Er ikke aktiv her inne, men skriver nå i ren desperasjon.
Har en datter på snart 1 år. Hun våkner mellom 3-10 ganger per natt. Hun har aldri sovet natten gjennom. Jeg kan leve med en oppvåkning eller to, men når det blir såpass mange oppvåkninger blir vi rett og slett utslitte. Det tærer på humøret og hun vekker i tillegg storebroren som også blir sliten. Jeg regner med problemet ikke er unikt, men det er faktisk helt grusomt å ha så lite overskudd.
Hun er ei frisk og blid jente som får masse nærhet og kjærlighet. Hun spiser og vokser godt. Tenner har jeg utelukket siden hun er slik uansett om det er tenner på gang eller ikke. Har ikke inntrykk av at hun har vondt noe sted. Jenta er hjemme med meg enda. Om natten sover hun i sprinkelseng på vårt soverom og nattpuppen har vi sluttet med.
Hverken mannen eller jeg er tilhenger av skrikekurer, men vi er heller ikke tilhengere av å la søvnproblemene gå utover både forhold og dagsformen til sønnen vår.
Når hun våkner om natten står hun i senga og gråter. Hun skriker ikke i søvne, hun er våken. Som regel hjelper det å legge henne ned igjen. Men når dette gjentas opptil 10 ganger pr natt synes jeg det blir litt mye.
Hun alltid vært veldig mammajente og trenger mye nærhet. Det er mulig det er derfor hun våkner, men hun får masse oppmerksomhet og kos gjennom hele dagen.
Jeg er ikke ute etter diskusjon som handler om for/mot skrikekur (ser mange diskusjoner ender opp som det).
Blir veldig glad for praktiske og mentale tips og erfaringer.
Sosiale Bokmerker