Minste jenta mi har slitt med øre-nese-hals problemer siden hun var 7 mnd. Vi var på kontroll hos poliklinikk på sykehuset før jul, da hadde hun både forstørret mandler og mye trykk i ørene. Hun er syk snart annehver uke, men de vil likevel ikke operere henne ennå siden hun er så liten (9,5 kg). De ville ha ny kontroll om 3 mnd (som er i slutten av februar). At de ikke vil ta mandlene er jo greit så tidlig, men hadde håpt på dren, det hjalp mye med storesøster (gutta måtte gå hele runden med polypper, mandler og dren, men de var større ved samme alder)...
Pga dette har hun ikke sovet en natt igjennom siden hun var født. Når hun er frisk legger hun seg med en gang, og sover godt, jeg må opp "bare" 2-4 ggr pr natt, men det tar likevel på i lengden (spesielt fordi det er så kort i mellom sykdomsperiodene).
Pga mandlene så spiser hun veldig dårlig, og vokser ikke, så jeg ser ikke for meg den helt store forskjellen til neste kontroll.
Men nå denne helgen har vært grusom. Jeg føler så med henne (og meg selv som ikke sover..). Hun viser tydelig at hun vil hat mat/frukt etc, men når hun får det orker hun ikke likevel, de gangene hun har prøvd begynner hun og skrike og gir seg. Samtidig skriker hun mye, spesielt på natten.
Gikk til legen med henne i dag, fortsatt mye væske i ørene og store mandler, men ingen infeksjon, så antibiotika er heller ikke noe alternativ.
Så da fikk vi vallergan... Så hun kan sove godt, prøve å komme seg litt opp på til å kanskje ha det bedre på dagen. Det at hun både sover lite i perioder og ikke spiser gjør at hun bare er mer utsatt for flere virusinfeksjoner, en evig ond sirkel.. Men kjenner jeg er veldig skeptisk til vallergan, samtidig som jeg vil at hun skal ha det bra (og det har hun ikke på natten nå og paracet virker ikke) og at vi alle kan trenge litt søvn.
Denne evige kampen om søvn går ut over jobben, både til meg og mannen
Og ikke minst de eldre søskene, som aldri har foreldre med overskudd, eller mulighet til å ta de med på aktiviteter pga syk lillesøster.
Noen som har erfaring med vallergan?
Sosiale Bokmerker