tredje tok de vannet på meg da jeg var godt igang.)
Nei, kan ikke si det. Fødselen var rask og grei, og ikke noe spesielt å påpeke
Mars 01, Jan 05 & Mars 12
Jeg vil heller bli mislikt for den jeg er, enn likt for den jeg ikke er.
Sosiale Bokmerker