Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-02-2009, 11:28   #1
VIP-Medlem
 
~Lykke~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,569
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Et hovent øye - noen kjærringråd?

Er syk med influensa nå, og mens jeg satt å så på tv i går kveld hovnet øye mitt opp skikkelig. Øyelokket er så hovent at det henger over øyet, det er bittelitt rødt. I dag våknet jeg med litt puss på det andre øyet, så jeg regner med at det er øyekatarr.

Jeg har hatt dette x-antall ganger før, og har den erfaringen at øyedråpene man får av legen, ikke funker - mulig jeg har blitt immun?

Noen som har noen kjærringråd for det?

(Jeg har allerede vært hos legen 2 ganger den uka med med meg selv om mine barn, hadde håpet på å slippe å dra en 3. gang )
__________________
Bloggen min

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2009, 17:59   #2
VIP-Medlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,198
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Et hovent øye - noen kjærringråd?

Får dere kloramfenikol eller fucithalmic øyedrøper? Vi har erfaring med at fucithalmic virker bedre enn kloramfenikol - dessuten trenger man ikke å dryppe i "tide og utide" med F.

Jenta her har gått på F i måneder i strekk og jeg har spurt om det å bli resistent, men det er visst ingen sjanse for det med F. Med K tror jeg sjansen var litt større.

Nå går hun ikke på det fast, men ettersom tiden går etter polyppoperasjonen må vi gi mer og mer ved forkjølelse (og de varer lengre og lengre...). Det er viktig at vi gir de i en ukes tid etter at symptomene er borte. 2 dager er anbefalt og vanlig, men det er ikke nok her.
For hennes del er det snørr = tett = betennelse = øyekatarr. Så nå går det greit de ukene hun får nesespray, men ikke så greit de ukene hun bare får saltvann (annenhver uke).
__________________
Gullgutten 5 år
Lille bare en liten bit fra 4 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2009, 23:17   #3
VIP-Medlem
 
~Lykke~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,569
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Et hovent øye - noen kjærringråd?

Jeg har brukt begge deler, sånne dråper og salve.

Øye er ikke så hovent lenger Har kun renset med vann. Om det ikke er borte til mandag, skal jeg ringe legen.
__________________
Bloggen min

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2009, 23:30   #4
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,090
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Et hovent øye - noen kjærringråd?

Rense med kokt vann, og legge på kalde bomullspads. Pluss bruke kloramfenikol om natta.
__________________
How are you to JUDGE the life i live?
I know im not PERFECT and i dont live to be
But before you start POINTING fingers
Make sure your HANDS are clean
Smulamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2009, 23:39   #5
Seniormedlem
 
IMAK sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,480
MP Rating: 0% (0)
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Et hovent øye - noen kjærringråd?

Vaske veldig ofte med vann (gjerne saltvann). Pass på å ikke gni med samme stedet over øyet to ganger - mange bommulspads
Agurk er faktisk ikke så dumt - det tar hevelsen
__________________
Klem fra IMAK
IMAK er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2009, 23:55   #6
VIP-Medlem
 
~Lykke~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,569
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Et hovent øye - noen kjærringråd?

Tusen takk for tips! Det er så rart, nesten så jeg lurer på om det ikke er øyekatarr. Bare øyelokket som er hovent, øye er ikke rødt i det hele tatt nå, og ikke noe puss.

Men jeg skal fortsette å rense
__________________
Bloggen min

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 13:44   #7
VIP-Medlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,198
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Et hovent øye - noen kjærringråd?

Guttungen har hatt sånt hovent øyelokk en gang. Husker ikke hva vi gjorde. Lurer på om legen ga Kloramfenikol jeg.
Men nå vil jeg ikke ha Kloramfenikol lengre, verken dråper eller salven. Fucithalmic dråper vil jeg ha for det virker mye bedre (det er på tube og ser ut som salve, men er faktisk dråper).

Så godt at det ser ut til å gå over med bare vann da. Det er det vi prøver først når vi ser jenta begynner å produsere puss i øyet.
__________________
Gullgutten 5 år
Lille bare en liten bit fra 4 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:34.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com