Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-04-2009, 20:57   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 48
MP Rating: 0% (0)
silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.silkefis er som en lysfontene.
"spysjuka"

Da har en i nærmeste familie blitt syk! Planen er å dra hjem til dem og spise på lørdagen, kan vi bli smitta da? Han har vært dårlig i hele dag. Vil ikke ta _noen_ sjanser, men svigers mener det er bare tull at vi kan bli syke. Må helst si ifra idag om vi kommer eller ikke :s
__________________
David 30. Januar 2009
silkefis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 21:20   #2
Supermedlem
 
Rosin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 902
MP Rating: 0% (0)
Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "spysjuka"

Spysyken er det verste Jeg hadde nok valgt å ikke dra på besøk tror jeg... Selv om den personen som har hatt spysyken sikkert ikke er smittsom lenger, er det jo en mulighet for at noen andre i den husstanden har blitt smitta av vedkommende, og går og brygger på det... og den/de kan jo smitte dere! Og særlig siden det er snakk om bespisning ville jeg nok valgt å være på den sikre siden...
__________________

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 21:25   #3
Veteranmedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,730
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "spysjuka"

Jeg hadde takket nei.. Smitten kan visstnok leve lenge på harde overflater (så jeg har hørt).
__________________
Awake and unafraid
Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 22:06   #4
Juniormedlem
 
Mamalisa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 38
MP Rating: 0% (0)
Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.Mamalisa er fantastisk mot andre.
Sv: "spysjuka"

Tror jeg hadde stått over.

Man bærer smitten i ca to dager etter symptonene er borte. Pluss man kan faktisk være syk i opp til 7 dager (ubevisst) selv om man kun kaster opp i en eller to. Det er derfor usikker på når personen er helt smittefri.
(regelen for omgangsyke er "isolering" i 48 timer)

Som andre nevner så kan andre familimedlemer også blitt smittet og man kan da gå i opp til to dager som bærer før sykdomen slår ut . Dette er også da vanskelig å vite om.

Spysyka kalles omgangsyka nettopp pga av den er så smittefarlig.
Huset skal egentlig vaskes grundig etter et slik "virusbesøk" og hva vet du om det?

Ikke hør på svigers
Mamalisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 22:18   #5
VIP-Medlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,330
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "spysjuka"

I huset vårt blir vi syke med 3 dagers mellomrom... Og da er vi "friske" i mellomtida (men kan smitte).
__________________

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 22:27   #6
Medlem
 
Teeny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 386
MP Rating: 100% (1)
Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.
Sv: "spysjuka"

Vedkommende bør ha vært symptomfri i minst 48 timer. Det er i alle fall regelen vi har levd etter når vi har besøkt personer som har hatt omgangssyken.
__________________
Endelig mamma etter mange år og forsøk
Teeny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 22:43   #7
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,233
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "spysjuka"

Hadde aboslutt ikke dratt..
Også hadde jeg snakket pent tilbake til svigers som mener det bare er tull.
Ja, tilogmed printet ut noen sider fra nett og lagt pent i fanget til svigers

Vært hjemme med goood samvittighet, jeg
__________________
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 22:59   #8
Medlem
 
lilleD sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 182
MP Rating: 0% (0)
lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.lilleD har mye å være stolt av.
Sv: "spysjuka"

Nå har vi vært syke med den to ganger på 6 måneder, en etter hverandre her, og vet du hva, aldri i livet ville jeg dratt til noen som har hatt det nettopp/har det, verste jeg vet
__________________
+
lilleD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 23:05   #9
Veteranmedlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,733
MP Rating: 0% (0)
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.
Sv: "spysjuka"

Ville ikke dratt jeg heller.
Hadde i natt min runde Natta før det eldste jenta. I dag mannen.
Så jeg håper ikke minste blir dårlig Dåp til søndag...
__________________
Janis og Tuppa født april 2003
Lille tuppa født 19.12.08
Janis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2009, 23:19   #10
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,233
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "spysjuka"

Sitat:
Opprinnelig postet av lilleD Vis post
Nå har vi vært syke med den to ganger på 6 måneder, en etter hverandre her, og vet du hva, aldri i livet ville jeg dratt til noen som har hatt det nettopp/har det, verste jeg vet
Å fy, ikke snakk om det
Hadde det ALLE FIRE april i fjor, å det SAMTIDIG med EN DO

6 mnd etterpå, var det full pakke igjen, alle fire samtidig



Det er en sykdom jeg har SKIKKELIG respekt for.
Holdt unga mine hjemme 3 dager etter siste spying når de hadde det.
Selvom andre slenger unga i barnehagen rett etter de har spydd.
Prøver hvertfall jeg å vise at jeg har respekt for andre...

Nei, fy..
Bli hjemme, med smilet i behold.
En middag kommer alltid senere
__________________
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:47.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com