Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader


 
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-11-2009, 01:24   #1
Veteranmedlem
 
Kathinka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 4,142
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.
Aldri ørebetennelse - Dren

4årigen plages med væske i mellomøret, og har vært det over lengre tid (her snakker vi hvertfall 1,5 år, kanskje lengre). Det er vel sikkert litt til og fra, men slik vi opplever det har han lengre perioder med væske enn uten. Det kommer i forbindelse med forkjølelse, og høst, vinter, vår så rekker som oftest ikke væsken tørke opp før en ny forkjølelse er i gang og det bygger seg opp væske på nytt. Så det er ganske konstant da....

Følgen av dette er at han er noe sen språklig. Språket har kommet seg masse bare de siste par mnd, og han er ikke så sen som han var en stund. Han har generell dårlig uttale, og vi merker godt at han hører dårlig (ikke bare selektiv )

Nå har vi vært på ØNH og han er satt opp på vent for å sette inn dren. Noen jeg kjenner har plagdes med sine dren i barneårene, og jeg er usikker på hvor jeg står i forhold til dren.
Jeg vil jo selvsagt at gutten min skal få godt språk og høre godt, men samtidig vil jeg jo ikke at han skal få andre plager som følge av drenene...

Har prøvd søke litt om dren, og overalt står det om ørebetennelser, gjerne hyppige. Men jeg tror aldri 4åringen har hatt ørebetennelse, ikke som vi har merket hvertfall.
Kun en gang siden han var født har han sagt han hadde vondt i øret, men etter noen timer var det over.
Så er det vanlig at de setter inn dren selv om ørebetennelse ikke er et tema?

Noen som vil fortelle om erfaringer?
__________________
Kathinka og gutta
'99, '02, '05 og sept '08
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
 



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:54.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com