Cottontailbaby har iallefall et veldig bra utvalg av både diverse bleier og det meste av tilbehør. Der har de også veldig ofte gratis frakt til adresser i USA. Rask levering og bra kundeservice.
Og hva du trenger er vel litt individuelt, men antallmessig bør man vel ha ca 25-30 bleier for fulltidsbruk.
Personlig ville jeg gått for formsydde bambus-bleier(feks p`tit bamboo) med sperrelag i PUL eller ull som nattbleier(og da trenger du vel minst 4 hvis du ikke vil vaske oftere enn hver 3.dag). Har du et barn som tisser mye kan det vel lønne seg med et par innlegg i hamp eller bambus i disse bleiene.
Som dagbleier ville jeg gått for lommebleier(feks fuzzibunz eller bumgenius)evt en alt-i-ett-bleie med lomme for evt flere innlegg(feks thirsties AIO og drybees hybrid). Antall her kommer jo litt an på, men minst 20 for fulltidsbruk og vask hver 3-4 dag.
Lommebleier og AIO blir jo levert med innlegg, men hvis man har en stortisser eller skal ut på turer og sånn, kan det være greit å ha ekstra innlegg i disse bleiene også. Da er bambus og hamp å anbefale, de absobrerer mest.
Siden dere har brukt tøybleier før så regner jeg med at du kjenner til forskjellige ting wet-bags/pailliners, rispapir osv.
Man kan godt kjøpe inn alle bleiene med en gang, men det kan være litt risikospill. Det er jo ikke alle som får allle bleietyper til fungere for seg. Noen får lekkasjer med en type mens andre ikke. Det kommer helt an på barnets kroppsygning osv. Jeg tror vel de fleste har en periode hvor de prøver og feiler littegranne, før de finner det som passer aller best for seg.