Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-11-2008, 22:47   #1
Supermedlem
 
Malagi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 576
MP Rating: 0% (0)
Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

Etter det jeg har skjønt, så er det altså vegetabilsk FETT som det kan være melk i, mens vegetabilsk OLJE er trygt. Iallefall tør jeg ikke spise det foreløpig...

TRØTT: På den kafeen jeg var, så var utvalget av dressinger heller dårlig Og er uansett kjipt om salat er det jeg er henvist til å spise hver gang jeg er på kafe
Shit! Er det melk i after eight også nå , sjekket ikke engang fordi sykepleieren vi snakket med sa den var trygg... Kanskje det var derfor jenta ble dårlig igjen da

EDE: Jenta mi er testet med både prikktest og blodprøve, begge negativ. Men det er jo slik at om den slår ut, så er det sikkert - er den negativ, så kan hun likevel være allergisk. Det er vel fordi magen er mer sensitiv enn huden. For at allergi skal vises i blodet, så må den være ganske kraftig. Tok mange år før allergiene mine vistes i blodprøver, selv om jeg åpenbart var syk.
Derfor ha legene bestemt at jeg inntil videre skal holde meg unna alle former for melkeprodukter, for å se om formen til jenta mi blir bedre '
De regner med at det i tilfelle er melkeallergi og ikke lactoseintoleranse, men ville likevel at jeg skulle unngå alt nå i første omgang.
__________________
Malagi
Ivf-pia kom på termin 06.07.08
Malagi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2008, 22:52   #2
ede
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 591
MP Rating: 0% (0)
ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

Sitat:
Opprinnelig postet av Malagi Vis post
EDE: Jenta mi er testet med både prikktest og blodprøve, begge negativ. Men det er jo slik at om den slår ut, så er det sikkert - er den negativ, så kan hun likevel være allergisk. Det er vel fordi magen er mer sensitiv enn huden. For at allergi skal vises i blodet, så må den være ganske kraftig. Tok mange år før allergiene mine vistes i blodprøver, selv om jeg åpenbart var syk.
Derfor ha legene bestemt at jeg inntil videre skal holde meg unna alle former for melkeprodukter, for å se om formen til jenta mi blir bedre '
De regner med at det i tilfelle er melkeallergi og ikke lactoseintoleranse, men ville likevel at jeg skulle unngå alt nå i første omgang.
Ok . Da skjønner jeg bedre hva du mener. Men i følge det jeg nettopp har lest, så ser det ut som om de fleste småbarn vokser av seg melkeallergi - krysser fingrene for at det skjer i deres tilfelle også!
ede er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2008, 23:01   #3
Supermedlem
 
Malagi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 576
MP Rating: 0% (0)
Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

Melkeallergi hos små barn gjør ofte utslag i diare, blodig avføring og dårlig vektoppgang.
__________________
Malagi
Ivf-pia kom på termin 06.07.08
Malagi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2008, 07:53   #4
Veteranmedlem
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,732
MP Rating: 0% (0)
trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

Sitat:
Opprinnelig postet av Malagi Vis post
TRØTT: På den kafeen jeg var, så var utvalget av dressinger heller dårlig Og er uansett kjipt om salat er det jeg er henvist til å spise hver gang jeg er på kafe
Shit! Er det melk i after eight også nå , sjekket ikke engang fordi sykepleieren vi snakket med sa den var trygg... Kanskje det var derfor jenta ble dårlig igjen da

.
At det er kjedelig er jeg enig i.

Det er helt idiotisk at de putter melk i noe som funket så godt uten melk.

Har de sett tråden her inne om melkefrie alternativer?
__________________
Trøtt med fire søte små.
trøtt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2008, 22:50   #5
ede
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 591
MP Rating: 0% (0)
ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

Laktoseintoleranse/melkeinoleranse fører gjerne til magetrøbbel - diarè, oppblåsthet, kvalme osv. men man tåler gjerne litt melk uten å bli dårlig.
(Her kan du lese en bedre forklaring enn det jeg rabler ned i full fart mens lillebror venter på melk! : Melkeintoleranse - Pasienthåndboka

Melkeallergi gir vanligvis reaksjoner som hvesing, oppkast ,utslett og kløe, men kan i verste fall gi anafylaktisk sjokk - livstruende allergisk sjokk som blokkerer luftveiene og gir pustevansker.
(mer om melkeallergi - Melkeallergi - Pasienthåndboka

Håper dette var litt oppklarende! Må løpe, full melkekrise her også!
ede er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2008, 08:00   #6
Veteranmedlem
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,732
MP Rating: 0% (0)
trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

http://forum.nybaktmamma.com/oppskri...gikere-235576/ (Middagstråd for melkeallergikere)
__________________
Trøtt med fire søte små.
trøtt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2008, 08:02   #7
Veteranmedlem
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,732
MP Rating: 0% (0)
trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

http://forum.nybaktmamma.com/sykdom-...odkter-135872/ (Liste Over Melkefrie Prodkter)
__________________
Trøtt med fire søte små.
trøtt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2008, 11:07   #8
Supermedlem
 
LynxLynx sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 886
MP Rating: 0% (0)
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

:nerd:


det finnes to typer melkeproteinallergi, en "ekte" og en "falsk" Den ekte gir symptomer som hovenhet i halsen med påfølgende pustebesvær, kan føre til sjokk og man har en meget rask reaksjon. Det er en imunbiologisk reaksjon hvor det produseres histamin og man kan måle IgE i blodet og prikktester blir klart positive

Den "falske" allergien gir symptomer som diare, utslett, dårlig vektoppgang hos barn mm og har en lenger reaksjonstid. Det er strengt tatt mer en intolleranse enn allergi egentlig. Det er ikke en imunreaksjon på samme måte, og det er ikke mulig å måle noe i blodet da det ikke dannes hverken histamin eller IgE. Prikktester blir ofte negative

Det er den "falske" allergien som er mest utbredt ved melkeproteinallergi hos barn, den "ekte" melkeallergien er svært sjelden. Derfor utsetter man ikke barna for blodprøver og prikktester. Diagnosen dannes på bakgrunn av at barna blir bra/merkbart bedre når man fjerner melkeprotein fra kosten. Ved noen sykehus vil man når barna har blitt rundt året prøve å gi de melkeprotein for å se om de reagerer. (Eliminasjon og provokasjonstesting)




Allergi og overflsomhet - en innfring - Barnelegene.no
__________________
Attføring og rehab bør gi rett til foreldrepenger

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2008, 14:58   #9
Supermedlem
 
Malagi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 576
MP Rating: 0% (0)
Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

Takk for oppklaringen, LynxLynx - jeg har faktisk lurt på hvorfor reaksjonen var slik og ikke som ved "vanlig" matallergi
Ellers så har de både prikket og stukket i pia mi i noen runder nå, ikke morsomt nei. Men de lette jo ikke bare etter allergi da..

Hadde ikke sett de trådene, Trøtt, takk skal du ha!
__________________
Malagi
Ivf-pia kom på termin 06.07.08
Malagi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2008, 21:34   #10
Veteranmedlem
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,732
MP Rating: 0% (0)
trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

Så på en pakke after eight på butikken i dag og den var det ikke melk i. På tax freen for et par mnd siden var det pakker med melk i. Merkelig opplegg.
__________________
Trøtt med fire søte små.
trøtt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:55.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com