Jeg har en 5 åring og en 7 åring som ikke vil legge seg om kveldene. Jeg kjenner presset som mor at jeg ikke klarer å få dem i seng i rett tid. For ett år siden la jeg barna kl 20. Men det siste året har alt forandret seg. Nå må jeg sloss med å få 5 åringen i seng hver kveld. Kan godt legge seg kl 21 men holder det fort gående til kl 22.30. Vi er oppe igjen i 7.30 eller en dag med 6.30. Vi samsover da jeg har gitt opp å ha dem på rommene sine. Det blir bare tull og slossing og kamper om å få dem til å bli på rommene sine så jeg har gitt opp og sover sammen med dem så slipper jeg at de kommer midt på natta og når en fikk sove i senga mi skulle også den andre ellers ble det urettferdig. Jeg liker samsoving. Syns det er godt å ha dem rundt meg. Det som har funket til nå er at jeg legger meg samtidig eller før ungene for å få dem til å legge seg i hvertfall 5 åringen. Jenta er enklere for hun liker å kose med meg. Når jeg legger meg så kommer de fordi klarer ikke å være alene i ett rom for lenge uten at de kommer dit jeg er. Vet det er utenfor all oppdragelse. Men jeg er sliten for tiden.
Sosiale Bokmerker