+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53

Diskusjon: Skal vi presentere oss?

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Nuta sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Ullensaker
    Meldinger
    5,619

Skal vi presentere oss?

Synes det hadde vært fint om vi kunne lage en presantasjonstråd om vi som har mistet og fortelle om babyene våre.
    Jeg får begynne jeg da så får dere komme etter hvis dere vil

Jeg mistet den lille gutten min Odin i dødfødsel 10mai 03
    Historien om Odin er HER .

Han har en store søster som heter Sunniva og som er født i 02 Og en lillesøster som heter Tinde som ble født juni 05.
    Husk at hvis det er noen av dere som trenger noen og prate med, eller om det er noe annet så ikke vær redd for og sende meg en PM eller en mail: [email protected] !
    Vi må være her for hverandre og støtte hverandre i tunge tider, det er godt og dele erfaringer med noen som har gått igjennom det samme.
    Sist endret av Nuta; 11-04-2005 kl 09:43
    "I evighetens perspektiv er øyeblikket som et liv"

2.  
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    nre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,680
    Det var en god idè! Det har jo desverre kommet til en del nye hit...

Kanskje en moderator kan legge denne tråden under "Viktig", slik at den står øverst?

Jeg mistet min Helene Nathalie dagen etter sin to-årsdag. Hun hadde en alvorlig medfødt hjertefeil. Historien kan du bl. a. lese om her Eller du kan lese om henne på minnesiden hennes

Jeg har nå etter over to år med prøving, blitt gravid igjen. Helene skal få en lillebror om kort tid. Har termin om 27 dager.

Nre
    Nre og 1997-1999, 2003, 2005, 1. desember 2011

Linee
    Gjest
    Hei! Dette var en god ide!!!

Vi mistet vår lille engel, Alexander, bare tolv dager gammel i mars 2000. Han ble forløst i uke 32 med mistanke om morkakesvikt pga. et graverende vekstavvik(-40%), han veide 1216 gram!! Men desverre så viste det seg å være verre enn som så; han hadde en kromosomfeil som er uforenelig med liv, trisomi 18.

Engelen vår sovnet inn på pappas bryst etter en 16 timer lang dødskamp tolv dager gammel, den 24/3-2000........ Historien hans ligger her: www.babiesonline.com/babies/e/engel

I april- 02 fikk Alexander en vakker og etterlengtet lillebror som vi forguder over alt på jord. Tobias er nå 14 måneder gammel og er høyt og lavt, alt skal utforskes!!

Vi vil aldri glemme vår lille skatt som ikke skulle få være med oss her nede, men han vil alltid være med oss i våre hjerter!!

LuckyGirl
    Gjest
    Hei alle englemammaer

Dette var en god ide

Jeg mistet min gutt, Marcus 14.mars dette år.. Historien hans kan leses her: www.babiesonline.com/babies/m/marcus2003

Vi prøver nå iherdig å få søsken til vår lille engel.

Klem fra meg

Supermedlem
    Stini sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    926
    .....
    Sist endret av Stini; 07-01-2005 kl 12:53

matu
    Gjest
    Dette var kjempe lurt for det er mange som er nye. Og det er jeg. Har vært her i snart 4 mnd.

jeg mistet min lille Tuva i uke 25. Hun ble tatt med haste keisersnitt pga at jeg hadde alvorlig svangerskapforgifting som utviklet seg til Hellp syndrom.

Tre uker før så var jeg på sykehuset pga at jeg hadde blødninger. Måtte være der i tre netter. Den siste dag så sa de at kunne gå ut av sengen. Hadde ikke fått lov før fikk så vit lov til å gå på do. Fikk da beskjed om at jeg skulle gå for hvis jeg ikke begynte å blø mer så skulle jeg få dra hjem. Gjett om jeg trasket gangene der. Var vel innom do hvert tiene minutt. Heldigvis så stoppet blødingen så jeg fikk dra hjem.

Noen dager etter at jeg kom hjem så begynnte jeg å få veldig vondt i ryggen og øverst i magen. Tenkte at det er sikkert bare for at jeg har vært så redd og at Tuva ligger så høyt oppe så hun dytter på ribbeina mine. Etter en uke så begynte jeg å kaste opp. Alt dette skjedd bare på natta. På dagen var jeg fin.
    Den 10 feb. skulle jeg til jordmor. Hun målte blodtrykket mitt 150/100. og jeg hadde proteiner i urinen. Så hun sendte meg til sykehuset. Ble der natten over så ville de sende meg til Ullevål.
    14 februar ble Tuva hentet ut. De regnet med en frisk men veldig fortidlig født barn. Desverre så var Tuva også veldig syk. Hun hadde mellomgulvsbrokk pluss at hun har en kromosonfeil som vi ikke har fått svar på. Hun døde 8,5 timer senere.

Tuva har ei storesøster som heter Mia som blir 2 nå i juli.

Supermedlem
    Tossi sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Trønder igjen!
    Meldinger
    859
    Hei,

historien om min lille Tore ble så lang at jeg la den ut som et eget innlegg, så de som ønsker kan lese mer om gutten min der.

Kort fortalt ble han født 8. mai 2003, fem dager over termin. Vi fikk vite at han var død dagen før, og fødselen ble satt i gang. Vi visste ikke hvorfor han døde før han ble født, da viste deg seg at navlestrengen var helt ekstremt lang og hadde viklet seg fire ganger rundt halsen hans.

Dette var vår førstefødte, men vi håper å kunne gi gutten vår søsken om ikke så alt for lenge. Fikk virkelig øynene opp for hvor fantastisk det er å bli mor, selv om vi ikke ble utøvende foreldre på den måten vi hadde tenkt oss, med bleieskift og nattevåk.

Klem fra Tossi

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Nellemor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,647
    Jeg har jo aldri presentert meg, selv om jeg har brukt disse sidene i snart ett år. Men når vi mistet vår lille engel ifjor ble sjokket og sorgen så vanvittig stor at jeg aldri har orket å legge det ut her eller noe annet sted. Det er svært tøft å gjennomleve det som skjedde fortsatt, men jeg vil jo gjerne at dere skal vite hvem jeg er - så her kommer noen linjer om meg og min engel.

(Jeg håper dere forstår at jeg ønsker å anonymisere dette litt - jeg liker ikke så godt å utlevere for mye om meg selv og familien på Internett.)

Kort fortalt så fikk vi toeggede tvillingjenter i fjor vår, de var nesten 3 måneder premature. De ble tatt med hastekeisersnitt p.g.a. komlikasjoner hos meg og prematur vannavgang. Tvilling nummer en (som de kalte henne) døde mellom siste gang de sjekket hjertelyden og når de åpnet magen min to minutter etterpå. Hun hadde en deformasjon i navlestrengen som derfor ikke hadde sørget for nok oksygen - så når veene startet så løsnet den. I tillegg hadde hun fått en infeksjon etter vannavgangen. Hun trakk aldri pusten utenfor magen...

Tvilling nummer to - den andre datteren vår - lå veldig lenge på sykehuset men har kommet fra dette uten synlige men. Hun er ganske liten for alderen og ligger etter motorisk, men ellers er hun ikke preget av den tøffe starten hun fikk. Hun er helt normal idag og virkelig en utrolig kilde til glede og en solstråle som hjelper oss gjennom savnet etter tvillingsøsteren hennes.

Men tomrommet og savnet etter den vakre jenta vi mistet er der hver eneste dag. Noen dager er lettere enn andre, men livet vårt blir aldri det samme igjen. Alt forandret seg den dagen jeg mistet datteren min og mye har ikke blitt som det var før. Jeg satt jo der på sykehuset med to armer og to bryst - nok til å mate og varme og elske og kose med to små jenter og så fikk vi bare beholde den ene. Livet har vært vondt for oss, som for dere andre her inne - men heldigvis finnes det også lyspunkter. For oss er det de tre barna vi har som gjør at vi greier å gå videre.

Vi skal prøve på enda en liten en til høsten og håper vi er heldige nok til å få oppleve et normalt svangerskap og fødsel som resulterer i en frisk liten

Husker noen nydelige ord jeg hørte på sykehuset som jeg har tatt med meg videre og jeg avslutter med de her: "Sorg er prisen vi betaler for å elske."
    Nellemor med de 4 go'ungene
    (og en liten i himmelen) ...også små føtter setter dype spor...

I never said it would be easy - I said it would be worth it...

Snus
    Gjest
    Dette var en lur ide.

Vi mista vår litte jente i november 2001.
    Hun ble født 8 uker for tidelig frisk og fin. Men etter et døgn fikk hun en bakterie infeksjon som hun døde av.

Det har hvert en tøff tid etter at vi mista jenta vår men et lyspunk er at 11 måneder etter at vi mista vår litte jente fikk vi en gutt som lyser opp hverdagen vår.

Milly
    Gjest
    .....
    Sist endret av Milly; 01-07-2006 kl 12:28

Tidligere bruker
    Gjest
    Jeg heter Hege og er 25 år. Jeg er mamman til Tobias som hadde en veldig alvorlig hjertefeil
    Han ble operert to ganger og døde nesten 8 mnd gammel av en blodpropp

Er vldig bitter på legene ettersom han døde kort tid etter at de bestemte at han skulle klare seg uten blodfortynnende medisiner

Han har hjemmeside http://www.tobbeliten.com

Nå to år etter at han døde er smerten der fremdeles. Nesten like vond synes jeg. Men vi har heldigvis fått noen å "trøste" oss med,. Aurora er snart 5 mnd med en kjempestolt storebror i himmelen

Anne Marit
    Gjest
    Litt om meg og mine:

20. September 1998 mistet vi vår førstefødte sønn Sander. 21. September, nesten et døgn etterpå mistet vi nummer 2 og nummer 3 Kristian og Thomas.

Ungene er resultat av IVF behandling, hvor det ble satt tilbake 2 egg og det ble tre nydelige gutter av det. Uheldigvis så fikk vi aldri oppleve dem, i den virkelige verden. De ble født i uke 20, pga for tidlig vannavgang og rier.

Dubblis
    Gjest
    Så flott med en slik presentasjonstråd, men så trist å lese om så mange som har mistet.

Jeg er straks 28 år og kommer fra Trøndelag, men har flyttet fra herligheten.

Vi mistet vårt første barn i dødfødsel 6.september 1999, en liten jente som fikk navnet Carina.
    Hun hadde noen misdannelser og fikk dessverre ikke livets rett. Hun døde ikke pga misdannelsene, men de fant ikke den egentlige årsaken til hennes død.
    Fødte henne i 32.sv.skapsuke.

Vårt andre barn mistet vi 27.september 2000, en liten gutt som heter Håvard. Han hadde akkurat de samme misdannelsene som Carina og døde også i 32.sv.skapsuke.
    Vi fikk vite i 20.uke at han også var syk, men valgte å la han leve i magen min så lenge som mulig, ville at han skulle få en sjanse han også.
    Carina viste vi ikke var syk før hun plutselig var død.

Vårt tredje barn mistet vi 10.oktober 2003, en bitteliten gutt som heter Henrik. Han hadde de samme misdannelsene som de andre to.
    Vi valgte å avbryte svangerskapet i 5.måned da det viste seg at Henrik også var syk.

Det er 25 % sjanse i vært av mine nye svangerskap at dette skjer igjen.
    Vi fikk en frisk levende datter i november 2001, så vi vet vi kan få friske barn også.
    Sist endret av Dubblis; 29-10-2003 kl 21:25

elliepellie
    Gjest
    Jeg er 25 år, bor i Oslo sammen med samboer og sønn. Poden heter Gabriel og ble født 24.mars 2001 -en snill og morsom liten mann som vel og merke har blitt en smule trassig...

9.juni 2003 ble jeg mamma til to tvillingjenter, Rebecca og Nadia. Har skrevet eget innlegg om jentene, under 'englene mine'. De ble født i uke 25 og den harde starten på livet ble for mye for dem

Dette er veldig nylig, og tankene er kaos. Men vi får utrolig livskraft gjennom Gabriel, han trenger oss og vi trenger han! Vet ikke hva jeg hadde gjort hadde jeg ikke hatt barn fra før!

Seniormedlem
    Blesha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,832

En til

Jeg er Blesha, 21 år og mamma til Roy Ivar på 8 1/2 mnd.

Har mistet barn selv, tre ganger. Det var s.a. i 12.uke, 19./20.uke og 23./24. uke. Jeg føler at jeg har fått bearbeidet en del, men savnet og tristheten er der. Det hjelper meg veldig mye at jeg har en herlig mann og min lille skjønnhet

Har vært her inne og tittet litt innimellom, men brukte litt tid før jeg fant ut om jeg skulle skrive her eller ikke.

- Blesha

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!

LuckyGirl
    Gjest
    Kjære blesha

Det du har opplevd er veldig vondt, og jeg ønsker deg hjertelig velkommen her sammen med oss andre som har opplevd å miste sitt/sine kjære barn.

Ønsker deg alt godt.

Klem

Maine
    Gjest
    Litt om meg og mine

Jeg har lest her på dette forumert en stund uten å ha klart å legge inn innlegg.

Jeg fødte min første sønn, Christoffer 18.januar 2002. Han ble født spontant i 30.svangerskapsuke. Han hadde en alvorlig hjertefeil som vi visste om, men som viste seg å være enda verre enn antatt. Vi fikk beholde han i 14 timer før han døde i armene mine. Tiden etterpå var helt jævlig, ja, dere forstår jo det.

Heldigvis ble jeg fort gravid igjen og vi fikk Viktor 01.01.2003. Hans navnvalg er ikke tilfeldig. Viktor betyr seier og det er akkuratt det han er for oss. Han er en frisk og aktiv gutt som gir dagene mening. Men jeg har likevel et barn for lite, tenker på Christoffer hver eneste dag, og det går skjelden en dag uten at jeg gråter. Spesielt kommer følelsene når jeg leser om dere andre som mister barn. Det er så meningsløst og urettferdig!!!

Men det er viktig å kunne "møte" andre som forstår hvordan vi har det. De som ikke selv har mistet barn kan ikke sette seg inn i smerten vi lever med.

Hilsen Maine

Tidligere bruker
    Gjest
    Har utsatt og utsatt å presentere meg i denne tråden.

Jeg kaller meg altså Maz er 37 år, gift med Mazochisten og bor i Trondheim Jeg flyttet inn på NM i Mars med min andre datter populært alt Mazungen. Mazungen har en storesøster som er engel.

Sommeren 2001 utviklet jeg alvorlig preeklampsi i mott første svangerskap. Dette var veldig tidlig og av alvorligste slag, veldig uvanlig slik at legene ikke en gang tenkte tanken og trodde prøvene var feil.

Ericka var frisk, men jeg var så syk at legene måtte sette igang føsdelen for å redde meg. Det var umulig å forstå da og like umulig nå. Heldigvis slapp vi å godkjenne denne beslutningen og fikk lov å være sinte. Det tok faktisk 36 timer fra legene begynte (jeg ville ikke ha overlevd et keisersnitt) med igangsetting til fødselen var over. Jeg fikk legene til å gi meg nok morfin til at hun ikke skulle ha det vondt. Det hjalp meg veldig å se hvor fredfylt hun var og jeg er veldig takknemlig for det.

Legene og jeg var litt uenig om termindato. Jeg har nå fått bekreftet at jeg hadde rett. Ericka var vakker og helt perfekt, veldig vakker men liten. HELLP syndrom fører til redusert vekst. Det er nå mulig å redde barn født i uke 23/24 men jeg er trygg på at det finnes skjebner værre enn døden og når jeg ser på det alternativet aksepterer jeg at det ikke var noe alternativ.

Ericka har en utrolig spesiell og vakker gravstein, det var jo det eneste vi kunne gjøre for henne. Hun måtte jo ofre live for å redde mitt og det følses jo som et svik fremdeles. Etter Mazungen ble en del av livet vårt har dette offeret fått en mening.

Det tok faktisk et år før jeg klarte å ta på følelsene fra sykehuset og fødestuen. Før det så var det mye sinne mot allt press og stresset jeg var utsatt for før og under sykdommen. Ca et år etter merket jeg at følelsene var mindre råe og at jeg kunne tenke på Ericka uten å føle sinne mot andre eller mot verden. Den lille stunden hun lå på brystet mitt før jeg ble kjørt til operasjonssalen er utrolig nok blitt et "kjært" minne.

Vi vil iallefall ikke glemme den lille engelen vår, og har anskaffet et pent antikt skrin til de små minnene. Denne står fremme slik at bilder, minnehefte arbånd osv alltid er nær oss

Mazngen vil alltid være lillesøster til engelen Ericka. De som ikke er villig til å akseptere det (visse deler av min familie) har ikke noe i vårt liv å gjøre.

Maja
    Gjest
    ..........
    Sist endret av Maja; 16-12-2006 kl 23:34

HEI!

Jeg har heller ikke vært "aktiv" på denne tråden før. Men i det siste har jeg lest så mange av deres rørende historier, at jeg får lyst til å fortelle at jeg også er mamma til ei lita englejente...

Jeg fikk ei lita jente 30. November 1999. Jeg var gravid i uke 28, og fødselen startet plutselig av seg selv. Alt gikk veldig fort, de kunne ikke stoppe den fordi jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning.

Lille Maja var 990 gram. Bare en liten kilo. Hun kjempet og kjempet, men sovnet inn kort tid etter fødselen. Hun var så nydelig og perfekt. Bare så bittelita!

Mange tunge stunder har vi hatt, men det er utrolig hva man kommer seg gjennom. Idag har vi verdens flotteste jente på 15 måneder. Marte er ei livsglad, aktiv og sprudlende lita frøken. Hun er selve meningen med livet!

Tenker ofte på hvordan livet hadde vært hvis Maja ikke hadde forlatt oss. Hun hadde snart vær 4 år gammel, hvordan hadde hun vært? Vi hadde kanskje ikke hatt Marte? Kanskje hun hadde hatt andre søsken? Litt rart å tenke på....
    Vesla - 02
    Lillegutt - 04

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg